BF Juni 2020
Plussade idag och fann ingen sådan grupp, så jag startar en.
Grattis till er alla!
Plussade idag och fann ingen sådan grupp, så jag startar en.
Grattis till er alla!
Åh, så kämpigt det låter! Är det RA:n som spökar?
Då har du rul en dag efter mig. Om det funnits tider att boka så hade jag fått redan veckan innan, men första lediga tiden var så. Jag var ju inte så tidigt m inskrivningen, men ändå. På mvc så utgår d även från att jag är typ 1v längre gången.
Okej.. hoppas förkylningen ger med sig snart!
Som här då på med rul:et.
Nä, men de utgår ju från senaste mens och eftersom jag har lång cykel så stämmer inte den uträkningen.
Har ni börjat känna rörelser?
Jag har känt lite lite vid några tillfällen men inget regelbundet eller så att jag känner mig säker att det verkligen är rörelser.
Okej.. hoppas förkylningen ger med sig snart!
Som här då på med rul:et.
Nä, men de utgår ju från senaste mens och eftersom jag har lång cykel så stämmer inte den uträkningen.
Har ni börjat känna rörelser?
Jag har känt lite lite vid några tillfällen men inget regelbundet eller så att jag känner mig säker att det verkligen är rörelser.
Aha.. det är inte ett bråck då som ger sig till känna emellanåt?
Är det bara jag som tycker dagarna segar sig fram i just graviditeten nu? Jag tror det är anspänningen inför rul som spökar...
Har drömt en massa senaste tiden om allt möjligt. Både kring bebis å massa annat också. Både ?vanliga? drömmar och mardrömmar. Antar det är mkt som processas nattetid.
Nä, det tror jag inte.. har dock typ inte haft det senaste veckan. XD med första kände jag inget förrän v 23 eller något så och jag kände tex aldrig när han hade hicka, vilket han tydligen hade ofta. XD
För min del så går dagarna som dom brukar. Men jag är väldigt känslomässigt avtrubbad just nu, överlevnadsgrej som kickar in när det är för mycket för mig att hantera, har haft det sen strax efter jag fick veta att jag är gravid. Annars hade jag nog mått väldigt dåligt över allt som komma skall. -_-
Inga drömmar än så länge. Fick nattskräck när jag väntade sonen, det slipper jag gärna denna gång. Enda som varit för mig är att jag har börjat fundera på om det ens lever något i magen.. syntomen gav som med sig för någon vecka sen, kan ha lite ont i brösten ibland men det kunde jag innan också, jag känner mig inte gravid.. och håller på att vara övertygad om att ifall något lever i magen så är det en "det" och inte en "den. XD ingen aning varför. XD
Aah..
Mina symtom har också minskat, men är ju ändå normalt för tiden nu. Brösten har dock blivit betydligt större å spända. Å hela jag känner mig plufsig. Ingen fin liten gravidmage här inte, utan ser mer ut som jag ätit för mkt julmat eller så.
Hoppas du slipper nattskräck denna gång! Det kan man ju klara sig utan..
Spännande å se om du kommer känna rörelser tidigare denna gång än förra ggn! Tänker du att bebis är annat kön än första?
Känner igen mig i att känna sig mer plufsig än gravid. Vecka 16 nu och tycker jag ser mindre gravid ut än vad jag gjorde i vecka 10. Magen står ut men ser mer ut som om jag lagt på mig några kilo för mycket än en början på graviditet. Den där lite mer prydliga lilla bullen jag hade på magen känns liksom borta nu. Någon av er som varit gravida förut som vet när man kan räkna med att börja få en "riktig" mage? :D
Knappt några symptom heller. Inte mått illa på länge, vilket iofs skulle kunna bero på att jag är utomlands och slipper laga mat själv haha..
ullen jag hade på magen känns liksom borta nu. Någon av er som varit gravida förut som vet när man kan räkna med att börja få en "riktig" mage? :D
..
Spännande å se om du kommer känna rörelser tidigare denna gång än förra ggn! Tänker du att bebis är annat kön än första?
Förstår vad du menar...
Vi vet inte heller ännu och jag har inte direkt någon känsla heller.. har nog inte haft det tidigare heller. Jag har mått lite mer illa denna gång som jag också gjorde när jag väntade vår flicka.. Men vad vet man. Som du säger är ju kroppen ej som tidigare heller. Jag hoppas också ?lite i smyg? på en tjej, då det vore fint med en syster till vår dotter. Har själv bara systrar. Får se om en kanske får veta vid rul.. Känns dock lite läskigare m en dotter jämfört m son i dagens samhälle, om ni förstår vad jag menar..?