• Tjoppa12

BIM December 2019

Hittade ingen BIM-tråd för december så här kommer en ! Ingen bebis här än efter 7 försök, nu går vi in för åttonde gången!

13/12 - Tjoppa12

• Svar på tråden BIM December 2019
  • Minmillis

Någon som känner igen sig? Får ont i höger äggstock då o då. En pulserande ilande/stickande smärta som kommer och går? Det gör riktigt ont men smärtan håller i sig knappt 1 sekund vid varje "pulsering" (de hugger typ?) ont 1 sekund, inte ont 1 sekund, ont 1 sekund, inte ont en sekund. Har varit så några gånger idag och det är samma äggstock som ägget släppte för ca 6 dagar sedan. (vaknade på natten när jag hade ägglossning o fick hämte vetekudde att hålla vid högra äggstocken)

Tillsammans med denna smärta jag fått idag har en riktigt hemsk mensvärk kommit o gått under dagen.

Vet inte om jag låter galen. :(

• Tjoppa12
    Hadt skrev 2019-12-21 21:56:01 följande:

Jag fick mensvärk bara dagar efter ÄL och så har det hållit i till och från.

Dock starkare nu igår och idag. Plussade igår och definitivt bekräftat plus idag så håller tummarna att ditt också är ett plus! :)

Åh grattis till ditt plus !! Vilka fler symtom hade du, om du hade några fler ?

Åt mig blev det inget plus denna gång heller. Mensen kom nu tidigare ikväll, och det känns som jag aaaldrig kommer få se ett plus på ett test, som att det är en för stor grej att hända lilla mig liksom. Men vi hoppas på nionde försöket då istället...försenad julklapp kanske
  • Mammaresan

Dansade med minsta här hemma idag och det kändes verkligen supermycket i livmodern under tiden. Som att livmodern kände av ansträngningen. Så fick avsluta dansen efter ett tag! Det är sådana här saker jag kan tycka är supermärkliga. Det har aldrig hänt under en vanlig menstruationscykel annars. Det är samma sak som att jag reflexmässigt skyddade livmodern häromdagen då minsta kom med huvudet och skallade livmodern nästan. Alltså det är ju inget som gör ont i vanliga fall men nu var det något som svarade reflexmässigt. Reagerade själv på det, att det bara hände innan jag hann tänka efter, handen hamnade just där för att skydda. Känner mig bara knäpp för är inte det minsta konstaterat gravid!

Tror jag ändå ska våga mig på att testa redan imorgon för att se om något händer på stickan. Tror att det är på tok för tidigt och onödigt egentligen men känner att jag mest jagar ett tecken nu för att jag inte är galen och hittar på saker... Det är bara ÄL+ 8 imorgon och har aldrig någonsin fått positivt så tidigt tidigare men hoppet är det sista som lämnar en brukar ju en säga..!

När jag skriver detta kan jag verkligen känna hur hela livmodern krampar till/spänner sig i en enda lång evighet bara sådär... Känns ungefär som att gå och spänna livmodern hela tiden, om en nu kunde göra det med viljestyrning. Jag har ju haft lyxen sen jag fött/fick barn så försvann mina mensmärtor samt känningar därrunt. Har blivit en "oj, jaha nu kom mensen och jag har inte känt någonting" person. ;P Jätteskönt på ett sätt då jag hade väldigt ont runt/under mens dessförinnan. Det får en dock att undra extra mycket när jag överhuvudtaget känner av organet. Hahaha! Det blir liksom "Men vänta nu.. varför känner jag min livmoder!? Det brukar jag ju inte göra." Hahaha!

• Patzy90
    Luthiens skrev 2019-12-21 21:10:58 följande:

Wow, massa grattis till dig! Så himla häftigt också, kan du inte snälla berätta mer om hur du gjorde? Jag är på BIM -1 idag och fick negativt testa tidigt clearblue imorse så ser inte allt för positivt ut här hemma. Skulle gärna testa denna Bisolvon kur inför nästa gång!

Både jag och sambon drack bisolvon morgon och kväll från dagen efter mens till äl. Kan varna att jag blev väldigt rinnig i näsan XD
  • Hadt
    Tjoppa12 skrev 2019-12-22 00:15:12 följande:

Åh grattis till ditt plus !! Vilka fler symtom hade du, om du hade några fler ?

Åt mig blev det inget plus denna gång heller. Mensen kom nu tidigare ikväll, och det känns som jag aaaldrig kommer få se ett plus på ett test, som att det är en för stor grej att hända lilla mig liksom. Men vi hoppas på nionde försöket då istället...försenad julklapp kanske

Tack så mycket! <3

Illamående, men inte så kraftig. Mer typ att helt plötsligt går jag från noll till superhungrig, sen äter jag men blir snabbt mätt och illamående sen sitter illamåendet i ett tag.

Också blivit väldigt dålig i magen, dock har jag en kronisk tarmsjukdom så kan vara den som spökar..

Ömma bröstvårtor sen ÄL började.

Annars inte så mycket mer, hade mer symtom förra menscykeln men då var det inget plus, kroppen kan verkligen lura en!

Har dock haft en känsla sen några dagar tillbaka att jag är gravid :)

Åh vad tråkigt att mensen kom! Men då vet du det och slipper gå och fundera! Håller tummarna för dig till nästa ÄL att det tar sig då! Njut nu av jul och nyår <3
  • Fnattilur

BIM idag! Hittade den gamla BIM-tråden jag var med i när dottern var på antågande, såg att jag testade och plussade på BIM-3/ÄL+11. :) Försöker hålla mig till planen att vänta till julaftonsmorgon om inte tant röd dyker upp. (I så fall är jag skengravid på riktigt med tanke på de symtom jag har.) Har som tur är inget test hemma, då hade det med säkerhet redan varit förbrukat. Drar mig från att köpa ett också eftersom jag bor på en liten ort.. som tur är finns test att köpa i butiken där jag bara känner en i personalen. Hoppas att hon är ledig på mån! ;)

• myownworstenemy

Åh nej! Hade huvudvärk igår och har haft mensvärk sedan igår. Jag brukar ha huvudvärk innan mensen kommer. Antar att mensen är på G men hoppas verkligen inte det. Kommer bli så besviken! Om det inte har kommit något imorgon tar jag kanske ett test. Hur går det för er andra som har BIM i dagarna, kanske idag till och med?

• rmj
    myownworstenemy skrev 2019-12-22 07:56:10 följande:

Åh nej! Hade huvudvärk igår och har haft mensvärk sedan igår. Jag brukar ha huvudvärk innan mensen kommer. Antar att mensen är på G men hoppas verkligen inte det. Kommer bli så besviken! Om det inte har kommit något imorgon tar jag kanske ett test. Hur går det för er andra som har BIM i dagarna, kanske idag till och med?

ÄL + 11 idag och negativt test, så ledsamt!!
  • myownworstenemy
    rmj skrev 2019-12-22 08:06:36 följande:

Nåväl, ofta kan man inte se något så tidigt så än behöver det inte vara kört. Men jag vet hur tråkigt det är med negativa test.
  • myownworstenemy
    rmj skrev 2019-12-22 08:06:36 följande:

Nåväl, ofta kan man inte se något så tidigt så än behöver det inte vara kört. Men jag vet hur tråkigt det är med negativa test.
Svar på tråden BIM December 2019