• Enniie

BF Juni 2020

Plussade idag och fann ingen sådan grupp, så jag startar en.

Grattis till er alla!

• Svar på tråden BF Juni 2020
  • Anonym (Cj)
    Anonym (Hallen) skrev 2019-12-20 13:30:11 följande:

Det verkat som att de flesta gör kub. Hur mycket har det kostat för er? Här är det dyrt och erbjuds inte. Men man kan göra NIPT för 5500 kr för bastest, på en privat mottagning....

Jag och min man (kanske mest jag) var i början orolig över att något skulle vara fel. Men det är mycket pengar att lägga och ändå får du inte veta skärskilt mycket.

Nu har vi i alla fall fått göra ett tidigt rul och allt såg bra ut, så då känns det lite bättre.

Bor i norrbotten.

Här i region Skåne erbjuds alla att göra KUB kostnadsfritt.
  • Anonym (Fjärde barnet)

Där jag bor erbjuda en kub vid ålder över 35 och då är det kostnadsfritt. Vill en göra det ändå när en är yngre så får en betala själv. Tror det också handlar om runtomkring 1500kr

• Tikka1986
    norrlänningen89 skrev 2019-12-19 22:06:23 följande:

Reumatisk sjukdom. :) tex Fibromyalgi, Atros, Atrit, Gikt, SLE..

Ahaaa då hänger jag med i svängarna :)
  • Anonym (Flower)

Hej alla och grattis!

Jag har bf den 23/6 och undrar om ni vet någon fb grupp? (Enklare att följa än här.) Varit lite sen med att ta in att jag är gravid så vet att jag kanske är sent ute :/

• Anonym (Hallen)

Oj vad det kan skilja i olika landsting ???? hoppas det i alla fall kan erbjudas inom snar framtid även i region norrbotten. De ska just införa ett tidigare rul i v 14, så vi blev glada att vi fick erbjudande att göra ett fast det inte är helt infört ännu.

Är det fler än jag som fortfarande mår illa? V 17 nu..

• Zyprexa
    Anonym (Hallen) skrev 2019-12-22 23:15:49 följande:

Oj vad det kan skilja i olika landsting ???? hoppas det i alla fall kan erbjudas inom snar framtid även i region norrbotten. De ska just införa ett tidigare rul i v 14, så vi blev glada att vi fick erbjudande att göra ett fast det inte är helt infört ännu.

Är det fler än jag som fortfarande mår illa? V 17 nu..

Här är en till som fortfarande mår illa! Är också i vecka 17, mår illa då och då under dagen och har kräkts varje morgon sedan vecka 6, haha. Man får väl se det som en positiv grej tänker jag :P
  • Anonym (Flower)
    Enniie skrev 2019-10-24 07:04:40 följande:

Du kan skicka meddelande och vänförfrågan till mig, Jennie Lilja (tre söner o dotter som omslagsbild), så lägger jag till dig i gruppen.

Hej tror jag skivor till dig på fb om det finns plats kvar i gruppen?

(Vet att jag är sent ute) bf 23/6
  • Anonym (Fjärde barnet)

Jag mår fortsatt illa om det går för lång tid mellan måltiderna, men mår även illa på kvällarna, v.16 (15+2).

Har nedräkning till rul. Drygt tre veckor kvar...

• norrlänningen89
    Anonym (Fjärde barnet) skrev 2019-12-27 15:55:30 följande:

Jag mår fortsatt illa om det går för lång tid mellan måltiderna, men mår även illa på kvällarna, v.16 (15+2).

Har nedräkning till rul. Drygt tre veckor kvar...

Har fortfarande viss problematik med för mycket magsyra, som förvärras när jag är trött och får ont i ryggen. Är mest liggande. Bryr mig inte så mycket om något då jag bara försöker ta mig genom dagarna.

Har feber igen, ont i kroppen och huvudvärk. Tredje, eller om det är till och med fjärde, omgången med hög temp/feber. Hoppas bara att jag ska slippa höja kortisondosen. -_-

Men har i alla fall RUL någon dag efter dig, den 21 januari, och om jag förstått det rätt så ska jag veckan innan lyssna på fostrets hjärtljud..
  • Anonym (Fjärde barnet)
    norrlänningen89 skrev 2019-12-27 16:47:10 följande:

Har feber igen, ont i kroppen och huvudvärk. Tredje, eller om det är till och med fjärde, omgången med hög temp/feber. Hoppas bara att jag ska slippa höja kortisondosen...

Åh, så kämpigt det låter! Är det RA:n som spökar?

Då har du rul en dag efter mig. Om det funnits tider att boka så hade jag fått redan veckan innan, men första lediga tiden var så. Jag var ju inte så tidigt m inskrivningen, men ändå. På mvc så utgår d även från att jag är typ 1v längre gången.
Svar på tråden BF Juni 2020