Inlägg från: Anonym (Fjärde barnet) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Fjärde barnet)

BF Juni 2020

Aah..

Mina symtom har också minskat, men är ju ändå normalt för tiden nu. Brösten har dock blivit betydligt större å spända. Å hela jag känner mig plufsig. Ingen fin liten gravidmage här inte, utan ser mer ut som jag ätit för mkt julmat eller så.

Hoppas du slipper nattskräck denna gång! Det kan man ju klara sig utan..

Spännande å se om du kommer känna rörelser tidigare denna gång än förra ggn! Tänker du att bebis är annat kön än första?

• Anonym (Fjärde barnet)
    Anonym (Tomte) skrev 2019-12-31 10:05:57 följande:

ullen jag hade på magen känns liksom borta nu. Någon av er som varit gravida förut som vet när man kan räkna med att börja få en "riktig" mage? :D

..

Det är nog väldigt individuellt..

En del får det tidigt å andra sent.
  • Anonym (Fjärde barnet)

Förstår vad du menar...

Vi vet inte heller ännu och jag har inte direkt någon känsla heller.. har nog inte haft det tidigare heller. Jag har mått lite mer illa denna gång som jag också gjorde när jag väntade vår flicka.. Men vad vet man. Som du säger är ju kroppen ej som tidigare heller. Jag hoppas också ?lite i smyg? på en tjej, då det vore fint med en syster till vår dotter. Har själv bara systrar. Får se om en kanske får veta vid rul.. Känns dock lite läskigare m en dotter jämfört m son i dagens samhälle, om ni förstår vad jag menar..?

• Anonym (Fjärde barnet)

Vad är ringtestet? Blir nyfiken!

• Anonym (Fjärde barnet)

Har googlat nu... Kanske man skulle testa för skojs skull!

Jag har prövat bikarbonat-test tidigare, men minns dock inte hur utfallet blev!

• Anonym (Fjärde barnet)
    sofiaenglund skrev 2020-01-05 21:15:12 följande:

Hej! Bf 3/6 här! Första barnet ???? fick reda på det i v.6.

Så spännande! Har du varit på rutinultraljudet ännu?
  • Anonym (Fjärde barnet)

Vi önskar också veta om möjligt! Hade inte en tanke på att fråga om det vid kub.. och på nipt fick vi ej veta så hoppas på rul! Har också 1-2 tul inplanerade så lär troligtvis också få veta innan förlossningen.

Norrlänningen: du lär få möjlighet att se innan förlossningen med tanke på antal ul

• Anonym (Fjärde barnet)
    Anonym (Taggig) skrev 2020-01-11 15:24:22 följande:

Varför fick ni inte veta vid nipt? För oss ingick det.

Skulle ingå för oss också, men det gick inte att få fram. De körde även om proverna, men gick inte då heller. Lite snopet faktiskt.
  • Anonym (Fjärde barnet)
    Mollyn skrev 2020-01-11 13:36:47 följande:

Försöker släppa oron och ställa in mig på att det verkligen ska komma en bebis. Svårt ibland då jag varit mycket orolig för MF...

Grattis!

Åh.. jag förstår känslan. Jag har också varit mkt orolig för mf och ma. Häromdan uppmärksammade jag dock att jag känt mig lite lugnare ett tag, så kanske den värsta oron börjat släppa! Skönt. Tror jag börjat känna lite rörelser också. Inte så regelbundet eller supertydligt, men ändå.

Börjar det närma sig rul för dej? 9 dagar kvar här och beräknas 3 dgr efter dej, men räknar med att nog få nytt datum.
  • Anonym (Fjärde barnet)
    Mollyn skrev 2020-01-12 14:19:46 följande:

Jobbigt med oron...har haft en del blödningar också...obehagligt.i.

Mm.. samma här. Antar att det är det som bidragit en del till oron också. Vet de varför du haft blödningar? För mig syntes nåt hematom eller annat något obestämt på ultraljud. Får se om det fortsatt syns vid rul. Annars kunde det kollas upp närmre efter graviditeten.

Så lustigt det är hur olika det fungerar på olika ställen. Vi fick inte några klara besked alls om datum eller så vid kub!
Svar på tråden BF Juni 2020