BF Juni 2020
Plussade idag och fann ingen sådan grupp, så jag startar en.
Grattis till er alla!
Plussade idag och fann ingen sådan grupp, så jag startar en.
Grattis till er alla!
Okej förstår det! Innan jag började må såhär kasst nu senaste 2 veckorna var jag livrädd för att bli igångsatt efter första förlossningen.
Jaa jag vet inte! Kanske den kan flytta läge så första bm nådde in men inte läkaren. Får se vad bm säger imorgon!
Åhhhh spännande!!! Hoppas det ökat på och blivit värkar nu. Håller tummarna!
Näe, jag vill helst inte bli igångsatt tidigare. Tidigt i graviditeten tänkte och kände jag så, men inte längre
En dag hit eller dit för dej var ju inte mkt.. Drygt..!
Kanske det var det att barnmorskan inte nådde/kom åt? Typ att tappen var förkortad eller satt högt upp eller nåt?
Jag har just ingen erfarenhet av hinnsvepning alls. Kommer inte ihåg om det gjordes ett försök m tvåan eller om det bara blev en gynundersökning.
Vaknade med förvärkar å har haft det regelbundet hela dan. Får hoppas de ökar i styrka nu under eftermiddagen och kvällen så att det blir bebis!
Halloj.
Första gången jag skriver här men känner att jag behöver någon att prata med.
Har bf nu i juni. Från början var jag beräknad den 14/6 men efter rl så flyttade de mig till den 26/6, alltså 12 dagar! 4-5 dagar hade jag köpt men inte nästan två veckor!? Vet även med mig att det är omöjligt att hon skulle ha blivit till så mycket senare eftersom vi inte ens hade sex så långt efter äl. Börjar därför bli orolig att hon kommer va inne där för länge :( Har en tid den 23/6 och sen den 30/6 för att isf boka igångsättning. Men det skulle ju innebära att jag gått låååångt över tiden vilket oroar mig något extremt.
Vet egentligen inte vad jag ville ha sagt med detta men kände bara att jag hade behövt lite stöd och råd .
Hej!
Åh det låter ju jätteknasigt att det skulle skilja så många dagar, vet att ägget kan fästa senare osv men 12 dagar låter rätt mkt.! Gjorde du KUB eller ett ultraljud däromkring också? Har du pratat med din barnmorska om din oro? Tänker om de kanske skulle kunna boka in ett ultraljud till kanske kring BF bara för att kontrollera hur allt står till. Jag gjorde ett ultraljud i fredags eftersom jag gått över och är v41, tänker de kanske kan göra nåt liknande för dig men kanske lite tidigare pga din oro och datumen?
Annars så skulle jag fråga om du kan få igångsättning den 30e. Istället för en tid att bara boka. Tänker att då kommer du ha gått lite 2v över ditt datum och några dagar över deras. Vilken region tillhör du?
Annars kan man ju hoppas också att om stt datum stämmer och inte deras kanske hon kommer ?tidigare? än BF, du kanske inte behöver bli igångsatt heller!
Halloj.
Har bf nu i juni. Från början var jag beräknad den 14/6 men efter rl så flyttade de mig till den 26/6, alltså 12 dagar! 4-5 dagar hade jag köpt men inte nästan två veckor!? Vet även med mig att det är omöjligt att hon skulle ha blivit till så mycket senare eftersom vi inte ens hade sex så långt efter äl. Börjar därför bli orolig att hon kommer va inne där för länge :( Har en tid den 23/6 och sen den 30/6 för att isf boka igångsättning. Men det skulle ju innebära att jag gått låååångt över tiden vilket oroar mig något extremt.
Vet egentligen inte vad jag ville ha sagt med detta men kände bara att jag hade behövt lite stöd och råd .
Ingen bebis här. Noll sammandragningar eller förvärkar idag.
Igår trodde jag att jag var i latensfasen.
Så himla märkligt hur det kan bli!
Halloj.
Så har man passerat beräknat datum då... Nu går det segt alltså... Varit så slö några dagar. Sammandragningarna/förvärkarna tar på krafterna. Trodde jag var i latensfas i förrgår, men så var det väl icke då.. Eller kan latensfas starta å sen helt avstanna mån tro?
Har du några känningar Lilly1717?
Är det nu på torsdag du blir igångsatt? Här är det tisdag därpå som gäller.
God morgon!
Ah fy visst är det segt.... är på BF+10 idag, blä. Har du mycket förvärkar och sammandragningar? Jag har bara haft sammandragningar tidigare tror jag. . Fast imorse kom nog den ?rejäla? slemproppen. Stor och blodig, förlåt TMI. Och har haft som lite mer onda sammandragningar, inte regelbundna, så kanske är förvärkar. Men vill inte få några förhoppningar.
Jag vet faktiskt inte om latensfasen kan avstanna men skulle inte förvåna mig - verkar som i princip allt är möjligt haha. Ja är torsdag så länge förlossningen inte är full! Tisdag för dig alltså. Hoppas bara det smäller till och kommer igång för dig snart så du slipper gå över helgen! Vet du om du är nåt öppen än, har barnmorskan undersökt dig?
Så har man passerat beräknat datum då... Nu går det segt alltså... Varit så slö några dagar. Sammandragningarna/förvärkarna tar på krafterna. Trodde jag var i latensfas i förrgår, men så var det väl icke då.. Eller kan latensfas starta å sen helt avstanna mån tro?
Har du några känningar Lilly1717?
Är det nu på torsdag du blir igångsatt? Här är det tisdag därpå som gäller.
Tror jag kanske är i latensfasen nu?? Haft typ tidvis ganska regelbundna sammandragningar men som gör ont liksom... håller i kanske 30-35 sekunder och har ibland kommit med 5 min mellanrum men sedan slutar de helt plötsligt i ett par timmar...? Och har fortsatt slempropp med blod/brunt som kommer ut hmmm... vad tror du?
God morgon!
Ah fy visst är det segt.... är på BF+10 idag, blä. Har du mycket förvärkar och sammandragningar? Jag har bara haft sammandragningar tidigare tror jag. . Fast imorse kom nog den ?rejäla? slemproppen. Stor och blodig, förlåt TMI. Och har haft som lite mer onda sammandragningar, inte regelbundna, så kanske är förvärkar. Men vill inte få några förhoppningar.
Jag vet faktiskt inte om latensfasen kan avstanna men skulle inte förvåna mig - verkar som i princip allt är möjligt haha. Ja är torsdag så länge förlossningen inte är full! Tisdag för dig alltså. Hoppas bara det smäller till och kommer igång för dig snart så du slipper gå över helgen! Vet du om du är nåt öppen än, har barnmorskan undersökt dig?
Tror jag kanske är i latensfasen nu?? Haft typ tidvis ganska regelbundna sammandragningar men som gör ont liksom... håller i kanske 30-35 sekunder och har ibland kommit med 5 min mellanrum men sedan slutar de helt plötsligt i ett par timmar...? Och har fortsatt slempropp med blod/brunt som kommer ut hmmm... vad tror du?
...