• Enniie

BF Juni 2020

Plussade idag och fann ingen sådan grupp, så jag startar en.

Grattis till er alla!

• Svar på tråden BF Juni 2020
  • Anonym (Fjärde barnet)
    Anonym (JJ) skrev 2020-01-17 19:11:34 följande:

Ni som hade mensens första dag 31 aug. Vilken vecka är ni i nu?

:)

Allt beror ju också på hur lång cykel du har...

Hade du haft en cykel som min hade det (utifrån datumet du nämner) idag varit 20+1, men en normallång cykel enligt skolboken hade du kanske varit i 20+6/21+0 vid det här laget.
  • Anonym (JJ)

Jag hade en cykel på 35 dagar, då stämmer mitt bf datum 13 juni.

Då ska jag alltså haft ägglossning i september?

Är i v.19+2. Går man efter mensens dagar så stämmer inte bf, bara om man går efter menscykeln.

• Anonym (Fjärde barnet)
    Anonym (JJ) skrev 2020-01-20 14:06:13 följande:

Är i v.19+2. Går man efter mensens dagar så stämmer inte bf, bara om man går efter menscykeln.

Okej

Det daterades väl vid rul antar jag?
  • Anonym (Tomte)
    Anonym (Fjärde barnet) skrev 2020-01-20 10:41:39 följande:

Så har vi vart på rul och allt såg bra ut!

Det verkade som det var en liten pojke vi väntar. Så overkligt det är ändå att se lilla pyret sprattla omkring!! Nu får jag verkligen ta å smälta detta och även börja berätta för omgivningen så smått.

Åh grattis vad härligt! :) Så skönt med känslan att det på något sätt "blir på riktigt".

Har mitt rul om en vecka men fick ett litet smakprov redan i helgen. Blev plötsligt dålig igen i fredags kväll (feber/frossa) och vaknade tidigt på lördagen upp med hemsk ryggsmärta, kunde knappt andas. Åkte in till akuten efter att ha pratat med 1177, som tyckte jag skulle kräva en ordentlig provtagning (blododling m.m.) med tanke på hur jag mått innan under veckan. Så har nu fått i princip alla kroppsvätskor odlade och tack och lov hittar de inget allvarligt. Hade ju en jätteoro över listeria men den tanken verkar jag kunna släppa, så det känns väldigt skönt. Nu har jag känt mig mycket bättre i två dagar och hoppas det fortsätter så. Är dock hemskt trött, vilket tyvärr krockar med en massa annat som ska fixas i veckan..

Fick i alla fall komma vidare till förlossningen för att undersöka att graviditeten såg bra ut och den lille rörde på sig för fullt därinne. Såg ut att ha vuxit en del sen sist, vilket känns lite overkligt eftersom magen knappt vuxit något på flera veckor. Det är så svårt att föreställa sig hur hen får plats, haha. Dock kollade de ju bara det grundläggande nu så får väl hoppas att allt de tittar på under rul också ser bra ut :) Så kommer väl svaret om kön också. Av någon anledning känner jag nu på mig i hela kroppen att det är en pojke, medan jag i början av graviditeten mest trodde på flicka. Får väl se vilket som är rätt, hehe :)
  • Anonym (Fjärde barnet)

Kom på att jag tänkte/räknade fel. Jag har iaf bf 15/6 och tänkte du skulle kunna ligga 6 dgr före mig... tex 9/6. Men om du haft en standardcykel så kanske ytterligare 4-5gr -> 4-5/6.

Dvs 19+5 eller 20+2-3. Men detta är ju bara rena siffror.. kan ju va mkt som händer tidigt i graviditeten som påverkar beräkningen...

Har du fått något datum vid rul eller kub?
  • Anonym (Fjärde barnet)
    Anonym (Tomte) skrev 2020-01-20 17:53:24 följande:

Åh grattis vad härligt! :) Så skönt med känslan att det på något sätt "blir på riktigt".

. Av någon anledning känner jag nu på mig i hela kroppen att det är en pojke, medan jag i början av graviditeten mest trodde på flicka. Får väl se vilket som är rätt, hehe :)

Oj, vad du fått utstå! Nu får det vara nog m sjukdom tycker jag!! Hoppas hoppas det vänt nu. Så skönt du ändå fick en check på bebis också i samma veva.
  • Anonym (Fjärde barnet)
    Anonym (Tomte) skrev 2020-01-20 17:53:24 följande:

Tack!
  • norrlänningen89

Jag har BF 14 juni, är idag 19+0, har/hade 28 dagars cykel.
  • norrlänningen89
    Anonym (Fjärde barnet) skrev 2020-01-20 10:41:39 följande:

Så har vi vart på rul och allt såg bra ut!

Det verkade som det var en liten pojke vi väntar. Så overkligt det är ändå att se lilla pyret sprattla omkring!! Nu får jag verkligen ta å smälta detta och även börja berätta för omgivningen så smått.

Grattis! Min tur imorgon.. av någon anledning känns det mest jobbigt. :/
  • Anonym (Fjärde barnet)
    norrlänningen89 skrev 2020-01-20 20:04:26 följande:

Grattis! Min tur imorgon.. av någon anledning känns det mest jobbigt. :/

Tack!

Kan förstå din känsla... önskar dej lycka till!

Jag känner mig lite lättare i sinnet nu efter rul.
Svar på tråden BF Juni 2020