• Enniie

BF Juni 2020

Plussade idag och fann ingen sådan grupp, så jag startar en.

Grattis till er alla!

• Svar på tråden BF Juni 2020
  • norrlänningen89
    Anonym (Fjärde barnet) skrev 2020-05-27 12:58:17 följande:

Förstår din nervositet och att det inte blivit mkt sömn... Nu har du säkert värkar å bebis är på g! :)

Hinnorna togs 11.30 och lilla Lovis föddes 200527 kl 16.05 och var 46 cm lång och 2465 g. :) Nu är skiten äntligen över! :D
  • Lilly1717
    norrlänningen89 skrev 2020-05-27 19:36:43 följande:

Hinnorna togs 11.30 och lilla Lovis föddes 200527 kl 16.05 och var 46 cm lång och 2465 g. :) Nu är skiten äntligen över! :D

Grattis!!!!! Vad skönt att hon är här, och vad snabbt det gick efter att hinnorna togs. Hoppas att allt gått bra och att hela familjen mår bra.
  • Anonym (Tomte)
    Grattis!!! Glad{#emotions_dlg.flower} Hoppas förlossningen blev en så bra upplevelse som möjligt för dig och att ni alla mår bra :) 
  • Anonym (Fjärde barnet)

Grattis!!

Å vilket fint namn! :)
  • Lilly1717

Hallå! Tänkte kolla hur många av oss som är aktiva här fortfarande och när ni har BF?

Jag har BF 6 juni, andra pojken på väg, blev igångsatt med första i v 38 och var en väldigt lång och ?konstig? förlossning så känner mig som en förstföderska denna gång. Har någon nå känningar? Jag har noll!

• norrlänningen89

Förlossningen gick väldigt bra. Blev en helt annan förlossning än med sonen. Kunde hålla fokus och andning och vara med hela förlossningen, jag minns hela förlossningen, trots panikkänslor som kom där i slutet när det blev väldigt ont. EDAn var riktigt hemsk att lägga men gav underbar effekt, fick ingen bäckenbottensbedövning mot slutet då det blev ett huvud ivägen. Hinnorna togs kl 11.30 så tog inte ens 5 timmar. Maken slapp svimma denna gång och Lovis mår bara bra. ????

• Anonym (Fjärde barnet)

Men så underbart härligt att förlossningen blev så bra! Grattis igen!

• Koopa3oopa

Hej!

Jag har bara varit halv-aktiv och kikat in i tråden då och då. Har bf den 1:a nu på måndag, är förstföderska. Har mycket sammandragningar, ibland var 10:e minut under några h, sen lugnar det sig lite. Ibland lite molande värk som mensvärk typ och lite i ryggen så jag hoppas det är på g?

Var hos BM idag och hon sa att bäbisens huvud låg långt ner men att huvudet var ruckbart, jäklar va hon grävde tag med händerna, aj!! Hon verkade förvånad över att huvudet var ruckbart... Är det ovanligt?

Fyfasen vilka sega dagar, att gå över mer än några dagar skulle kännas som en eeeeeevighet....

????

• Anonym (Fjärde barnet)

Ja, det är väl ingen hemlighet att jag är kvar...

Har ca två veckor kvar till beräknat datum. Inga direkta känningar, men en del dagar fisiga förvärkar över tid.

Här är bebis heller inte fixerad, tidigare graviditeter har barnen fixerat sig tidigt så det är lite ovant. Men bebis ligger väldigt långt ner och vette tusan om den kanske fixerat sig nu ändå, för är inte mysigt precis att gå ens korta sträckor. Ilar till å känns som nån hand eller så gräver och vill komma ut.

Ja, en igångsättning kan ju bli lite hur som helst. Jag vill helst inte heller sättas igång, men kan ju mkt väl bli så ändå. Fördelen som jag ser med det för min del just nu är väl att man är på plats.

• norrlänningen89

Jag tillhör en av dom somnknye förstår varför man är rädd för igångsättning, i alla fall via att ta hinnorna, då båda mina har gått bra medicinskt sett.

Sonen var fixerad redan i v 33/34, denna gång så var hon fortfarande lite ruckbar två veckor innan igångsättningen, hur det var just på dagen för igångsättning vet jag inte.

När jag väntade sonen fick jag veta att första barnet brukar kunna fixera sig ganska tidigt, och barnen efter det kan lika gärna inte fixera sig förrän då det är dags, så är nog därför din BM blev lite chockad..?

Svar på tråden BF Juni 2020