Ariel Svenskt eller ej?
Min första tanke är tvättmedel. Sedan sköljmedel och sedan Disney. Först därefter korrupt politiker.
Min första tanke är tvättmedel. Sedan sköljmedel och sedan Disney. Först därefter korrupt politiker.
Mycket märkligt.
Jag undrar om folk i USA eller andra länder förstår bättre.
I Israel förstår folk iallafall. Kikade på vilka namn som var i top 10 för POJKAR 2019
The most popular Jewish name for a boy in 2019, for the third year in a row, was Noam, with some 1,505 boys given this name. Also making the list of the top 10 most popular names was David, Ori/Uri, Ariel, Yosef, Eitan, Daniel, Itai, Yonatan and Moshe.
Om någon heter Ali, då kopplar ni ihop det med Ali iBaba och de 40 rövarna? Jag menar det går ju inte att tro att det är ett namn eftersom Ali Baba och de 40 rövarna är en känd film!
Korrupt ?
Krigsförbrytare ! Han och Ronald Reagan borde ha dömts för massakern
i Sabra och Shatila.
Ja kära TS, du har ju visat din egen brist på bildning kring skandinaviska sedvänjor och namnbruk. Så liksom någon ovan sa får vi hoppas att barnets far kompenserar med lite klokskap.
Lycka till med namnvalet!
Min man tycker att Adrian är ett flicknamn, och att vi är knäppa i huvudet som döper pojkar till det. Han tycker också att Robin är ett flicknamn, och att det är skitskumt att vi döper pojkar till det. Jag förstår att Ariel är ett hebreiskt pojknamn, men hör jag Ariel så är inte omskurna pojkar min första tanke - utan "Flytande Ariel" och "Den lilla sjöjungfrun". Varför är det så svårt för dig att greppa att olika namn uppfattas olika i olika länder? I Sverige kan jag lova dig att de flesta kommer tänka på de måste komma ihåg att köpa hem tvättmedel - när de hör sonens namn....
Aurora Borrealis skriver:
Du är i Sverige. I vår kultur kommer barnet uppfattas som en pojke som bär ett flicknamn. Det hjälper inte att du skriker om och om att alla är dumma. Namnet är i vår kultur här ett tjejnamn oavsett vad det är eller inte är i Israel. Döp barnet till vad du vill. Men enligt vår kultur är det inget namn vi döper våra pojkar till. Du vet var du befinner dig eller? Du måste ha missat vår namnkultur här där du befinner dig.
Är du så säker på det? Det är ändå åtta personer i denna tråden, och en person från en annan äldre tråd som förstår bättre.
Jodå, jag är medveten om er namnkultur, och jag vet att jag befinner mig bland folk som halvberusade dansar små grodorna runt en knepig stång iklädd blommor. Riktigt urlöjligt - riktigt svenskt.
Animerad skrev:
Just så enkelt och självklart! Hur svårt kan det vara för TS att ta in det?
Alla är inte lika förbaskat dumma, det är nio personer som svarat med huvudet istället för... någonting annat. Jag har gjort en lista lite längre upp med deras citat, om du vill passa på att lära dig något utanför den svenska så kallade kulturen, eller om du bara är nyfiken på en sammanställning av riktiga svar.
Animerad:
Då var vi där med invektiv och förolämpningar igen. Bara för kännedom så är jag andra generationens invandrare. Har dessutom ett par familjenamn i släkten som är välkända i både USA och Israel. Du hade garanterat känt igen dem så var inte så snar med att döma.
I så fall hade du svarat klokt, och det har du knappast gjort, så det är snarare en skam om släkten är välkända i Israel och du svarar enormt idiotiskt så som de andra, Disneyfilm till tvättmedel......
Jag heter förövrigt Ariel, och är kvinna. Måste säga att jag blir lite kränkt när du hela tiden envisas med att det är ett pojknamn. Det är faktiskt könsneutralt.
När Hamas inte längre har som uttalat mål (det står svart på vitt i deras stadgar, det är bara att läsa) att utplåna Israel och utrota alla judar, så kanske.
När Hamas inte längre har som uttalat mål (det står svart på vitt i deras stadgar, det är bara att läsa) att utplåna Israel och utrota alla judar, så kanske.
PRECIS!
Jä-la svenskar säger jag bara! Fy f-n!
Jag har väl blivit provocerad av er ett tag nu, men nu ska det klagas på LANDET Israel också?? VILL ni att jag tappar fattningen helt med era jäkla provokationer, eller MENAR ni på fullt allvar detta nya påhopp??