Solros80 skrev 2019-05-27 13:24:45 följande:
Då har du kommit en bra bit på vägen jämfört med mig som är i vecka 5 (4+4). Det är ju bara en vecka kvar till ultraljudet för din del. Så spännande! Håller tummarna för att ni ska få se ett fint tickande hjärta!
Nej det är verkligen inte lätt att veta hur en graviditet ska kännas. Jag har som sagt varit det 3 ggr tidigare. Har ett barn och gjorde 2 aborter med tidigare partner. Det kändes olika mycket varje gång. Så länge man har lite diffusa symptom som kommer och går borde det vara ett gott tecken. Det är vad jag vill tro och hoppas.
Jag hade inte känt av graviditeten på flera dagar sen plusset. Men när vi åkte bil igår blev jag väldigt illamående i bilen och idag kände jag lite illamående som gick över efter en kort stund. För det mesta känner jag ingenting men ibland känns det att man är gravid på något konstigt sätt.
Ja då ligger jag lite före, men inte så mycket ju :) tack va go du är <3
Nej du har nog rätt , det känns som det är så himla olika från både person till person och gång till gång så det finns nog inget facit. Idag känner jag inte så mycket mer än i brösten. Även om jag hatar att vara illamående så blir man lite orolig när man inte är det.