Najo skrev 2019-07-09 20:14:22 följande:
Håller med är också glad över att detta alt finns, samtidigt som det är en process att "ta sig igenom " så att säga, att gå vägen med donerade ägg. Fick mina barn 2009 o 2015 på första ivf försöket. Har levt i en relativt naiv verklighet att det bara är att dyka upp på ivf kliniken så kommer barnet 9 mån senare. Men all medvind vände i våras vid det 3e försöket. 2 blastos i frysen sedan 2014 resulterade i en graviditet men MA i v 7 och ett embryo som inte överlevde tining. Satsade trots min ålder på en ny ivf på cvl som gav 7 ägg varav 4 befruktade. Det i magen tog sig inte och 1 av de övriga 3 blev en blasto i frysen. Denna blasto kommer dock inte användas pga att vi vill olika. Nu kommer jag gå vidare själv. Har haft möte med olga samt möte med en fd patient på olga. Samtidigt har cvl sagt att jag kan göra en ivf till. Men då blir det med donerade spemier. Frågan är om jag ska försöka med egna ägg innan jag kör olga. Detta tänkte jag klura ut under semestern. Kostar 50 k så det blir både mer och när man inte har kostnaden att dela på blir det även dubbelt upp.Pengarna är dock eg inte det som styr. Det viktigaste är att jag inte sitter om 5 år och ångrar att jag inte försökte.
Ja det är en process! När vi började försöka bli gravida för 4 år sen fanns det inte på världskartan att adoptera eller använda mig av äggdonation.
För mig har nog det här växt fram under tiden vi har gjort ivf. Vi har inte fått ut så många ägg (7,6,5) där alla har varit rätt långsamma i utvecklingen. En blasto totalt på alla försök och på de andra två försöken fick vi in trecelliga tvådagars. Inget har tagit sig. Så jag har letat väldigt mycket info, lyssnat på poddar osv och känt att äggdonation är en möjlighet. För mig spelar det egentligen inte så stor roll hur vi får ett barn. Och den här lösningen gör att jag förhoppningsvis kan få bära barnet och föda det.
Hoppas att semestern får det att klarna för dig!