BF Juni 2020
Beräknad omkring den 25e juni med tredje barnet. Är 32 år gammal! Ni mammor över 30, har ni fått gjort KUB ? Eller tidigt UL?
Beräknad omkring den 25e juni med tredje barnet. Är 32 år gammal! Ni mammor över 30, har ni fått gjort KUB ? Eller tidigt UL?
Jag tycker personligen att det är svårt att förhålla sig till en sannolikhetsbedömning som kub innebär. Det blir NIPT för oss. Men vi kommer att erbjudas KUB så kommer ändå inte att tacka nej till det. Har ännu inte varit i kontakt med mvc, men behöver nog ta kontakt rätt snart. Är i v.8+0 nu.
Norrlänningen: Så tråkigt med din katt :(
Skönt att vul:et visade att det inte var fler än en.
Nån annan med IBS som är gravid?
Femte dagen i vecka 8. Har mått rätt kasst i veckan, varit urtrött och väldigt kräsen med maten. Fått illamåendeattacker av att tänka på viss typ av mat.
Så idag helt plötsligt har jag bara känt mig så... ogravid. Är piggare och kan tänka mig att äta i princip allt. På ett sätt kanske jag ska vara tacksam, läser ju hur dåligt många i tråden mår. Samtidigt som jag inte kan låta bli att känna en liten gnagande oro över att något inte är som det ska. Är ju så långt kvar tills jag får se den lille på bild också :/
Jag har märkt att jag får "fria dagar". Detta händer kanske 1-2 dagar i veckan där nästan alla symtom försvinner.
Jag mår förövrigt ganska risigt och kan knappt äta eller dricka. Som igår, så mådde jag knappt illa alls. Hade helt enkelt en bra dag. Idag är allt som vanligt igen, så jag har lärt mig uppskatta de symtomfria dagarna.
Jag har fått missfall nu i vecka 11. Är helt förstörd så jag säger tack för mig och lycka till alla ni andra<3
Känns som att det finns hopp om liv. Har ju haft problem med extrem magkatarr sen jag blev gravid, kom på att prova sluta med Omeprazolen och det har, tacka gudarna, hjälpt en del. :) även full dos med vitamin B6 har funkat bra. Men jag kan inte äta kött, eller mat med kryddor, varm mat, eller normala portioner. Lever just nu på mjölk, banan och Risifrutti, måste äta typ efter 2 timmar, men det är ju inget konstigt när jag inte kan äta mig? -_-
Hej!
Hoppar in i tråden här (håller mig anonym ett tag till)
Är i v. 8 och det är min första graviditet.
Tänkte bara höra hur det är för er andra med illamående?
Jag är konstant, molande illamående, från att jag vaknar till att jag stupar i sängen på kvällen. Det är som en blöt filt över allt jag gör, ingenting känns kul, blir äcklad av tanken på all sorts mat, alla sociala tillställningar känns bara jobbiga men värst av allt är på jobbet.er? Det kom som över en natt i vecka 7.
a
Bara för att jag skrev inlägget så har jag mått dåligt efter lunch. XD Jag tar full dos, 3 om dagen, av "Beviplex forte", när jag läste omkring om det så verkar det viktigaste vara att man ser till att man får i sig olika sorter så man inte får obalans i dom olika typerna.
Ang godiset, det finns på Dollarstore (iaf här) så värt att kolla om ni har Dollarstore där du bor :)