BF Juni 2020
Plussade idag och fann ingen sådan grupp, så jag startar en.
Grattis till er alla!
Plussade idag och fann ingen sådan grupp, så jag startar en.
Grattis till er alla!
Ja, helt plötsligt kändes allt sååå mkt närmre! Har gjort en liten nedräkningslapp nu som hängts upp så det blir lite mer tydligt för alla här henne!
Åh, så du väntar nr6?! Så spännande! Skönt du klarade dig från det med 1-4 iaf. Hur gamla är syskonen?
Här funderar en endel på detta med bil... ej helt tagit itu med det ännu. Men bör väl m ordna med det innan bf iaf, även om en ju som vuxen iaf kan ta sig iväg själv med barnen ännu i en vanlig bil.
Vad kör ni med? Så svårt å få grepp om hur stort bagageutrymmet blir på 7-sitsiga bilar... + att det ju ej verkar va nå galler eller liknande för själva packningen.. Känns lite osäkert.
Ja sömnen är ju lurig på flera sätt. Ångest kan ju verkligen ställa till det. Jag kommer i säng för sent om den kommer krypandes på kvällen..
Kan tänka mig d blir smidigt m just bagageutrymmet! Den ser stor ut. Vi har kollat mer på bilar där man kan fälla upp å ner säten längst bak. Fick maken välja själv hade han nog valt nåt i stil m er på en gång.
Såå långt åldersspann är det ju ändå inte med tanke på antalet! Förutom glappet till nr6 då. Vi har ca 3-4 år mellan varje, över ca 10 år. Känns rätt lagomt ändå. ?Tätare? har det inte blivit för oss av flera skäl.
Jamen precis :) Jag tyckte de på ultraljudet sa att den ligger i framvägg, så det är väl anledningen till att jag börjat känna ganska sent.. Härom natten var det ordentlig aktivitet när jag precis skulle somna. Blev plötsligt "kittlad" från ingenstans och skrek till så pass att jag höll på att skrämma slag på sambon, haha. Vi får väl se om hon blir lika pigg på nätterna när hon väl är ute sen :)
I övrigt mår jag bra och har inga större gravidbesvär. Det enda är väl foglossning, men den känns än så länge hanterbar. Är tacksam att jag än så länge slipper FK och sådant.
Det är ju första barnet som sagt så den närmsta tidens fokus ligger på att shoppa hem allt som behövs och att läsa på om förlossning och allt annat vi inte har koll på sen innan. Tiden börjar gå fort nu, tre månader och två veckor kvar... :)
Mitt första inlägg här, är mest inne och läser:)
Vecka 30 nu och Kan det va över snart? Har insett att jag inte alls gillar att vara gravid (är andra gången) att få uppmärksamhet för att man är tjock och har stor mage, inte min grej!
Har även endel foglossning och sover dåligt. Snälla låt detta gå fort!
Vecka 30 nu och Kan det va över snart? Har insett att jag inte alls gillar att vara gravid (är andra gången) att få uppmärksamhet för att man är tjock och har stor mage, inte min grej!
Hur är det med er alla så här i Corona-tider...?
Börjar ju närma sig... även om det ändå är ett tag kvar.
Norrlänningen89: har du fått nåt planerat datum?
Tomte: Hur går det med förberedelserna?
Enniiee: Håller sig blodtrycket å annat i schack?
Jag har äntligen fått veta att sjukskrivningen går igenom. Tydligen dragit ut så hemskt på tid pga arbetsgivaren angett fel datum, men nu orkar jag inte hålla på nå mer så fick ändra mitt till det datumet, även om jag vet att det inte är så. Himla märkligt att det ens är möjligt när jobbet har stämpelklocka... Själv har jag ju oroat mig över att de inte tänkt bevilja ersättning eftersom det tagit sånt tid att få besked.
Jag har ännu inte stressat upp mig så himla mkt kring Corona, men känner att det börjar krypa på en alltmer å mer när en ändå anpassar sig. Gissar att det nog kommer kännas mer stressfyllt ju mer det närmar sig. Känns tråkigt att maken ej får vara med vid tul:en, men vid förra graviditeten blev det också så vid ett tillfälle då det blev många kontroller.
Det jobbigaste just nu tycker jag är att när en annan och ens närmsta anpassar sig så liksom styper ju allt när tex barnens klasskompisars familjer väljer andra väger. Tex åker till fjällen, Sthml och annat ändå trots avrådan från icke nödvändiga resor. En blir så maktlös!
Hur är det med er alla så här i Corona-tider...?
Börjar ju närma sig... även om det ändå är ett tag kvar.
Norrlänningen89: har du fått nåt planerat datum?
Tomte: Hur går det med förberedelserna?
Enniiee: Håller sig blodtrycket å annat i schack?
Jag har äntligen fått veta att sjukskrivningen går igenom. Tydligen dragit ut så hemskt på tid pga arbetsgivaren angett fel datum, men nu orkar jag inte hålla på nå mer så fick ändra mitt till det datumet, även om jag vet att det inte är så. Himla märkligt att det ens är möjligt när jobbet har stämpelklocka... Själv har jag ju oroat mig över att de inte tänkt bevilja ersättning eftersom det tagit sånt tid att få besked.
Jag har ännu inte stressat upp mig så himla mkt kring Corona, men känner att det börjar krypa på en alltmer å mer när en ändå anpassar sig. Gissar att det nog kommer kännas mer stressfyllt ju mer det närmar sig. Känns tråkigt att maken ej får vara med vid tul:en, men vid förra graviditeten blev det också så vid ett tillfälle då det blev många kontroller.
Det jobbigaste just nu tycker jag är att när en annan och ens närmsta anpassar sig så liksom styper ju allt när tex barnens klasskompisars familjer väljer andra väger. Tex åker till fjällen, Sthml och annat ändå trots avrådan från icke nödvändiga resor. En blir så maktlös!
Jag har börjat känna mig så himla tung nu såhär i vecka 28, fler som känner så? Tycker det känns jobbigt.
Har gått upp ca 10-11 kg från start.
Samma här... verkligen inte min grej ?att stå i centrum? på det viset.
Är ju ca 10-11veckor kvar .. men vad vet man... Fick du första barnet tidigare än beräknat?