• Tjoppa12

BIM December 2019

Hittade ingen BIM-tråd för december så här kommer en ! Ingen bebis här än efter 7 försök, nu går vi in för åttonde gången!

13/12 - Tjoppa12

• Svar på tråden BIM December 2019
  • Romu
    Sofieelises skrev 2019-12-21 18:22:50 följande:

Grattis!!! :) Hur många dagar efter ägglossning?

Tack! Elva dagar efter :)
  • hundenhubbe
    Tjoppa12 skrev 2019-12-21 17:39:49 följande:

Haha Östersund här också!

Haha världen är liten xD
  • Patzy90
    Fråntretillfyra skrev 2019-12-21 19:23:01 följande:

Är det någon här som tänkt berätta för släkten under jul? Vilken vecka är ni i då? :)

Nej. De skulle bli mer ledsna än oss om det blev missfall
  • Anonym (Hoppfull)
    Anonym (Cykloptorsk) skrev 2019-12-21 18:40:15 följande:

Grattis till er som plussat!

Tog ett test från testlagret idag och fick verkligen ett svagt streck. Har kollat från och till på stickan och ser det varje gång. Ska ta ett känsligt test imorgon som mäter från 5 mlU . Blir så sjukt besviken om dagens var ett spökstreck. Mensvärken kom även idag, men vet i bakhuvudet att jag fick det några dagar innan bim med första barnet. Ändå känns det på något vis kört när jag känner sån värk.

Hoppas du får plus imon med :).

Vad är de för test som mäter från 5?
  • Airamsol

Okej för att göra en lång historia kort.

Jag är på äl+7, tog efter 6 timmars hållande, ett Lloyds early test.

Skymtade något men la ifrån mig resten för att barnen skrek från andra rummet. Kollade till det igen en timme eller två senare, då ser jag strecket lite tydligare. Öppnar upp det för att se lättare (glasrutan stör ju) och ser ett tydligt streck.

Jag har aldrig tidigare använt dessa test så jag har ingen aning om pålitlighetshalten i dom. Ger dom ofta spök? Är det helt ute att lita på eftersom Testtiden gått ut?

Snälla, hjälp mig

Har alltså BIM om ca 6-7 dagar.

• Luthiens
    Patzy90 skrev 2019-12-21 18:30:19 följande:

Suttit och tänkt på mitt plus hela dagen och helt ofattbart att bisolvon kuren funka XD

Wow, massa grattis till dig! Så himla häftigt också, kan du inte snälla berätta mer om hur du gjorde? Jag är på BIM -1 idag och fick negativt testa tidigt clearblue imorse så ser inte allt för positivt ut här hemma. Skulle gärna testa denna Bisolvon kur inför nästa gång!
  • Mammaresan
    Snarttrettiochtrevar89 skrev 2019-12-21 16:11:06 följande:

GRATTIS! Såg att du plussat! Wow! Hur känns det?

Ja, det är ett testa tidigt. Jag vågar inte tro det. Kommer faktiskt invänta BIM nu men med mer förväntan än vanligt.. Jag tycker om att dela pirret med min man.

Men oj nä jag har inte plussat! Fick med texten från förra personen som delat tyvärr. Jag la bara in mig på listan med BIM. Men känns fortfarande som jag inte kan vara annat än gravid. Annars har jag verkligen blivit grundlurad den här cykeln!

Förstår! Vad säger mannen om det hela? :D
  • Hadt
    Tjoppa12 skrev 2019-12-21 17:43:08 följande:

Mensvärk inatt, sprang upp och kollade om den kom, men nä. Den kommer alltid i samband med smärtan. Men nä, och än har den inte kommit. Antingen får den fasen komma nu , det eller plusset för nu är jag på ca BIM+7 och börjar bli less haha !

Jag fick mensvärk bara dagar efter ÄL och så har det hållit i till och från.

Dock starkare nu igår och idag. Plussade igår och definitivt bekräftat plus idag så håller tummarna att ditt också är ett plus! :)
  • Fnattilur
    Fråntretillfyra skrev 2019-12-21 19:23:01 följande:

Är det någon här som tänkt berätta för släkten under jul? Vilken vecka är ni i då? :)

När jag plussade med dottern strax före jul för 100 år sedan (okej, 12 år sen var det.. ) så berättade vi för släkten under jul. Var i vecka 4+4. Allt gick bra, inget missfall eller så. Men om jag plussar nu (BIM imorgon) kommer vi försöka hålla det hemligt för nästan alla till efter KUB-test. Är 40 år och större risker nu. De vi måste berätta för i så fall är mina föräldrar som vi ska fira nyår med. Vet inte hur jag annars ska förklara min avhållsamhet eftersom jag vanligtvis gärna dricker vin. ;)
Svar på tråden BIM December 2019