• Annie14

BF Juni 2020

Hoppar in här jag med, var med i bf maj men fick ett tidigt missfall i början på september. Fick aldrig mensen tillbaka utan blev gravid igen direkt och har nu Bf 12 juni. Är såklart livrädd för missfall igen och ska på privat ultraljudsundersökning nästa vecka. Är nu i vecka 5+4 och mår illa och har spända bröst.

Har en son som är född i juli 2017.

• Annie14

Idag var jag på ett tidigt ultraljud, beräknades till V 6+3 och såg ett litet hjärta slå??

• Annie14
    Anonym (Plus) skrev 2019-10-22 12:55:39 följande:

Grattis!!! Då är även risken för missfall nu minimal. Under 1% tror jag, närmare bestämt! Vad roligt!!!

Tack snälla:)
  • Annie14

Hej! Är i vecka 10+2 och sedan ett par dagar har jag gått från att ha sprängande bröst, illamående och kräkningar till inga gravidsymptom alls. Är så orolig att det är missfall på gång. Såg hjärtat slå i vecka 6+3 mådde då illa och det har känts bra för på något sätt känns det ?normalt? men det här, när jag helt plötsligt inte ens har ömma bröst längre gör mig livrädd. Någon mer som har varit med om liknande?

• Annie14

Hej! Är i vecka 10+2 och sedan ett par dagar har jag gått från att ha sprängande bröst, illamående och kräkningar till inga gravidsymptom alls. Är så orolig att det är missfall på gång. Såg hjärtat slå i vecka 6+3 mådde då illa och det har känts bra för på något sätt känns det ?normalt? men det här, när jag helt plötsligt inte ens har ömma bröst längre gör mig livrädd. Någon mer som har varit med om liknande?

• Annie14
    Anonym (Plus) skrev 2019-11-18 08:55:45 följande:

Jag är i en väldigt liknande sits! Såg hjärtat slå i vecka 6+1. Bara några dagar senare försvann ALLA symtom helt. Från hundra till noll. Bortsett från smärta över en äggstock. Efter ytterligare några dagar började jag dessutom blöda. Inte mycket men ändå delvis färskt blod. Fick komma in då. Hjärtat slog ännu på den lilla krabaten och allt såg normalt ut!

Tack snälla, jag ska på kub test om 2 veckor och känner att jag ska försöka vänta till dess iaf. Har ingen blödning eller liknande vilket såklart känns liiiite lugnande i all oro.

Tack till all er som tagit er tid att svara på era egna upplevelser.
  • Annie14

Jag kikar fortfarande in ibland, mer nu när det närmar sig slutet. Bf om 9 dagar och är omföderska. Min son kom 2 dagar tidigt och såklart hoppas jag lillasyster vill göra likadant!

Har haft en del förvärkar, speciellt nattetid men som helt avtagit efter 1-2 timmar. Riktigt segt. Har min sista inbokade Mvc-tid idag så ska bli spännande att se om hon är fixerad nu. Hon ligger iaf långt ner. Min första graviditet gick väldigt fort, var endast inne på förlossningen 4 h, var öppen 7 cm när jag kom in. Är lite småskraj över att föda hemma eller i bilen.

• Annie14

04.16 i natt kom vår prinsessa. Blev ambulans in, vattnet gick 02.30. Var inne på förlossningen 03.45 och 30 min senare var hon ute. Herregud alltså. Men nu är hon här. Lycka till alla ni andra, ni har något helt fantastiskt att se framemot. Såååå häftigt och magiskt att föda barn.

• Annie14
    Anonym (Fjärde barnet) skrev 2020-06-02 23:59:20 följande:

Grattis till er prinsessa!

Ja, herregud! Ni hann fram i alla fall!

Vaknade du av att vattnet gick eller hade du andra känningar innan? Startade det med att vattnet gick förra förlossningen också?

Hoppas ni mår bra allihopa!

Jag vaknade strax efter ett av värkar, har haft en del förvärkar så trodde det var bara det. Men när vattnet gick kom värkarna intensivt och regelbundet direkt.

Med min första gick aldrig vattnet så det va ?kul? att ha fått känna av även det. Så häftigt att föda barn alltså. Vill göra det igen???? Lycka till alla, snart snart snart är det er tur.
Svar på tråden BF Juni 2020