BF Juni 2020
Plussade idag och fann ingen sådan grupp, så jag startar en.
Grattis till er alla!
Plussade idag och fann ingen sådan grupp, så jag startar en.
Grattis till er alla!
Jag tillhör en av dom somnknye förstår varför man är rädd för igångsättning, i alla fall via att ta hinnorna, då båda mina har gått bra medicinskt sett.
barnet brukar kunna fixera sig ganska tidigt, och barnen efter det kan lika gärna inte fixera sig förrän då det är dags, så är nog därför din BM blev lite chockad..?
BF om ca 4 veckor och förstföderska :) Har inte haft några speciella känningar, vilket kanske iofs inte är jättekonstigt då det är ett tag kvar. Magen har sjunkit ner en del nu och barnmorskan tyckte att bebisen garanterat kändes fixerad på besöket nu i veckan. Ändå tycker jag att jag känner sparkar lite överallt, kan till och med tycka att det känns som en hand långt uppe, så går förstås och funderar på om det är möjligt för bebisen att ta sig ur en fixering..
Har som sagt inte jättemycket känningar mot tidigare. Men orken försämras helt klart allt mer, sammandragningarna kommer ett flertal gånger per dag och det blir alltfler toabesök.
Så nu återstår det bara att vänta.. Känns lite läskigt att det kan sätta igång alltifrån nästa vecka till om över en månad. Men spännande :)
....
Jag kikar fortfarande in ibland, mer nu när det närmar sig slutet. Bf om 9 dagar och är omföderska. Min son kom 2 dagar tidigt och såklart hoppas jag lillasyster vill göra likadant!
Har haft en del förvärkar, speciellt nattetid men som helt avtagit efter 1-2 timmar. Riktigt segt. Har min sista inbokade Mvc-tid idag så ska bli spännande att se om hon är fixerad nu. Hon ligger iaf långt ner. Min första graviditet gick väldigt fort, var endast inne på förlossningen 4 h, var öppen 7 cm när jag kom in. Är lite småskraj över att föda hemma eller i bilen.
Jag kikar fortfarande in ibland, mer nu när det närmar sig slutet. Bf om 9 dagar och är omföderska. Min son kom 2 dagar tidigt och såklart hoppas jag lillasyster vill göra likadant!
Har haft en del förvärkar, speciellt nattetid men som helt avtagit efter 1-2 timmar. Riktigt segt. Har min sista inbokade Mvc-tid idag så ska bli spännande att se om hon är fixerad nu. Hon ligger iaf långt ner. Min första graviditet gick väldigt fort, var endast inne på förlossningen 4 h, var öppen 7 cm när jag kom in. Är lite småskraj över att föda hemma eller i bilen.
(Var där 3h innan å då bedömde dom att det inte var aktiv förlossning, så blev inte inskriven)
04.16 i natt kom vår prinsessa. Blev ambulans in, vattnet gick 02.30. Var inne på förlossningen 03.45 och 30 min senare var hon ute. Herregud alltså. Men nu är hon här. Lycka till alla ni andra, ni har något helt fantastiskt att se framemot. Såååå häftigt och magiskt att föda barn.
04.16 i natt kom vår prinsessa. Blev ambulans in, vattnet gick 02.30. Var inne på förlossningen 03.45 och 30 min senare var hon ute. Herregud alltså. Men nu är hon här. Lycka till alla ni andra, ni har något helt fantastiskt att se framemot. Såååå häftigt och magiskt att föda barn.
Här har bebis också anlänt. En dotter.
Värkar efter hinnsvepning nr 2 i måndags som började på kvällen vid 20-tiden. Trodde det var förvärkar men åkte in ändå och var på fl ca 00.30. Var öppen 8cm, och 01.25 på tisdagen föddes dottern. Nu är vi på BB och myser.