BF Juni 2020
HNågon mer som har varit med om liknande?
HNågon mer som har varit med om liknande?
Ja det är nog upp till var och en när en berättar och till vilka. Vi är ju alla i olika livssituationer och olika hur öppna vi är som personer och vilka vi omger oss av.
Jag har varit med om MA i v.11+6 och v.10+6. Hade just tänkt börja berätta i 11+6. Det blev väldigt chockartat för mig. Så berättade då att vi skulle haft.. men nu blev det MA. Blev ju lite konstigt. Så tänkte berätta tidigt nästa gång för att inte hamna i den situtationen igen , men så blev det samma lika ändå att vi berättade först när vi fick besked om missfallet. Var en del logistik som behövde ordnas med pga operation mm.
Senaste mf:et skedde hemma pangbom störtblödn. och då var mina föräldrar bortresta. Så fick involvera ett syskon i att vi behövde barnvakt för akutenbesök. Men berättade ej anledningen till blödningen.
För mig kändes det viktigt att jobbet fick vara en frizon där ingen visste. Jag har stor integritet. Jag klarade ändå inte av att gå till jobbet då en del fått för sig att jag var gravid och tjatade om det hela. Jag bytte sen jobb.
Jag har berättat för en kompis att jag är gravid. Tyvärr får jag inte det stödet jag behöver därifrån, så jag ångrar det. Har inte berättat för nån annan. Mest för att jag inte orkar lyssna på eventuella synpunkter/oro. Har nog med mina egna.
Jag vet inte heller liksom, att om man berättar för någon, kan man då lita på att de i sin tur inte berättat vidare? Jag har svårt att anförtro även av den anledningen.
Mina föräldrar är de som fått veta först och även vid MA.
Vid första graviditeten blev det så knasigt att jag behövde berätta på jobbet först pga viss arbetsuppg. Så då kändes det liksom bråttom att berätta för närmsta familjen därefter. Blev några veckor innan RUL. Jag har vid de andra graviditeterna berättat efter RUL och ännu senare för jobb. Har haft liten mage alla grav och mått hyfsat fysiskt.
Tikka1986: Men så hemskt! Att de kunde med att göra så när ni berättat en så stor sak i förtroende :(
Glabanda: Har fått med oss foton som de skrivit ut! Går säkert bra att fota själva också om en vill.
mycket illamående och trötthet . Dock kom det två droppar blod för en stund sen när jag var på toaletten.. In:/
Haha, fick tid för KUB idag... 23/12... detta, det är alltså ca 3,5h enkel väg. Fick lov att knäcka nyheten för chefen . Funderar på att ringa och dubbelkolla tiden... 13 då. :-/
Mitt illamående hanterbart, men fy för denna trötthet alltså. ständig dimma. Påverkar ju humöret märker mer grinig och känslig.
Optimism: Grattis till graviditeten!
Jag har haft blödningar under mina senaste graviditeter. Det har gått både bra och dåligt.
Kunde de se vad blödningarna beror på?