Inlägg från: Anonym (Fjärde barnet) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Fjärde barnet)

BF Juni 2020

*Naturligtvis om det är möjligt!!

• Anonym (Fjärde barnet)

Oj, ja det låter verkligen som en hektisk dag! Både och det där att ha allt samlat samma dag.Förstår du blev helt slut efteråt!!

Jag var på sista planerade tul:et nu i veckan. Å fortsätter på samma minus -16/17, som tydligen är som förväntat för min del.

Men så spännande med bara en vecka kvar!! Ojojoj. Speciell känsla å veta exakt när det ska dra igång!

Får se hur sommaren blir vädermässigt då.. vore ju skönt m lite värme iaf, samma här m simskolan.. lite trist om barnen får frysa som tusan. I övrigt får man väl se hur det blir med allt. Hur allt går och hurdan bebis är. Lär väl inte bli nå större utsvävningar misstänker jag.

• Anonym (Fjärde barnet)
    norrlänningen89 skrev 2020-05-20 20:58:17 följande:

...

Så bra och skönt att bebis inte verkar vara påverkad storleksmässigt!

Ja, det är ju ingen exakt vetenskap detta med tul och viktuppskattning... Har inte helt stämt för mig heller tidigare. Men nu känns det ändå bra att bebis följt sin kurva där till skillnad från tidigare graviditeter när de bara gjort enstaka tul/koller pga magkurvan ej ökat som den skulle.

Så bra att förlossningsplanenär på plats! Jag knåpar lite själv på ett förlossningsbrev... Största oron är fortsatt att det ej blir på plats å att vi får ta emot bebis själv å att jag skulle bli skadad. Behöver verkligen åka in i tid. Svårt d där när man heller inte kan vara där hur länge som helst..! Men skiftar det hastigt från latens till aktiv till att bebis plötsligt ska ut så kanske jag ändå får ta det säkra före det osäkra...

Ja vi är inte heller göralösa här hemma. Massor som kan göras, men får väl se hur det blir med en bebis.

Altan kanske vi kommer påbörja förarbete med till hösten för å kunna bygga nästa vår. Nu är det mest slutföra det som påbörjats å ej dra igång nå nytt. Har tidigare fixat mkt efter säsong, men nu vill vi komma vidare m källaren å bli klar nångång så får bli fix där under sommaren ändå, trots d är trist vara där nere då. Men samtidigt har man oftast mer energi under sommaren än vintern ju.

Har också vart igenom d där med gräsmatta å tomten.. både efter jordvärme å dränering.. blir bra när man väl tagit sig igenom det. Men mkt innan!! Å skitigt å dant blir det innan.

Kämpa på å håll ut nu under slutspurten! :)
  • Anonym (Fjärde barnet)
    norrlänningen89 skrev 2020-05-21 12:12:48 följande:
    Gräsmattan tog tack och lov inte så mycket stryck av det...
    och vi placerade rännan så att mycket av det hamnar under altan och soldäck och där vi ska göra grusgång. kanske blir så att vi måste gräva ur överst och lägga på lite ny jord och gräsfrön....
    Vad bra! Blir så jobbigt när en omges av en sandlåda... 

Vilken dag sätts du igång?
    Vill önska dig lycka till!

Fick ytterligare en kallelse till tul. Blev så förvånad! Märkligt när nu bebis följt sin kurva både på tul och sf till skillnad från tidigare graviditeter då det inte blivit fullt lika många tul. Men jag tackar å tar emot typ!
  • Anonym (Fjärde barnet)

Jamen det gör ju det.. typ ?såg de nåt som de ej berättade för mig..? . Men barnmorskan på mvc har varit bra å kunnat läsa i journalen hur de resonerat. Men blir ju helt klart märkligt när en går därifrån å tror en inte ska dit nå mer åsså dimper det ner kallelser. Det blir om 3 veckor, en vecka innan bf, så tänker att det kanske blir då ifall de ser nåt avvikande.. Ser föresten nu att det ju bara är om två veckor.. hehe.. men tror det blev tre veckor från senaste, till skillnad från två veckors intervaller...

Åååh känner med dej! Jag hoppas allt kommer gå så bra så bra, bättre än du tror! Denna ovisshet och anspänning inför en så stor händelse är inte lätt att hantera!

Jag märker själv också att det är en anspänning nu. Somnar på tok för sent några nätter emellanåt. Ska bli skönt när det är över och bebis är här!

För mig väcktes en ny tanke idag efter att ha varit på mvc. Å det är att hur ska vi göra om barnen är sjuka (så här i Corona-tider) när förlossningen drar igång.. Inom närmsta familjerna så omges vi av riskgrupper, både generationen uppåt och bland syskon. Jag vill ju inte ha på mitt samvete att vi skulle ha orsakat dem smitta om de skulle bli rejält sjuka.

Hur tänker ni andra?

Jag bara håller tummarna att vi klarar oss och vi kör med att ej ta hem eller åka hem till kompisar mm innan bebis fötts. Känns lite hårt, men då är ändå känslan att vi gör det vi kan för att minska på sociala kontakter.

• Anonym (Fjärde barnet)
    norrlänningen89 skrev 2020-05-26 21:02:44 följande:

Vi har hållit oss hemma, struntat i kalas och att umgås med andra. Jag vill inte föda medan jag är sjuk, spelar ingen roll om det så är bara en vanlig förkyldning eller något annat.. XD Det är ingen som tyckt att det har varit något konstigt med det, jag menar, ligga och föda barn och samtidigt vara helt tät i näsan, eller ha hosta..? Nej tack!

Kommer även vara försiktigt första tiden efter, har till och med köpt handsprit, trodde jag aldrig om mig. XD

Vi hoppas på fint väder typ 13 juni så vi kan ha kalas ute för sonen som blir 6 år men kommer bjuda lite färre än vanligt. Har redan dåligt samvete över det så ja, det kommer bli jobbigt för min del. :(

Låter ungefär som här då.. Vi har också kapat det sociala och gör i princip endast nödvändiga ärenden.

Oo.. så ni står också inför kalas snart... Vår mellersta fyller år fem dagar efter beräknat datum... så endera blir det ju att en är höggravid då eller har en nyföding, eller kanske t.o.m. på förlossningen just den dag... Jag går i tankar om vi ska vänta med barnkalaset till hösten... Hoppas också på fint väder så nåt mindre kalas kan hållas utomhus, men kanske inte blir just då utan i sommar nångång. Vi skippade vanligt kalas för yngsta pga corona-tider, men mormor å morfar kom över en stund ute för lite firande.

Det är ju så speciella tider i övrigt nu också så jag försöker lägga det dåliga samvetet lite åt sidan... men visst gnager det ändå lite ibland. Slipper iaf våndas över det med skolavslutningarna då inga anhöriga får delta. Så den ångesten att eventuellt missa den kunde en iaf helt släppa!

Jag har har förvärkar av å till hela dan. Får se vad det handlar om... Men tror inte att det är på g.

Håller alla tummar å tår för er imorgon å hoppas ni får en fin förlossning!
  • Anonym (Fjärde barnet)

Typiskt! Hoppas kalaset blir som han och du önskar.

Födelsedag är ju nåt man inte kan styra över...

Här har vägen varit rätt lång och krokig till graviditeterna så har fått bortse från allt sånt. Skulle inte förvåna mig om det tom blir samma dag här!! Men hoppas förstås det inte blir så.

Förstår din nervositet och att det inte blivit mkt sömn... Nu har du säkert värkar å bebis är på g! :)

• Anonym (Fjärde barnet)
    norrlänningen89 skrev 2020-05-27 19:36:43 följande:

Hinnorna togs 11.30 och lilla Lovis föddes 200527 kl 16.05 och var 46 cm lång och 2465 g. :) Nu är skiten äntligen över! :D

Grattis!!

Å vilket fint namn! :)
  • Anonym (Fjärde barnet)

Men så underbart härligt att förlossningen blev så bra! Grattis igen!

• Anonym (Fjärde barnet)

Ja, det är väl ingen hemlighet att jag är kvar...

Har ca två veckor kvar till beräknat datum. Inga direkta känningar, men en del dagar fisiga förvärkar över tid.

Här är bebis heller inte fixerad, tidigare graviditeter har barnen fixerat sig tidigt så det är lite ovant. Men bebis ligger väldigt långt ner och vette tusan om den kanske fixerat sig nu ändå, för är inte mysigt precis att gå ens korta sträckor. Ilar till å känns som nån hand eller så gräver och vill komma ut.

Ja, en igångsättning kan ju bli lite hur som helst. Jag vill helst inte heller sättas igång, men kan ju mkt väl bli så ändå. Fördelen som jag ser med det för min del just nu är väl att man är på plats.

Svar på tråden BF Juni 2020