• Ava44

Äggdonation S:t Petersburg 2019

Hej,
    undrar om det finns någon som skall göra ÄD i Ryssland nu snart som vill följas åt?
    Är nyss fyllda 45 och är Såå exalterad! Om allt går enl plan åker vi i mitten av februari. Vi har misslyckade ivf och ett misslyckat ÄD (inte i Ryssland) bakom oss.

• Svar på tråden Äggdonation S:t Petersburg 2019
  • PeeWee44
    Emma30 skrev 2019-07-30 07:16:04 följande:

Togs Progesteronprov så du vet vad värdet låg på vid insättning och när du började med sprutorna?

Jag var bortrest när jag började med sprutorna och tror inte dom tog på kliniken. Tog två prover när jag kom hem och dom låg på 130-150, så mycket bättre än jag får med utrogest, då har jag legat på runt 35. För mig tror jag sprutorna varit en del av att vi lyckades, man måste tänka på att vi gör i konstgjord cykel så du kan inte jämföra med referensvärdet i naturlig cykel.
  • Limarie

Hej!

Så spännande att följa er alla här och att läsa om era positiva erfarenheter. Vi har gjort bara en IVF privat i Sverige men tyvärr blev inga ägg befruktade. De sa att man kan prova 1-2 gånger till, annars rekommenderar man donation.

Jag blev mycket nyfiken på att vända sig till Olgakliniken även om vi inte ännu har blivit kallad till Sahlgrenska (här har vi dock väntat så länge redan och man tror att det tar 3-4 månader till innan det är vår tur).

Mitt respektive vårt fall liknar lite till en av era. Jag, 33, inga tidigare barn, AMH 0,4. Kort protokoll med 6 ägg, 5 mogna enligt de, ICSI då dålig spermiogram. Sambon har då och då relativ ok värde, de hade 2 missfall i tidigare förhållande.

En av er hade ju en liknande situation och blivit erbjuden ett paket trots lågt AMH. Brukar de göra så? Spelar det med paketet respektive garanti någon roll om de måste göra ISCI (eller gör de det kanske alltid vid bara 2-5 ägg, antagligen).

Vi har anmält oss till seminariet nu i augusti och ska prata med de därefter. "Tyvärr" har vi dock planerat att köra en omgång iVF privat nu i augusti. Jag är nästan nära att inte börja nu när mensen kommer för att investera 40000 hellre till Olgakliniken. Är ju nästan halva beloppet av t.ex. paketet.

Men när ni räknade ut extra kostnader, hur mycket blev det per omgång? 12000 för läkemedel, 4000-5000 per flyg för 2, boende för 4000? Hur mycket tillkommer för alla extra ul, provtagningar, tillläggssaker osv? Vad får vi räkna med?

• Solhällan

Emma:

Togs inte ens progesteronprov på mig (inte vad jag vet iaf och kunde inte se/hitta det i lab-resultaten som de tog på kliniken dagen före transfer).

Jag gjorde dock ÄD där de satt min egen cykel i vila pga Procrene Depot-spruta, så det kanske inte spelar så stor roll vad progesteronvärdet är. Det viktiga är ju att man börjar med progesteronet på rätt dag (ett visst antal dagar före transfer beroende på hur många dagar embryot odlats).

Ang flyg så bor jag i Skåne och måste därmed byta flyg. Om man måste det så tänk på att boka båda flygen med samma bolag (för att om första flyget blir försenat så man missar nästa så finns ingen chans att bli ersatt om man bokar för flygen var för sig annars kan man lyckas så hjälp och ersättning). Jag har letat resor via flygresor.se för att hitta de billigaste och snabbaste alternativen.

• Solhällan

... men om man gör naturlig cykel (utan att vara nedreglerad) så ska man ha under 3 i progesteron före ägglossning. Har man över 3 betyder det att man haft ägglossning och då gäller ju tillsättning av transfer ett visst antal dagar efter ägglossning.

• Sjuttiosjuan
    Mariasg76 skrev 2019-07-26 10:07:09 följande:

Ja det vore kul. Vår resa är redan bokad. Vi ska bo på 5th corner hotell. Ska ligga ganska nära kliniken.

Först verkade slemhinnan bra. Runt 7 efter 1 veckas medicinering. Men veckan efter så var den inte det. Jag vet inte hur tjock den var sedan, bara att den inte var bra och att de undrade om jag blött eller glömt medicinerna. Men inget av det. Nu är dosen ändrad till 3 progynon per dag plus det andra. Jag slutade förra onsdagen med medicinerna enligt planen och skulle börjat på nytt idag. Ska ha mens inom en vecka efter avslutad kur. Men tyvärr ingen idag heller. Man blir så stressad när det inte fungerar som det ska.

Hej! Hur går det för dig? Bra hoppas jag!!

Kram
  • maccookie
    Limarie skrev 2019-07-30 09:31:39 följande:

Hej!

Så spännande att följa er alla här och att läsa om era positiva erfarenheter. Vi har gjort bara en IVF privat i Sverige men tyvärr blev inga ägg befruktade. De sa att man kan prova 1-2 gånger till, annars rekommenderar man donation.

Jag blev mycket nyfiken på att vända sig till Olgakliniken även om vi inte ännu har blivit kallad till Sahlgrenska (här har vi dock väntat så länge redan och man tror att det tar 3-4 månader till innan det är vår tur).

Mitt respektive vårt fall liknar lite till en av era. Jag, 33, inga tidigare barn, AMH 0,4. Kort protokoll med 6 ägg, 5 mogna enligt de, ICSI då dålig spermiogram. Sambon har då och då relativ ok värde, de hade 2 missfall i tidigare förhållande.

En av er hade ju en liknande situation och blivit erbjuden ett paket trots lågt AMH. Brukar de göra så? Spelar det med paketet respektive garanti någon roll om de måste göra ISCI (eller gör de det kanske alltid vid bara 2-5 ägg, antagligen).

Vi har anmält oss till seminariet nu i augusti och ska prata med de därefter. "Tyvärr" har vi dock planerat att köra en omgång iVF privat nu i augusti. Jag är nästan nära att inte börja nu när mensen kommer för att investera 40000 hellre till Olgakliniken. Är ju nästan halva beloppet av t.ex. paketet.

Men när ni räknade ut extra kostnader, hur mycket blev det per omgång? 12000 för läkemedel, 4000-5000 per flyg för 2, boende för 4000? Hur mycket tillkommer för alla extra ul, provtagningar, tillläggssaker osv? Vad får vi räkna med?

Jag har nu bokat flyg och boende och köpt mediciner prover ingår I paketpriset(vilket du nu väljer ) och är uppe i 37 000 kr utöver paket priset.
    Då är ultraljuden som ska göras I Sverige innan vi åker medräknade.

• Limarie
    maccookie skrev 2019-07-31 13:26:13 följande:
    Jag har nu bokat flyg och boende och köpt mediciner prover ingår I paketpriset(vilket du nu väljer ) och är uppe i 37 000 kr utöver paket priset.
    Då är ultraljuden som ska göras I Sverige innan vi åker medräknade.
    Inte direkt lite pengar, ffa om man ska göra 3 försök.
  • PeeWee44
    Limarie skrev 2019-07-31 13:45:04 följande:

Inte direkt lite pengar, ffa om man ska göra 3 försök.

Värt varenda krona! Dom är bäst i St Petersburg. Du kommer ju inte att behöva köpa lika mycket mediciner vid försök två och tre. Av dom kliniker jag varit på så är dom bästa, flyttade till nya lokaler i februari och har toppmordern utrustning. Väldigt duktiga läkare och väldigt duktig embryolog.

Flyg med sas från Stockholm kostar för två runt 5000kr, hotell för tre nätter runt 2500kr om du inte ska bo på lyxhotell. Visum kostar runt 2000kr. Behöver du göra hysteroskopi så gick det på 9000kr i december 18.
  • Limarie
    PeeWee44 skrev 2019-07-31 14:54:45 följande:
    Värt varenda krona! Dom är bäst i St Petersburg. Du kommer ju inte att behöva köpa lika mycket mediciner vid försök två och tre. Av dom kliniker jag varit på så är dom bästa, flyttade till nya lokaler i februari och har toppmordern utrustning. Väldigt duktiga läkare och väldigt duktig embryolog.

Flyg med sas från Stockholm kostar för två runt 5000kr, hotell för tre nätter runt 2500kr om du inte ska bo på lyxhotell. Visum kostar runt 2000kr. Behöver du göra hysteroskopi så gick det på 9000kr i december 18.
    Ja, det låter som att det är värt det! Är nyfiken nu hur informationsmötet är. Och sedan kommer vi nog börjar med IVF nr 2 här i Sverige nästa vecka. Nu är jag mental så inställd på det att jag inte kan vänta mer.

Med vilken framförhållning planerade ni in era behandlingar? Tog ni sedan semester? Jag har t.ex. ett schema som är lagt 3-4 månader innan och då det är ett nytt jobb vill jag inte ännu berätta om det hela. Att sjukskriva sig och inte vara i landet känns lite konstigt med. Hur gjorde ni det?
  • PeeWee44
    Limarie skrev 2019-07-31 15:35:28 följande:

Ja, det låter som att det är värt det! Är nyfiken nu hur informationsmötet är. Och sedan kommer vi nog börjar med IVF nr 2 här i Sverige nästa vecka. Nu är jag mental så inställd på det att jag inte kan vänta mer.

Med vilken framförhållning planerade ni in era behandlingar? Tog ni sedan semester? Jag har t.ex. ett schema som är lagt 3-4 månader innan och då det är ett nytt jobb vill jag inte ännu berätta om det hela. Att sjukskriva sig och inte vara i landet känns lite konstigt med. Hur gjorde ni det?

Planering får man ganska långt innan. Du kan säkert bestämma själv när det passar att åka. Vi har ju gjort embryodonation med frysta så vi har ju inte behövt anpassa oss så. Jag har gjort 4 insättningar med äd i Riga och 4 i Aten och inte lyckats, men St Petersburg lyckades på vårt allra sista försök. Är i vecka 15 nu.
Svar på tråden Äggdonation S:t Petersburg 2019