BF Juni 2020
Plussade idag och fann ingen sådan grupp, så jag startar en.
Grattis till er alla!
Plussade idag och fann ingen sådan grupp, så jag startar en.
Grattis till er alla!
Dock har jag blivit sååååå fruktansvärt sugen på saltlakritsgodis, men lakrits ska man ju tydligen inte äta när man är gravid. Kan ge samma skador som alkohol. Gränsen gick vid 80g med 0,2% lakrits... :'( Älskar lakrits!!! Antar att det är blodsockret som vill ha energi som talar... :-/ Trodde illamåendet skulle försvinna snart men jag spyr mer nu än tidigare. Men mår inte illa hela tiden istället. Konstigt... Nån annan som råkat ut för samma?
Så har jag vart på spec.mvc för lite planering för framtiden. Har börjat med Trombyl å blir minst ett TUL m start v.32. Så får vi se sen. Känns lite otäckt pga hematomet som syntes på kub, jag hoppas den ej kommer ställa till nåt. Men den var tydligen inte ens journalförd, knepigt nog. Men under kub fick vi höra att hematom kunde ses hos många och jag tolkade det då som att det ej var onormalt och inget att oroa sig för..
Åt lakris panakota på resturang i helgen.....
Åh imorrn ska jag på kub-test. Ska äntligen få se det lilla livet. Men är sååååå orolig för att ul visar något avvikande. Jag råkade ta en migräntablett innan jag visste jag var gravid och är orolig nu att fostret saknar en eller flera kroppsdelar...... Hoppas att min oro inte är befogad. Oavsett ska det i alla fall bli kul att få se att det är ett barn i min mage! Har tänkt många gånger att gravtesterna har visat fel resultat. Jag kanske borde sluta oroa mig hehe
Varit en förjävlig vecka.. spökveckorna med inga symptom och väntan på kub.. jag hade sån ångest med första barnet och katastroftankar så det var inte friskt.. denna gång går det bättre men var såklart dumt nog inställd på det värsta idag. Men en hittills frisk liten bebis var det där.. blev flyttad bakåt 4 dagar. Nytt bf 25 juni. Tur att väntan på RUL inte är lika lång!
Varit en förjävlig vecka.. spökveckorna med inga symptom och väntan på kub.. jag hade sån ångest med första barnet och katastroftankar så det var inte friskt.. denna gång går det bättre men var såklart dumt nog inställd på det värsta idag. Men en hittills frisk liten bebis var det där.. blev flyttad bakåt 4 dagar. Nytt bf 25 juni. Tur att väntan på RUL inte är lika lång!
Tänk att det ska va så lätt att hamna i de tankarna när oron drar igång. Var likadant för mig inför kub! Vår väg har inte heller varit så spikrak. Grattis till bebis! Hoppas du kan pusta ut lite nu trots ?spökveckor?
Jag kännet igen mig! Hade också ångest varje dag under graviditeten med första barnet. Gick nästan inte en dag utan att jag förväntade mig missfall eller att något skulle vara fel. Den här graviditeten går bättre som tur är och jag kan känna mig mer glad och förväntasfull, även om vissa dagar smyger sig ångesten på igen. Jag tycker det är så svårt att förstå att jag är gravid just nu. Magen har blivit väldigt stor och har även några få andra grav.symptom men tycker ändå det är så svårt att förstå innan sparkarna kommer. Det är väl bara att acceptera läget och låta veckorna gå gissar jag..
Trueme och Anonym (fjärde barnet): Skulle tro att det inte är så mycket lakrits i pannacottan heller.
0,2% gäller ren lakrits, många "supersalta" godisar innehåller inte bara lakrits, salmiak är ju inte lakrits, många tillverkare använder mentol och chili för att skapa en starkare lakritssmak. Man kan kolla på vissa tillverkare, de skriver på påsen. Anledningen till att jag vet det är för att jag har en kompis som gör handgjord konfektyr. Men jag är eg en lakrits nörd, älskar lakrits! <3 Har bara köpt nån enstaka liten godis och njutit som sjutton. Man får välja sina tillfällen. :-P
Småstadstjej: Intressant! Har samma problem, spökveckorna håller på att ta kol på mig! Ena veckan mycket symptom och spyr upp allt, nästa vecka ingenting... Direkt tänker man, nu är det kört! :'-( Ska på tidigt rutinultraljud nu den 19:e så då får jag se hur det ser ut. Ber för att allt ser bra ut! Sedan är det bara KUB:en kvar den 23:e, hoppas verkligen allt ser bra ut! <3