mulin skrev 2019-06-14 09:33:10 följande:
Det förstår jag såklart, men med största sannolikhet kommer allt gå fint :) håller tummarna för er att de går smärtfritt hela vägen :)
Jag gick in i vecka 10 igår. Ska till barnmorskan på tisdag och få tid för KUB. Mår tyvärr så illa nu att jag nästan inte orkar jobba. Sitter på jobbet nu och är i valet och kvalet om jag ska gå hem eller inte, vet inte vad jag ska skylla på riktigt bara :)
Tack mulin, det får vi hoppas!
Ja, det här med illamåendet är verkligen inte lätt. Min har också tagit fart ordentligt nu och jag har inte hittat några knep för att hantera den. Jag var förbi apoteket igår för att köpa armband som man använder vid åksjuka. Det fanns bara i barnstorlek men ska finnas även för vuxna. Vet inte riktigt om det funkar, men det kan vara värt ett försök även om det bara lindrar lite. Ibland mår jag lite bättre när jag äter nåt salt, men så fort jag ätit klart kommer illamåendet igen.
Det är inte lätt i den här fasen när man inte kan vara öppen på jobbet men man får ändå överväga att berätta åtminstone för chefen. Jag vet att det vanligaste är att man berättar efter vecka 12 men det är liksom inte hugget i sten. Chefen borde uppskatta att bli informerad så tidigt som möjligt. Men det är inte lätt.