• Enniie

BF Juni 2020

Plussade idag och fann ingen sådan grupp, så jag startar en.

Grattis till er alla!

• Svar på tråden BF Juni 2020
  • Enniie

Hej alla gravida!

Hur mår ni, och vilken vecka är ni i nu?

Är så sällan inne här och kikar. Synd att fl inte finns som app.

• norrlänningen89
    Anonym (Fjärde barnet) skrev 2020-03-09 14:49:03 följande:

Skönt det gick bra på HVC iaf! Får nog dock erkänna att jag inte vet vad HVC står för...

Ja, det är ju väldigt stressande innan en fått första ?utlåtandet? från f-kassan.

Jag har ännu inte fått besked men de har sökt mig, så behöver ringa på handläggarens telefontid i veckan. Har inte helt klart för mig heller vad som sker om de ej beviljar ersättning? Sänks min sgi då..?

Sjukskrivningen har dock gjort mig väldigt gott. Jag hade så himla mkt sammandragningar innan å så är det alls inte nu. Inser också att jag hade en väldans ångest som också gett med sig, förutom väntan på besked osv.

Jag känner det är lite svårt att finna en ?vardag? i detta innan jag får klarhet i det hela. Dvs hur lägga upp dagar, rehab mm. Tar mest dag för dag utan några planer.

HVC är förkortning för hälsovårdscentral. ^_^ det heter ju inte vårdcentral längre.

Är inte mitt första utlåtande från FK, har varit sjukskriven i 4 år i mitten av juni.. :/ sjukintyget blev inskickat till FK den 14/2 och än så länge inget svar. Är så sjukt stressande! Och nekar dom så måste jag tjafsa med dom och överklaga och grejer.. och hur ska man orka med det? :(

Håller verkligen på att vilja ge upp helt och hållet, vet inte hur jag ska klara av 11 veckor till.. :(
  • Anonym (Fjärde barnet)
    Enniie skrev 2020-03-09 15:56:10 följande:

Hej alla gravida!

Hur mår ni, och vilken vecka är ni i nu?

Är så sällan inne här och kikar. Synd att fl inte finns som app.

Håller med! En. App skulle verkligen inte varit dumt!! Stör mig också att det blir knasigt när man skriver. Citationstecken som blir ? tex.

25+6 här idag. Börjar sjunka in nu... Har börjat känna mig rätt gravid sista veckan, lite otymplig nu när magen börjat komma.

Hur mår du själv?
  • Anonym (Fjärde barnet)
    norrlänningen89 skrev 2020-03-09 17:15:12 följande:

HVC är förkortning för hälsovårdscentral. ^_^ det heter ju inte vårdcentral längre.

Är inte mitt första utlåtande från FK, har varit sjukskriven i 4 år i mitten av juni.. :/ sjukintyget blev inskickat till FK den 14/2 och än så länge inget svar. Är så sjukt stressande! Och nekar dom så måste jag tjafsa med dom och överklaga och grejer.. och hur ska man orka med det? :(

Håller verkligen på att vilja ge upp helt och hållet, vet inte hur jag ska klara av 11 veckor till.. :(

Stackare! Håll ut!

Förstår att det är stressande med FK.. Väldigt ångestskapande ju! Hoppas det rullar på för dej så du slipper använda den energi du har till överklagan.

Ahaa det var det du menade med HVC!

Där jag bor säger vi VC eller HC. Lite olika vad det heter beroende på om det är privat eller inte. Dvs privata har kvar vårdcentral å de andra har bytt till hälsocentral! :)
  • norrlänningen89
    Anonym (Fjärde barnet) skrev 2020-03-09 20:21:31 följande:

Stackare! Håll ut!

Förstår att det är stressande med FK.. Väldigt ångestskapande ju! Hoppas det rullar på för dej så du slipper använda den energi du har till överklagan.

Ahaa det var det du menade med HVC!

Där jag bor säger vi VC eller HC. Lite olika vad det heter beroende på om det är privat eller inte. Dvs privata har kvar vårdcentral å de andra har bytt till hälsocentral! :)

Nu när du säger det så är det kanske bara hälsocentral.. XD aja. XD är så mycket namnändringar och förkortningar så man blir snurrig. Allt ska göras om hela tiden. -_-
  • Enniie
    Anonym (Fjärde barnet) skrev 2020-03-09 20:18:19 följande:

Håller med! En. App skulle verkligen inte varit dumt!! Stör mig också att det blir knasigt när man skriver. Citationstecken som blir ? tex.

25+6 här idag. Börjar sjunka in nu... Har börjat känna mig rätt gravid sista veckan, lite otymplig nu när magen börjat komma.

Hur mår du själv?

Samma här. Magen kom som en blixt från en dag till en annan, och helt plötsligt ser man höggravid ut. Jag kliver in i vecka 29 om ett par dagar, så det börjar närma sig med stormsteg.

Jag mår rätt ok. Sover dock knappt något om nätterna, och blodtrycket har väl börjat flagga för havandeskapsförgiftning igen. Ska till mvc strax för koll.
  • Anonym (Fjärde barnet)
    Enniie skrev 2020-03-10 08:11:57 följande:

Samma här. Magen kom som en blixt från en dag till en annan, och helt plötsligt ser man höggravid ut. Jag kliver in i vecka 29 om ett par dagar, så det börjar närma sig med stormsteg.

Jag mår rätt ok. Sover dock knappt något om nätterna, och blodtrycket har väl börjat flagga för havandeskapsförgiftning igen. Ska till mvc strax för koll.

Märkligt hur den bara kan ploppa ut!

Ja då närmar det sig verkligen! Typ kanske 10 veckor kvar då!!

Kändes lite som en milstolpe här å när det blev tvåsiffrigt.

Åh! Får hoppas det inte är någon havandeskapsförgiftning på g. Har du haft det tidigare?

Hur kommer det sig att du knappt sover?

Lycka till idag!
  • Anonym (Fjärde barnet)

Alltid ska det väl vara nåt... Min chef har rapporterat in fel datum till f-kassan.. vet inte om de tänkt betala mig lön första sjukveckan då eller... Hrm... Inte konstig en får ångest när chefen strular till det med jämna mellanrum vad gäller olika saker.

• Enniie
    Anonym (Fjärde barnet) skrev 2020-03-10 09:06:29 följande:

Märkligt hur den bara kan ploppa ut!

Ja då närmar det sig verkligen! Typ kanske 10 veckor kvar då!!

Kändes lite som en milstolpe här å när det blev tvåsiffrigt.

Åh! Får hoppas det inte är någon havandeskapsförgiftning på g. Har du haft det tidigare?

Hur kommer det sig att du knappt sover?

Lycka till idag!

Verkligen. Det är magiskt det där tvsiffriga.

Ja, jag hade det med nr 5, senaste graviditeten tyvärr. Blev inlagd sista veckan innan igångsättningen startade. Så jag hoppas väl slippa denna gång.

Vet faktiskt inte helt varför. Lite ångestproblomatik säkert. Men är sjukskriven ändå, så jag har iallafall ingen större press på mig att få till sömnen.
  • Anonym (Fjärde barnet)
    Enniie skrev 2020-03-10 11:46:15 följande:

Verkligen. Det är magiskt det där tvsiffriga.

Ja, jag hade det med nr 5, senaste graviditeten tyvärr. Blev inlagd sista veckan innan igångsättningen startade. Så jag hoppas väl slippa denna gång.

Vet faktiskt inte helt varför. Lite ångestproblomatik säkert. Men är sjukskriven ändå, så jag har iallafall ingen större press på mig att få till sömnen.

Ja, helt plötsligt kändes allt sååå mkt närmre! Har gjort en liten nedräkningslapp nu som hängts upp så det blir lite mer tydligt för alla här henne!

Åh, så du väntar nr6?! Så spännande! Skönt du klarade dig från det med 1-4 iaf. Hur gamla är syskonen?

Här funderar en endel på detta med bil... ej helt tagit itu med det ännu. Men bör väl m ordna med det innan bf iaf, även om en ju som vuxen iaf kan ta sig iväg själv med barnen ännu i en vanlig bil.

Vad kör ni med? Så svårt å få grepp om hur stort bagageutrymmet blir på 7-sitsiga bilar... + att det ju ej verkar va nå galler eller liknande för själva packningen.. Känns lite osäkert.

Ja sömnen är ju lurig på flera sätt. Ångest kan ju verkligen ställa till det. Jag kommer i säng för sent om den kommer krypandes på kvällen..
Svar på tråden BF Juni 2020