BF Juni 2020
Plussade idag och fann ingen sådan grupp, så jag startar en.
Grattis till er alla!
Plussade idag och fann ingen sådan grupp, så jag startar en.
Grattis till er alla!
Här har bebis också anlänt. En dotter.
Värkar efter hinnsvepning nr 2 i måndags som började på kvällen vid 20-tiden. Trodde det var förvärkar men åkte in ändå och var på fl ca 00.30. Var öppen 8cm, och 01.25 på tisdagen föddes dottern. Nu är vi på BB och myser.
Ojoj, här trillar bebisarna in en efter en! Börjar bli riktigt pirrigt här.
Grattis!! Hoppas ni mår bra!
Å så svårt å avgöra skillnaden mellan förvärkar å riktiga värkar!! Vad bra att ni ändå åkte in!
Hade du passerar bf med tanke på de två hinnsvepningarna?
Kan tänka mig det!! Blir ju nåt helt annat med igångsättning.
Okej! Punktlig tjej ändå!
Grattis till er prinsessa!
Ja, herregud! Ni hann fram i alla fall!
Vaknade du av att vattnet gick eller hade du andra känningar innan? Startade det med att vattnet gick förra förlossningen också?
Hoppas ni mår bra allihopa!
Wow, vad häftigt att bebisarna börjar komma! Grattis till er!
Här är det bf den 11e, men verkar som att den ska titta ut i helgen!
Gick upp imorse och vattnet gick. Trodde jag! Men har bara ?vattniga flytningar? enligt barnmorskor på fl. Men det har sipprat på hela dagen (tur jag hade monsterbindor hemma!) och kombineras med molvärk och sammandragningar.
Så snart så jäklar!
Wow, vad häftigt att bebisarna börjar komma! Grattis till er!
Här är det bf den 11e, men verkar som att den ska titta ut i helgen!
Gick upp imorse och vattnet gick. Trodde jag! Men har bara ?vattniga flytningar? enligt barnmorskor på fl. Men det har sipprat på hela dagen (tur jag hade monsterbindor hemma!) och kombineras med molvärk och sammandragningar.
Så snart så jäklar!
Låter ju ändå som om det vore vattnet!
BF om ca 4 veckor och förstföderska :) Har inte haft några speciella känningar, vilket kanske iofs inte är jättekonstigt då det är ett tag kvar. Magen har sjunkit ner en del nu och barnmorskan tyckte att bebisen garanterat kändes fixerad på besöket nu i veckan. Ändå tycker jag att jag känner sparkar lite överallt, kan till och med tycka att det känns som en hand långt uppe, så går förstås och funderar på om det är möjligt för bebisen att ta sig ur en fixering..
Har som sagt inte jättemycket känningar mot tidigare. Men orken försämras helt klart allt mer, sammandragningarna kommer ett flertal gånger per dag och det blir alltfler toabesök.
Så nu återstår det bara att vänta.. Känns lite läskigt att det kan sätta igång alltifrån nästa vecka till om över en månad. Men spännande :)