Inlägg från: Chuckiiii |Visa alla inlägg
  • Chuckiiii

BF Juni 2020

Mitt första inlägg här, är mest inne och läser:)

Vecka 30 nu och Kan det va över snart? Har insett att jag inte alls gillar att vara gravid (är andra gången) att få uppmärksamhet för att man är tjock och har stor mage, inte min grej!

Har även endel foglossning och sover dåligt. Snälla låt detta gå fort!

• Chuckiiii
    Anonym (Fjärde barnet) skrev 2020-03-31 14:18:50 följande:

Samma här... verkligen inte min grej ?att stå i centrum? på det viset.

Är ju ca 10-11veckor kvar .. men vad vet man... Fick du första barnet tidigare än beräknat?

Förra va 2 dagar tidig, håller alla tummar för samma tur den här gången!

Håller också med HildaK. Börjar verkligen bli tungt. Blir andfådd av minsta lilla! Till o med jobbit att läsa saga för blivande storasyster????
  • Chuckiiii

Snuvig och tät precis hela tiden! Gravidtäppa med lite pollen på toppen. Den som försöker ta mitt nässpray riskerar döden kan jag säga!:p

Det slog mig först för typ en vecka sen, att min man kan bli sjuk och då inte få va med!! Kommer inte på någon jag skulle vilja ha med mig! Hade möjligtvis varit min kompis som bor i Malmö, lite långt från Göteborg dock:(

Får bli min syster i värsta fall.. men han brukar hålla sig frisk så håller tummarna!

Går in i v.35 på fredag. Börjar bli jobbigt stor och samla på mig vatten. Kan knappt gå på eftermiddan trots att jag sitter hemma och jobbar och rör mig minimalt :(

Namn, gah! Har ett flicknamn som jag verkligen gillar, men verkar svårt att få igenom det hos pappan:/ pojknamn har vi några st som vi båda tycker är ok:)

Men familjens gener pekar på ett flickebarn så..

• Chuckiiii
    Let it Rain skrev 2020-04-29 22:34:10 följande:

Jag ska också föda i Gbg och ligger bara 2 dagar efter dig i graviditeten. :)

Oj, vad roligt! Väntar du första eller är det ett syskon?
  • Chuckiiii
    Let it Rain skrev 2020-05-05 21:13:42 följande:

Jag väntar min trea nu. :) Syskonen är födda -16 resp -18.

Härligt, här är det 2an med storasyster född -15
  • Chuckiiii

Hade kunnat döda för tidig igångsättning! V.36 nu och kroppen vill verkligen inte va med längre! Trasiga ryggmuskler, tungt som tusan och sover inte på nätterna.

7 arbetsdagar kvar sen låser jag nog in mig till bf :/

Har dock en lite förhoppning/känsla av att mini kan bli tidig (väldigt dåligt för psyket om den nu blir sen istället!)

då storasyster va tidig och magen har sjunkit ner endel.

Ska se vad bm säger imorgon.

Blev erbjuden en fotografering, och trots att ja sppntant tänkte neej pga svullen och tjock så kanske man ska slå till ändå? Få lite fina bilder på storasystern och magen

• Chuckiiii

Blev igår lovad av bm att inte behöva gå över mer än en vecka, man kan önska igångsättning efter 1 vecka här, Woho! Så skönt att höra!

Jobbar gör jag, men vid datorn hemma så inte så jobbigt. Eller ja, e ju inte skönt att sitta på en stol hela dagarna heller iofs.

Oj, jag som trodde jag va förberedd, men här ligger alla grejjer i förrådet än. Otvättat och opackat, kanske skulle ta tag i det..

Ligger ju ändå på soffan nu och googlat ?tidiga tecken på förlossning? i o med annorlunda liv i magen och mol i ryggen:)

Fy vad jobbigt att inte må bra psykiskt nu, måste va enormt krävande och tungt för dig!!

• Chuckiiii

Wow, vad häftigt att bebisarna börjar komma! Grattis till er!

Här är det bf den 11e, men verkar som att den ska titta ut i helgen!

Gick upp imorse och vattnet gick. Trodde jag! Men har bara ?vattniga flytningar? enligt barnmorskor på fl. Men det har sipprat på hela dagen (tur jag hade monsterbindor hemma!) och kombineras med molvärk och sammandragningar.

Så snart så jäklar!

• Chuckiiii

Jaa, det blev bebis!

Dock inte dagen det eventuella vattnet gick. Den dagen passerade så sakteliga. Vid 21 kom det äntligen värkar! Men de gick över med Alvedon.

Tidigt dagen efter kom de igen, men även nu hjälpte Alvedon. Dagen gick med förvärkar från och till, men kl 21 tröttnade jag och åkte in och bad dom kolla bebis och tappen.

Då var jag 5cm öppen och fick ett rum på förlossningen kl 23!

Det var först ganska lugnt och hanterbart men det eskalerade fort. Gick från 7cm till att be om eda men så började kroppen plötsligt att krysta innan narkosläkaren hunnit komma.

Kl 03 kom en liten pojk till oss!

Svar på tråden BF Juni 2020