mulin skrev 2019-05-29 16:29:36 följande:
Vi hade sex för ungefär en vecka sedan. Jag tyckte mest det gjorde ont och inte alls var trevligt även om vi tog det ganska försiktigt :( inte så att jag fick kramp men såpass ont att jag vill vänta ett tag till innan vi ger det ett nytt försök .
Vill börja med att gratulera alla härinne. Har själv gått igenom IVFkarusellen och nu när jag har mitt lilla mirakel i famnen så är det så roligt att läsa om er som lyckas och har allt det här framför er. Så kan inte låta bli att kika in här...
Angående sex. Min upplevelse (och vet att det var många andra jag pratade med då) var att det pendlade en del. Men att det blev bättre. Efter ett tag var sexet helt fantastiskt. Man blev känsligare, men på ett bra sätt. Det höll i sig i stort sett hela graviditeten. Dock hade jag väldig foglossning och var sjukt stor så blev inte så mycket sista tiden av det skälet. Men var ju grymt sugen hela tiden och när vi fick till det var det riktigt bra. Mannen tyckte det var lite läskigt när magen började synas och kännas, men han tyckte det vägdes upp av hur bra sexet var. Så håll ut så blir det nog bättre.
MEN! Slemhinnorna är skörare under graviditeten så använd glidmedel.
Var också beredda på att det kan bli en del sammandragningar, vilket kan kännas lite obehagligt. Dessutom kan det kännas lite lustigt när bebisen börjar röra sig så det känns och syns.