• Enniie

BF Juni 2020

Plussade idag och fann ingen sådan grupp, så jag startar en.

Grattis till er alla!

• Svar på tråden BF Juni 2020
  • Anonym (Fjärde barnet)
    Enniie skrev 2020-06-03 12:32:00 följande:

Här har bebis också anlänt. En dotter.

Värkar efter hinnsvepning nr 2 i måndags som började på kvällen vid 20-tiden. Trodde det var förvärkar men åkte in ändå och var på fl ca 00.30. Var öppen 8cm, och 01.25 på tisdagen föddes dottern. Nu är vi på BB och myser.

Ojoj, här trillar bebisarna in en efter en! Börjar bli riktigt pirrigt här.

Grattis!! Hoppas ni mår bra!

Å så svårt å avgöra skillnaden mellan förvärkar å riktiga värkar!! Vad bra att ni ändå åkte in!

Hade du passerar bf med tanke på de två hinnsvepningarna?
  • Enniie
    Anonym (Fjärde barnet) skrev 2020-06-03 14:50:51 följande:

Ojoj, här trillar bebisarna in en efter en! Börjar bli riktigt pirrigt här.

Grattis!! Hoppas ni mår bra!

Å så svårt å avgöra skillnaden mellan förvärkar å riktiga värkar!! Vad bra att ni ändå åkte in!

Hade du passerar bf med tanke på de två hinnsvepningarna?

Ja, det var väldigt svårt även om det nu var sjätte barnet. Men också för att jag tidigare bara fått medicinska igångsättningar där värkarna blir värkar på en gång. Stor skillnad denna gång.

Nej, jag fick hinnsvepning nr 1 och 2, varav nr två bf -2, i vecka 39. Dottern föddes bf -1.
  • Anonym (Fjärde barnet)

Kan tänka mig det!! Blir ju nåt helt annat med igångsättning.

Okej! Punktlig tjej ändå!

• Annie14
    Anonym (Fjärde barnet) skrev 2020-06-02 23:59:20 följande:

Grattis till er prinsessa!

Ja, herregud! Ni hann fram i alla fall!

Vaknade du av att vattnet gick eller hade du andra känningar innan? Startade det med att vattnet gick förra förlossningen också?

Hoppas ni mår bra allihopa!

Jag vaknade strax efter ett av värkar, har haft en del förvärkar så trodde det var bara det. Men när vattnet gick kom värkarna intensivt och regelbundet direkt.

Med min första gick aldrig vattnet så det va ?kul? att ha fått känna av även det. Så häftigt att föda barn alltså. Vill göra det igen???? Lycka till alla, snart snart snart är det er tur.
  • Chuckiiii

Wow, vad häftigt att bebisarna börjar komma! Grattis till er!

Här är det bf den 11e, men verkar som att den ska titta ut i helgen!

Gick upp imorse och vattnet gick. Trodde jag! Men har bara ?vattniga flytningar? enligt barnmorskor på fl. Men det har sipprat på hela dagen (tur jag hade monsterbindor hemma!) och kombineras med molvärk och sammandragningar.

Så snart så jäklar!

• Enniie
    Chuckiiii skrev 2020-06-05 19:23:27 följande:

Wow, vad häftigt att bebisarna börjar komma! Grattis till er!

Här är det bf den 11e, men verkar som att den ska titta ut i helgen!

Gick upp imorse och vattnet gick. Trodde jag! Men har bara ?vattniga flytningar? enligt barnmorskor på fl. Men det har sipprat på hela dagen (tur jag hade monsterbindor hemma!) och kombineras med molvärk och sammandragningar.

Så snart så jäklar!

Åh,hoppas det startar snart!
  • Anonym (Fjärde barnet)

Hur går det? Har bebis kommit?

Här har jag visst var på sista mvc-besöket. Jag var inte beredd på det, trodde det var kanske näst sista eller så. Så nu är det verkligen bara att vänta in bebis.
    Inga direkta känningar alls. Haft några fisiga förvärkar emellanåt, men aldrig nåt som ökar eller håller i sig regelbundet nån längre tid. 
  • Anonym (Fjärde barnet)

Låter ju ändå som om det vore vattnet! 

• Anonym (Fjärde barnet)
    Annie14 skrev 2020-06-05 14:47:04 följande:
    Jag vaknade strax efter ett av värkar, har haft en del förvärkar så trodde det var bara det. Men när vattnet gick kom värkarna intensivt och regelbundet direkt.

Med min första gick aldrig vattnet så det va ?kul? att ha fått känna av även det. Så häftigt att föda barn alltså. Vill göra det igen???? Lycka till alla, snart snart snart är det er tur.
    Så häftigt att också få uppleva det!
    Jag har heller aldrig fått känna på det, så spänt att se hur det blir denna gång med allt.
  • Anonym (Fjärde barnet)
    Anonym (Tomte) skrev 2020-05-31 18:10:29 följande:

BF om ca 4 veckor och förstföderska :) Har inte haft några speciella känningar, vilket kanske iofs inte är jättekonstigt då det är ett tag kvar. Magen har sjunkit ner en del nu och barnmorskan tyckte att bebisen garanterat kändes fixerad på besöket nu i veckan. Ändå tycker jag att jag känner sparkar lite överallt, kan till och med tycka att det känns som en hand långt uppe, så går förstås och funderar på om det är möjligt för bebisen att ta sig ur en fixering..

Har som sagt inte jättemycket känningar mot tidigare. Men orken försämras helt klart allt mer, sammandragningarna kommer ett flertal gånger per dag och det blir alltfler toabesök. 

Så nu återstår det bara att vänta.. Känns lite läskigt att det kan sätta igång alltifrån nästa vecka till om över en månad. Men spännande :) 

Hur går det för dej?

Låter ungefär som här, förutom att bebis bara nästan e fixerad. Men med ork, sammandragningar och toabesök. Fast rätt vad det är kommer det energi, men andra stunder är det inte mkt av den varan.

Förstår känslan...känns så spännande här också! Spänd förväntan in i det sista!
Svar på tråden BF Juni 2020