BF Juni 2020
Plussade idag och fann ingen sådan grupp, så jag startar en.
Grattis till er alla!
Plussade idag och fann ingen sådan grupp, så jag startar en.
Grattis till er alla!
Hur är det med er alla så här i Corona-tider...?
Börjar ju närma sig... även om det ändå är ett tag kvar.
Norrlänningen89: har du fått nåt planerat datum?
Tomte: Hur går det med förberedelserna?
Enniiee: Håller sig blodtrycket å annat i schack?
Jag har äntligen fått veta att sjukskrivningen går igenom. Tydligen dragit ut så hemskt på tid pga arbetsgivaren angett fel datum, men nu orkar jag inte hålla på nå mer så fick ändra mitt till det datumet, även om jag vet att det inte är så. Himla märkligt att det ens är möjligt när jobbet har stämpelklocka... Själv har jag ju oroat mig över att de inte tänkt bevilja ersättning eftersom det tagit sånt tid att få besked.
Jag har ännu inte stressat upp mig så himla mkt kring Corona, men känner att det börjar krypa på en alltmer å mer när en ändå anpassar sig. Gissar att det nog kommer kännas mer stressfyllt ju mer det närmar sig. Känns tråkigt att maken ej får vara med vid tul:en, men vid förra graviditeten blev det också så vid ett tillfälle då det blev många kontroller.
Det jobbigaste just nu tycker jag är att när en annan och ens närmsta anpassar sig så liksom styper ju allt när tex barnens klasskompisars familjer väljer andra väger. Tex åker till fjällen, Sthml och annat ändå trots avrådan från icke nödvändiga resor. En blir så maktlös!
Norrlänningen89: har du fått nåt planerat datum?
Lite tråkigt att våra föräldrautbildningar (profylax osv) blev inställda. I och med att det är första barnet hade de ju varit välbehövliga,
Man undrar ju över hur mycket vården kommer att vara belastad då, hur det påverkar ens förlossningsvård, om partnern kommer att få vara med och så.
Förra veckan kände jag mig helt knäckt av oro, särskilt efter att jag fått veta att både utbildningarna och min nästa kontroll hos barnmorskan ställs in. Fick upp en massa katastroftankar om hur läget kommer vara när det väl blir dags. Nu försöker jag bara att hitta någon slags acceptans i det hela och ta en dag i taget
ser hur andra går emot råden och åker iväg på semester genom landet, inte stannar hemma vid symptom osv :/
Jag har börjat känna mig så himla tung nu såhär i vecka 28, fler som känner så? T.
Förra va 2 dagar tidig, håller alla tummar för samma tur den här gången!
Håller också med HildaK. Börjar verkligen bli tungt. Blir andfådd av minsta lilla! Till o med jobbit att läsa saga för blivande storasyster????
Blodtrycket har hållt sig normalt! Så än är allt bra, tack och lov.
Nu härefter vankas det besök på mvc varannan vecka och nästa vecka är det dags för TUL.
Inget specifikt datum,
I måndags fick jag veta att jag var tvungen att höja kortisonet mer
Har väldigt mycket ångest och stress inför förlossningen,
Det enda positiva i det hela är att bebisen håller sig i rätt vecka storleksmässigt, så det finns lite marginaler ... kika med 3Du..
Är ni andra nå snoriga? Jag behöver snyta mig varje morgon å så har det varit under flera veckors tid. Jag tänker att det är graviditetsrelaterat, men vad vet man i dessa tider..
Om ni orkar läsa ända hit ner så vill jag passa på att önska er en fin dag !
Jag är alltid tät i näsan, värre som gravid då jag även fått gravidsnuva, plus att jag är extra känslig som gravid mot katterna, damm och sånt plus att jag tror jag har börjat känna av pollen. Är inte pollen i vanliga fall men blev väldigt påverkad av det med sonen också.. XD
Då är en inte ensam om det då.. Lär väl va slemhinnorna som påverkas av graviditeten å att man kanske är svullen osv..
Behöver iaf bara snyta mig på morgonen så är det liksom ur världen sen resten av dan.
Har ni alla klurat ut nå namn?
Här är listan lång och inget namn bestämt alls. Så svårt! Hoppas det faller på plats så snart bara bebis är ute.
Jag hade ett tjejnamn som var klar favorit men nu blir ju inte det alls aktuellt.
Typiskt!!
Haha... blir Skatteverket som namnger ert barn då! ;) Skämtåsido så löser det sig väl tids nog.
Det finns ju en del fina namn, men nu vill vi också att det gärna ska vara fint tillsammans med syskonens namn. Å sen vill mannen helst in det ska sluta på vissa stavelser, typ -in å där går ju flera av de jag tycker är fina bort. Men kanske får bli nå sånt namn till slut ändå.
Typiskt!!
Haha... blir Skatteverket som namnger ert barn då! ;) Skämtåsido så löser det sig väl tids nog.
Det finns ju en del fina namn, men nu vill vi också att det gärna ska vara fint tillsammans med syskonens namn. Å sen vill mannen helst in det ska sluta på vissa stavelser, typ -in å där går ju flera av de jag tycker är fina bort. Men kanske får bli nå sånt namn till slut ändå.
Tulet gick bra, bebis låg på -4% och beräknas helt enkelt vara normalviktig bebis fullgången.
Igår klev jag in i vecka 35. Lagom trött på att vara gravid.
Vilken vecka är ni andra i?
Tulet gick bra, bebis låg på -4% och beräknas helt enkelt vara normalviktig bebis fullgången.
Igår klev jag in i vecka 35. Lagom trött på att vara gravid.
Vilken vecka är ni andra i?