LLW skrev 2019-06-24 18:53:46 följande:
Nu är första ultraljudet hos mvc bokat! 7e augusti ska vi på inskrivning och 14e är det UL. Känns overkligt att vi kommer komma dit än så länge.. nästan läskigt att ha bokat så långt fram.
Jag är lite orolig för en del grejer dock.. jag har sen ca två veckor tillbaka haft lite småblödningar. Verkligen lite och inte rött, utan snarare brun/beige. Har tänkt att det är lutinus men tycker det borde sluta nu när jag ändå är i vecka 5+5.. har tagit lutinus 3 gg/dag fram tills nu när jag tänkte trappa ner till 2 ggr. Egentligen säger rmc att man bara ska ta i 21 dagar och jag har väl tagit i 25 kanske, men jag vågar typ inte sluta. Hur har ni haft det med ev blödningar och lutinus?
Tog även ett test med veckoindikator imorse, och det visade samma som för en vecka sen, 2-3. Tycker det borde stå 3+ vid det här laget :/ vet att man kanske inte borde hänga upp sig på det men det är ju SÅ lätt att oroa sig!
Kul att få ultraljud inbokat, även om väntan kan kännas seg! :)
Det är suuupervanligt med blödningar i början av graviditeten , även utan lutinus. Jag vet en som
Blödde konstant mellan vecka 7-12. Sålänge du inte samtidigt får ont brukar det inte vara något att oroa sig för :)
Och testet ska du heller inte haka upp dig på, stegringen sker inte exakt lika för allihop så vänta några dagar till du så har det säkert ökat. Nu är det lång väntan med många orosmoln, men förhoppningsvis har vi alla våra bebisar i början av nästa år<3