• Fnattilur

BIM December 2019

Hejsan! Har följt den här tråden ett tag men inte skrivit något. :) Har BIM 22/12 och är alltså på BIM -2. Jag och min man är båda 40 år och har två barn på 13 och 11 år. Vi inte planerat ett till barn, men sagt att händer det så händer det. Tog ut min kopparspiral i våras men vi har sex rätt sällan plus att det står överallt hur svårt det är att bli gravid i den här åldern..

Saken är att jag känner mig till 100 % gravid. Har molvärk som jag känner igen sedan min senaste graviditet, har fått dålig aptit, speciellt på morgonen, och jag är en riktig frukostätare i vanliga fall! Idag har jag dessutom fått känningar från fogen i blygdbenet.. Jag har inte testat än, utan inväntar BIM. Testar nog på julafton om den inte kommit. Berättade mina misstankar för min man först idag (han jobbar borta under veckorna) och han blev väldigt glad och förhoppningsfull! :)

• Fnattilur
    Loea skrev 2019-12-20 17:26:32 följande:

Åh vad spännande!! Låter ju riktigt lovande. Jag har också fått dålig aptit på morgonen, även om jag i vanliga fall är vrålhungrig då. Hur känns känningar i fogen i blygdbenet? Vet inte ens vart den fogen är haha.

Känns som när jag hade foglossning förra graviditeten. Vilket nog inte är till någon hjälp om man inte haft det själv. Är svårt att förklara.. Är mitten på blygbenet, där fram alltså. Googla efter bild. :)
  • Fnattilur

12/12 - Mirum, FELT, s0ff

13/12 - Tjoppa12

14/12 - Loppan883 , Steeph, Sarakarolina

15/12 - MsSuzyLee

16/12 - solkakan

19/12 - liloma, Nyckelpiga2017

20/12 - Mevi1315, Rosahimmel86

22/12 - MissJibs, Luthiens, Fnattilur

23/12 - , myownworstenemy,

24/12 - Nicciz, hundenhubbe, NervösAnonym

25/12 - rmj

26/12 - Link92

27/12 Fantasifulltnamn, erla91, Snarttrettiochtrevar89

28/12 - Supertrio, larssonc

30/12 - PelloBello

31/12 - Em595, Pewc

Plussat:

Linnmal

Emmiealina

Hoppas på sladdis

FruA2019

Mamma2014

Smuffsan

Bobbycar92

Hoppas96

Lillaräkan1919

Patzy90

MammaS4

• Fnattilur
    Fråntretillfyra skrev 2019-12-21 19:23:01 följande:

Är det någon här som tänkt berätta för släkten under jul? Vilken vecka är ni i då? :)

När jag plussade med dottern strax före jul för 100 år sedan (okej, 12 år sen var det.. ) så berättade vi för släkten under jul. Var i vecka 4+4. Allt gick bra, inget missfall eller så. Men om jag plussar nu (BIM imorgon) kommer vi försöka hålla det hemligt för nästan alla till efter KUB-test. Är 40 år och större risker nu. De vi måste berätta för i så fall är mina föräldrar som vi ska fira nyår med. Vet inte hur jag annars ska förklara min avhållsamhet eftersom jag vanligtvis gärna dricker vin. ;)
  • Fnattilur

BIM idag! Hittade den gamla BIM-tråden jag var med i när dottern var på antågande, såg att jag testade och plussade på BIM-3/ÄL+11. :) Försöker hålla mig till planen att vänta till julaftonsmorgon om inte tant röd dyker upp. (I så fall är jag skengravid på riktigt med tanke på de symtom jag har.) Har som tur är inget test hemma, då hade det med säkerhet redan varit förbrukat. Drar mig från att köpa ett också eftersom jag bor på en liten ort.. som tur är finns test att köpa i butiken där jag bara känner en i personalen. Hoppas att hon är ledig på mån! ;)

• Fnattilur

Grattis ni som plussat de senaste dagarna! Håller tummarna för er som väntar. :)

BIM+1 och ännu ingen mens! Har idag köpt ett test, de hade bara cb digital så blir svart på vitt, inget tolkande. Inväntar julaftonsmorgon.. undra om jag kommer kunna sova inatt! Jag är så himla säker på att jag är gravid att jag inte vet hur jag kommer reagera om det är negativt..

• Fnattilur
    Anonym (Ellie) skrev 2019-12-23 17:39:01 följande:

Har du testat nått innan? Har du några symptom?

Har inte testat än, ville vänta tills BIM passerat. Jag började för en vecka sedan (på tisdagen, blir ÄL+9 enligt appen) få molvärk som inte är som min mensvärk utan jag känner igen den från tidigare graviditeter. Har även dålig aptit och mår lite illa ibland. Är oplanerat, men välkommet, och sist vi hade sex stämmer med min ÄL-period.
  • Fnattilur

Långnäsa! Testade idag på BIM+2 med cb digitalt early och fick ett minus! Får alltså sålla mig till er som väntar på mensen.. Har plussat före BIM med bägge barnen, vad är liksom oddsen att det skulle dröja till flera dagar efter denna gång?

Har fortfarande molvärk till och från, kanske något mer nu på morgonen så kanske är det mensen som tänker dyka upp med tomten idag..

• Fnattilur

BIM+3, ingen mens, molvärk till och från sedan en vecka tillbaka men negativt test (cb early) igår. Har inte haft en längre menscykel än 27 dagar sedan jag tog ut spiralen i våras och de senaste 4 mån har den legat på 26-27 dgr. Vill bara att mensen kommer nu så att det inte är något annat som är fel.. är mest orolig för det, i och med molvärken. Sen vågar jag ju inte äta/dricka sådant man inte ska, för så länge mensen inte dykt upp finns ju det där lilla "kanske". Hur osannolikt det än är.

• Fnattilur

BIM+4 och ingen mens idag heller och känns inte som att den är på G. Hade ingen värk alls på fm men vid lunch kom molvärken smygande och ar hållt i sig hela em jag har även kännt mig kissnödig ofta. Har funderat på UVI men det är inget jag brukar få och det känns inget när jag kissar. Är annars väldigt känslig när jag druckit för lite, då blir det irriterat direkt. Tycket också att jag är lite väl känslig när vi kollar på film, även om jag har lätt att böla i vanliga fall. Idag var det extremt, haha!

Har köpt nya tester och ska testa imorgon igen. Jag vet ju inte exakt när jag hade ÄL, bara när vi låg, vilket var en dag den perioden. Kanske var ÄL ett par dagar senare än appen säger. Å andra sidan tog jag ett känsligt test BIM+2, så hcg-halten är ändå för låg.. men, har ju läst om en massa som plussat sent så jag har inte gett upp hoppet än! ;) Dock är jag orolig för utomkveds.

• Fnattilur

Nu kom min mens, BIM+5, och det med besked. Fick molvärk direkt när jag klev upp som kändes precis som mensvärk. Vanligen brukar det ta några timmar sedan innan mensen försiktigt smyger igång. Så normalt denna månad är det inte! Skönt iallafall, nu kan jag sluta leva i limbo och vet att det inte är något annat fel. Håller tummarna för er som är kvar och inte har pussat än! :)

Svar på tråden BIM December 2019