BF Juni 2020
Grattis! Min tur imorgon.. av någon anledning känns det mest jobbigt. :/
Kan förstå din känsla... önskar dej lycka till!
Jag känner mig lite lättare i sinnet nu efter rul.
Grattis! Min tur imorgon.. av någon anledning känns det mest jobbigt. :/
Ja, det är inte lätt å veta vad som är vad ibland... å varför en tänker eller känner som en gör.
Men tankar kommer ju å går och känslor med.
Jag är som inte orolig inför ultraljudet, har fått för mig att det inte finns något levande i magen, och av någon anledning känns inte det som hela världen utan bara jobbigt att jag måste berätta för alla, och då är jag ju som samtidigt säker på att jag känt bebis.. mitt mående är inte på tipptopp alltså... -_- men det är ju en specialgraviditet, kanske inte vill knyta an just om något går fel?
RUL gick bra. Det är ett monster i magen som lekte boll...
Ramlade på isbanan till gård när vi kom hem så ligger just nu med lindad fot och högt läge i soffan. XD
Blev akuten imorse för höll på att kräkas av smärtan när jag försökte stödja mig på foten, men det är "bara" en stukning och slitage på leder och dyligt.. :/
Fick också gå runt och gunga, men det hjälpte ingenting. XD
Är sjukskriven sen 3,5 år tillbaka.. -_- är väl på sätt och vis tur att jag är sjukskriven sen innan, hade inte klarar av att jobba hursom denna graviditet.
Åh, så skönt att allt såg bra ut! Så överraskande med en flicka när du varit lite inställd på en pojke.
Känner så väl igen dina tankegångar. Går i liknande tankar nu efter rul med att börja berätta för jobbet, omgivning, tänka lite mer praktiskt osv. Vissa dagar undrar jag om jag redan börjat boa, då jag då skulle kunna tänka mig att bara va hemma för å fixa å ordna. Sker dock mer i tanken än rent praktiskt..
Var till mvc-läkare igår pga diverse krämpor. Känner mig så matt och slut, andfådd å mjölksyra för ingenting. Foglossning som gör att jag har svårt att röra mig på em och så lite mkt sammandragningar på det.
Vet inte om det ställer till det för mig att jag redan är föräldrarledig på halvtid, att det var därför jag ej blev sjukskriven till viss del direkt?
Var ej något problem förra graviditeten med liknande besvär. Men då jobbade jag lite mer.
Känns så jobbigt nu. Läkaren tyckte vissa förändringar skulle göras på jobbet som tex sprida arbetstiden över fler dagar men färre timmar, byta arbetsrum för att slippa gå lika mkt mm. Men det är ju inte bara att genomdriva det... Speciellt inte utan ett sjukintyg. Dessutom är det ganska långt för mig att gå till och från parkeringen till jobbet, så om jag skulle byta till fler arbetsdagar skulle det bli fler promenader. Brukar också bli lite stressigt på morgonen då chefen bestämt att det varje dag ska vara möte 0750 och på morgonen gör minutrarna stor skillnad.
Känner mig så nedslagen. Klarar i nuläget inte att stå upp mot det som inte känns bra på jobbet. Är fler förändringar som chefen nyligen bestämt som verkligen ställer till det för mig under arbetsdagen.
Hej tjejer, är ni kvar? Hur mår ni allihopa?
Är det nån fler än jag som behöver ta järntabletter? Jag ska öka på till 2 tabletter per dag, undra om en ska ta de samtidigt eller sprida ut det? Jag har hittills tagit till natten.
tydligen utgick de från blodprovet jag lämnade på inskrivningen, då nivån var okej men förändrad...
*annars (anses)