BF Juni 2020
Åhhh, så spännande resa. Rsts barnet för mig. Vecka 3+6 enligt app.
Åhhh, så spännande resa. Rsts barnet för mig. Vecka 3+6 enligt app.
Vad gör man på en inskrivning? Ska på det imorrn ????
För min del så fick jag väga in mig, ta lite olika blodprover (järnvärde m.m.), urinprov och svara på lite frågor om sjukdomshistorik osv gällande psykisk och fysisk hälsa. Fick även de kommande ultraljuden inbokade :)
Åh imorrn ska jag på kub-test. Ska äntligen få se det lilla livet. Men är sååååå orolig för att ul visar något avvikande. Jag råkade ta en migräntablett innan jag visste jag var gravid och är orolig nu att fostret saknar en eller flera kroppsdelar...... Hoppas att min oro inte är befogad. Oavsett ska det i alla fall bli kul att få se att det är ett barn i min mage! Har tänkt många gånger att gravtesterna har visat fel resultat. Jag kanske borde sluta oroa mig hehe
Det verkat som att de flesta gör kub. Hur mycket har det kostat för er? Här är det dyrt och erbjuds inte. Men man kan göra NIPT för 5500 kr för bastest, på en privat mottagning....
Jag och min man (kanske mest jag) var i början orolig över att något skulle vara fel. Men det är mycket pengar att lägga och ändå får du inte veta skärskilt mycket.
Nu har vi i alla fall fått göra ett tidigt rul och allt såg bra ut, så då känns det lite bättre.
Bor i norrbotten.