BF Juni 2020
...
Håller verkligen tummarna för att du kan få kejsarsnitt så snart det vore möjligt. Blev du förlöst tidigare förra graviditeten också? Vilken vecka är det tal om då?
Förstår att du har ångest över situationen och ökad ångest när det närmar sig att förlänga sjukskrivning.
Har också uppmärksammat att det inte är så mkt järn i hemofer jämfört med niferex. Men läste nånstans att det är en annan typ som tas upp lättare av kroppen? Jag vet inte om det är sant? Skulle va intressant att testa och se om det ändå ger större effekt trots mindre mängd?
Jag tar niferex. Skulle visst va snällare för magen (kapsel som tas upp längre ner + innehåller väl oxå c-vit). Har oxå provat duroferon. Trots att jag tagit varje dag sjunker det fortfarande. Visst är det väl normalt till viss del, men ändå. Har inte nån större lust att ta 2tabl/dag egentligen.
Här är det heller inge vidare. Drar ut på tiden m sjukintyget. Läkaren är totalt upptagen av att jag jobbar 50% och är föräldrarledig 50%. Tycker egentligen inte det är läkarens ensak. Det är ju en livsstil att jobba mindre, fortsätta skydda sgi:n och få livet att fungera för mig/oss.
Med facit i hand skulle jag kanske fortsatt va sjukskriven redan sedan graviditeten m tredje barnen eftersom jag ej blivit helt återställd ännu.
Jag förstår inte varför läkaren ska lägga så stort fokus på detta.
Läkaren har även upplyst mig om att barnen behöver ha 100% barnomsorg om jag jobbar 50% och sjukskriven 50%. Förstår heller inte varför det framförs då min man arbetar kortare dagar några dagar i veckan för att hämta tidigare + vi har en stående dag m mormor.
Vår yngsta är dessutom en lite lugnare variant som är rätt lättsam, till skillnad från äldsta tex som var en riktig duracell med högt tempo och som en behövde ha ständig uppsikt över.