• Ava44

Äggdonation S:t Petersburg 2019

Hej,
    undrar om det finns någon som skall göra ÄD i Ryssland nu snart som vill följas åt?
    Är nyss fyllda 45 och är Såå exalterad! Om allt går enl plan åker vi i mitten av februari. Vi har misslyckade ivf och ett misslyckat ÄD (inte i Ryssland) bakom oss.

• Svar på tråden Äggdonation S:t Petersburg 2019
  • Erma82

[quote=79736068][quote-nick]R84 skrev 2019-07-04 19:30:00 följande:[/quote-nick]

Ok!! Tack för infon! Tar alla det?

Har ni försökt bli gravida länge?

[/

Nej, de flesta kliniker här i Sverige tror inte på immunbehandling eller använder sig iaf inte av det, tror bara det är Falun som gör det. Vi försökte i en herrans massa år innan vi sökte hjälp, och har varit i ivf-svängen i 3 år. Har gjort försök med båda egna och donerade ägg i Sverige utan att någonsin blivit gravida.

• R84
    maccookie skrev 2019-07-04 19:04:02 följande:

Jag har varit i kontakt med apoteken i Frankrike och NL och det är inga problem att få den hemskickad be din koordinator om recept så skickar hon det.

Dock har jag tagit vissa mediciner från Frankrike och vissa från NL för det skiljer i pris.

På så sätt har jag sparat ca 2500 kr be om ett kostnadsförslag från båda och jämför.

En fråga till..... Vad kostar medicinen för ett försök? Du som verkar ha koll! Har du då gjort äggdonation eller embryoadoption?
  • maccookie
    R84 skrev 2019-07-04 19:28:17 följande:

Låter ju GRYMT! Mailade du apoteken då eller hur funkade det? Hur lång tid tog det att få hem medicinerna? Sparade du 2500kr för ett försök mot att köpa medicinen i Sverige? Tänker att det är ju en flygbiljett! Många bäckar små liksom!

Maila apoteket och be om cost proposal adresserna får du från din koordinator och be henne skicka repect på alla mediciner du behöver bifoga det i ditt mail. Apoteken svarar snabbt och det tog 4 dagar att få hem de. Japp i Sverige skulle medicinen kosta runt 12 000kr men här blir det ca 980? om du tar vissa från ena och lite från den andra. Även om allt är värt pengar så ska man vara smart som du säger en flygbiljett.
  • maccookie
    maccookie skrev 2019-07-04 19:45:06 följande:

Maila apoteket och be om cost proposal adresserna får du från din koordinator och be henne skicka repect på alla mediciner du behöver bifoga det i ditt mail. Apoteken svarar snabbt och det tog 4 dagar att få hem de. Japp i Sverige skulle medicinen kosta runt 12 000kr men här blir det ca 980? om du tar vissa från ena och lite från den andra. Även om allt är värt pengar så ska man vara smart som du säger en flygbiljett.

980 euro ska det stå.
  • R84
    Erma82 skrev 2019-07-04 19:41:08 följande:

[quote=79736068][quote-nick]R84 skrev 2019-07-04 19:30:00 följande:[/quote-nick]

Ok!! Tack för infon! Tar alla det?

Har ni försökt bli gravida länge?

[/

Nej, de flesta kliniker här i Sverige tror inte på immunbehandling eller använder sig iaf inte av det, tror bara det är Falun som gör det. Vi försökte i en herrans massa år innan vi sökte hjälp, och har varit i ivf-svängen i 3 år. Har gjort försök med båda egna och donerade ägg i Sverige utan att någonsin blivit gravida.

Åh vad tråkigt att höra! Jag hoppas verkligen att ni lyckas i Ryssland! Så j*$?a orättvist att livet ska vara såhär alltså..... Jag har liksom alltid tänkt att det här med att bilda familj är ju inte svårt. Så även om jag hade hört talas om ivf och äggdonation så trodde jag aldrig att jag skulle hamna där själv. Men fyra år senare sitter jag här. Ofrivilligt barnlös med två tidiga missfall för tre år sen i bagaget och tre ivfer. Med en otrolig respekt för kvinnokroppen och tacksamhet över att jag har vågat öppna dörrar för att ta hjälp.
  • R84
    maccookie skrev 2019-07-04 19:45:06 följande:

Toppen ju!! Vilken typ av behandling har du gjort?
  • maccookie
    R84 skrev 2019-07-04 19:44:50 följande:

En fråga till..... Vad kostar medicinen för ett försök? Du som verkar ha koll! Har du då gjort äggdonation eller embryoadoption?

Nej har inte gjort det ska göra mitt första försök ÄD i slutet på Augusti så vi är på g nu så spännande!!

Men jag har varit i kontakt med apotek och kliniker här i Sverige och gjord beräkningar på medicinen så att det blir billigare för mig. Runt 12 000kr kostar det i SV för ett försök 980 euro om du tar vissa av NL och vissa från Frankrike.

Progesteronet är billagare i Frankrike och då får du Prolutex för 444 euro 52 ampuller I SV kostar det 1500 för 7 st 10500kr plus 1300kr för att det ska skriva ut receptet.
  • Erma82
    R84 skrev 2019-07-04 19:54:09 följande:

Åh vad tråkigt att höra! Jag hoppas verkligen att ni lyckas i Ryssland! Så j*$?a orättvist att livet ska vara såhär alltså..... Jag har liksom alltid tänkt att det här med att bilda familj är ju inte svårt. Så även om jag hade hört talas om ivf och äggdonation så trodde jag aldrig att jag skulle hamna där själv. Men fyra år senare sitter jag här. Ofrivilligt barnlös med två tidiga missfall för tre år sen i bagaget och tre ivfer. Med en otrolig respekt för kvinnokroppen och tacksamhet över att jag har vågat öppna dörrar för att ta hjälp.

Vi får hoppas att Sankt Petersburg är lösningen för oss båda!
  • UndrandeSökare
    maccookie skrev 2019-07-04 20:04:16 följande:

Nej har inte gjort det ska göra mitt första försök ÄD i slutet på Augusti så vi är på g nu så spännande!!

Men jag har varit i kontakt med apotek och kliniker här i Sverige och gjord beräkningar på medicinen så att det blir billigare för mig. Runt 12 000kr kostar det i SV för ett försök 980 euro om du tar vissa av NL och vissa från Frankrike.

Progesteronet är billagare i Frankrike och då får du Prolutex för 444 euro 52 ampuller I SV kostar det 1500 för 7 st 10500kr plus 1300kr för att det ska skriva ut receptet.

Prolutex Progesteronsprutor finns väl inte i Sverige?
  • Skogskantarellen

Hej kära grupp,

Ni som gjort hysteroskopi, vad har ni fått för medicinsk behandling efter det? Jag tänker på antibiotika-, antiviralbehandling etc. Jag fick Bactrim och Flagyl i ngr dgr men det var allt. Jag pratade häromdagen med OLGA klinik i Ryssland och dom sa att på deras klinik så sätter man in antibiotika i upp till 15 dgr. Detta med anledningen att ärrvävnaden som skapats i livmodern har uppstått p g a en inflammation. Om man inte behandlar inflammationen, utan bara tar bort ärrvävnaden så har man inte löst problemet. Jag hade själv väldigt mkt ärrvävnad i samband med min hysteroskopi (här i Sverige) för ngr månader sen. Är orolig nu över pågående inflammation i livmodern som kan försämra mina chanser att bli gravid.

Tacksam om ni kan uppge namn på antibiotikan ni fått och i hur många dgr ni fått ta läkemedlet.

Tack på förhand! <3

Svar på tråden Äggdonation S:t Petersburg 2019