norrlänningen89 skrev 2020-05-07 14:10:29 följande:
hellre en snabb än utdragen?
allt är så planerat det bara går, har fått undantagstillstånd så maken får vara med från början, inte vara tvungen att lämna av mig för att sen komma tillbaka när det är en "aktiv förlossning". Men skulle restriktioner bli hårdare eller något annat gör så att han inte får vara med så blir det snitt 1 juni,.
Jag orkar inte bry mig, får panikattacker av och till över att vi i te är klara med golvet här hemma
att det inte är städat, eller tvättat barnkläder, inte packat väska, men i det stora hela så har jag ingen ork. Det är vara energitömmande att vara vaken men all ångest, stress, rädslor och smärta. Gör inget annat än att ligga i sängen och gå på toa
Ja, kanske det är bättre.. iaf såvida man är på plats. Men skulle det bli igångsättning för mig kommer jag inte gå med på att vara själv, då det pendlat till att gå snabbt så hastigt.
Ja det är inte lätt att ha massa saker som behöver fixas men lite ork och förmåga att få det gjort. Man får försöka ta det pö om pö, delegera och prioritera det viktigaste för stunden.
Din situation låter verkligen energitömmande just nu. Jag hoppas det lättar för dej snart! Å att mkt också har att göra med anspänningen inför bebis ankomst.
Jag har i några dagar haft lite svårt att varva ner och komma till ro om kvällarna. Så är en trött när en vaknar och det hela börjar om.. m att va trött under dan för att återfå energi framåt kvällen.
Har kommit lite längre i förberedelserna iaf. Behöver fixa fika/dryck/snacks, packa väskorna och förbereda i bilen ifall nåt skulle ske där...
Å en tung post.. tömma kameror... Ligger alltid efter!!
Jag har haft så svårt att ta till mig att det verkligen kommer bli bebis, så nu är det ju verkligen dags att inse att det blir nog en bebis och verkligen förbereda sig mentalt för tiden som komma skall och fortsätta anpassa här hemma.