Zussie38 skrev 2019-07-24 13:40:19 följande:
Återigen gjorde Thyr en fadäs,
Du vet väl inget om min ålder, förutom dina egna fördomar. Antagligen, resonerar man så, då är man inte så gammal. Eller hur?
Bott i Israel och vet inte var namnet härstammar ifrån?
Om inte jag talar om för okunniga människor vad namnet egentligen har för ursprung, hur ska då dumma folk som ni veta bättre än att det skulle vara ett tvättmedel?
Ni är så fruktansvärt, skrämmande idiotiska och totalt obildade som inte ens klarar av att tänka utanför boxen.
Återigen, bott i Israel men associerar ett av de absolut vanligaste och populäraste pojknamn med ett tvättmedel eller en film?
Nej usch för dessa människor som är så jäkla dumma rent ut sagt!
Kanske mina ord lär NÅGON idiotisk svensk, att nej. Ariel är faktiskt ett pojknamn, det är från Ancient Israel, gamla testamentet, och det är ett av de topp 10 vanligaste pojknamn i Israel,
Kan ni få in detta, ni jädrans människor som envisas om Disney, flicka, elelr tvättmedel???
Ok, svärmor, på sin pappas sida, kommer från en känd judisk släkt. Även om familjen var etniskt kristna, så blev de placerade i ett getto, innan de flydde till Sverige undan Hitlers förföljelse.
Jag var tvungen att fråga svärmor vad hon visste om namnet Ariel. Det är väl den där sjöjungfrun väl? Svarade hon.
Nej, jag är inte bevandrad i den israeliska eller judiska kulturen. Inte heller i den nutida egyptiska heller.
Inte heller i de olika latinamerikanska ländernas nutida kultur.
När det gäller namn, i riktiga livet så brukar jag inte fundera så mycket. Däremot så brukar jag skriva vad jag tycker här t.ex. Min generella uppfattning är att, om man tänker på sitt barn, så kan man försöka ge namn, som de slipper förklara eller försvara.
Nu ställde du frågan på ett forum och blir arg när folk inte har samma uppfattning som du har. Om du velat ha endast svar som passar dig hade du kunnat rådfråga en rabbin eller någon i en judisk församling.
Att sedan kalla alla som inte håller med dig, dra paralleller med 30-talets nazityskland (som svärmor flydde ifrån) är lågt och gör dig till en dålig representant för de svenskar som har judiskt påbrå.