LLW skrev 2019-06-14 22:34:11 följande:
Tack!! Har sett dig i flera trådar jag varit med i här på fb, så himla roligt att ni lyckats äntligen! Hur mådde du mellan testdag och första ultraljudet? Både fysiskt och rent orosmässigt?
Tack! :) ja det var verkligen en omställning att plussa.
Ja du... jag var både lugn och hysterisk skulle jag säga. Jag var lugn de dagarna jag kände molvärken för då kändes det som att det verkligen fanns något där. Men det var det enda symptom jag kände. Mina bröst har i princip inte ömmat alls! De var kanske lite svullna ibland men inte mer. De dagarna man inte känner några symptom blir man lätt hysterisk. Men jag har varit väldigt duktig på att lyssna på mitt eget psyke när jag behöver vara ledig. Hela den här resan har tagit två år och jag har aldrig varit sjukskriven för psykiska besvär trots att jag kanske egentligen borde varit det. Så om jag fått panik och varit ledsen har jag ringt mig sjuk från jobbet och varit hemma i två dagar. Jag gjorde det de dagarna då jag läste att hjärtat skulle börja slå. Det blev helt enkelt för stor press på mig då.
Sen tog jag typ 40 graviditetstest för att se att hcg stegrade också. Det gjorde mig lite lugnare. Köpte billiga och tog varannan dag typ. Min man tyckte nog att jag var knäpp men jag tror det lugnade honom också :)