• Ava44

Äggdonation S:t Petersburg 2019

Hej,
    undrar om det finns någon som skall göra ÄD i Ryssland nu snart som vill följas åt?
    Är nyss fyllda 45 och är Såå exalterad! Om allt går enl plan åker vi i mitten av februari. Vi har misslyckade ivf och ett misslyckat ÄD (inte i Ryssland) bakom oss.

• Svar på tråden Äggdonation S:t Petersburg 2019
  • R84
    astmatiker skrev 2019-05-24 20:35:27 följande:

Ok jag förstår. Vi lyckades få på recept inom högkostnadsskyddet så de faktiska priserna kan jag inte. Vi har gjort äggdonation. Började 2016 och tog babygarantipaketet. Lyckades på första försöket och fick första barnet 2017. Fick många embryon till frysen och nu har vi gjort syskonförsök. På försök 2 gick det så bra att jag nu är i v.16.

Grattis!! Jag blir så glad när jag läser det här! För från att alltid har tänkt mig i alla fall två barn, till att känna att får jag ett är jag så glad, till att faktiskt nära på ge upp och känna att vi ALDRIG kommer att lyckas! Och så läser jag det här!!!! Underbart!
  • maccookie

Hej!

Hoppar in i tråden här med och har lite frågor kring medicinenSkrattande
    Planerar att göra ÄD i Augusti hos O.L.G.A och har en klinik som kan skriva ut mediciner men inte med  högkostnadsskydd.

Hur har ni löst det ? 
    Det kostar ju rätt mycket om man inte kan det utskrivet med högkostnadsskyddet. 

• R84
    maccookie skrev 2019-05-29 17:03:49 följande:

Hej!

Hoppar in i tråden här med och har lite frågor kring medicinen

Planerar att göra ÄD i Augusti hos O.L.G.A och har en klinik som kan skriva ut mediciner men inte med  högkostnadsskydd.

Hur har ni löst det ? 

Det kostar ju rätt mycket om man inte kan det utskrivet med högkostnadsskyddet. 

Jag och min man ska med största sannolikhet ta hjälp av kliniken också. Misslyckades med vårt sista ivf-försök via landstinget förra veckan så jag väntar bara på nästa cykel för att ta alla tester och ultraljud och skicka till Ryssland. Vi vet inte än om vi blir rekommenderade ivf eller äggdonation.

Jag har inte heller fått tag på någon läkare som skriver ut till högkostnadsskydd. Däremot mailade jag vår koordinator på kliniken och frågade om hon hade någon aning om vart summan för mediciner per försök kan hamna på. Då kontaktade hon en patient från Sverige som just nu genomgår behandling. Den patienten hade betalt ca 10000kr för medicinen för ett försök. Plus 800kr för att en läkare översatte recepten. Hon var noga med att poängtera att det såklart skiljer mellan olika patienter och behandlingar. Men då fick vi i alla fall någon slags susning om vad vi minst kan räkna med.

Det blir såklart jättemycket pengar! Speciellt om det landar i att vi gör äggdonation med babygaranti (typ 220000kr) plus resor, boende, läkarbesök hemma, mediciner osv. Samtidigt har vi försökt bilda familj i snart 4 år och hjälper Olga oss att få bli föräldrar så kommer det att vara värt varenda krona!
  • maccookie

Tack för svaret, självklart är det värt varenda krona men man känner man kan väl få lite hjälp på traven;) Min klinik kommer skriva ut medicinerna men jag får betala 200 kr per recept samt Progesteron kostar 1300 kr per recept. 
    Hoppas det går bra för er och att ni lyckas Hjärta Vi har en tid inbokad och åker slutet Augusti :) vi har försökt i 6 år. 

• R84
    maccookie skrev 2019-05-30 16:43:19 följande:

Tack för svaret, självklart är det värt varenda krona men man känner man kan väl få lite hjälp på traven;) Min klinik kommer skriva ut medicinerna men jag får betala 200 kr per recept samt Progesteron kostar 1300 kr per recept. 

Hoppas det går bra för er och att ni lyckas  Vi har en tid inbokad och åker slutet Augusti :) vi har försökt i 6 år. 

Det låter som kliniken vi har kollat på där vi bor. De tar 200kr/recept.

Jag hoppas att ni lyckas snabbt! 6 år är väldigt lång tid!! Har ni försökt med ivf och så härhemma?
  • maccookie
    R84 skrev 2019-05-30 20:33:01 följande:
    Det låter som kliniken vi har kollat på där vi bor. De tar 200kr/recept.

Jag hoppas att ni lyckas snabbt! 6 år är väldigt lång tid!! Har ni försökt med ivf och så härhemma?
    Ja vi har 2 försök här hemma där vi misslyckades med mina ägg, då jag är äldre fick vi rådet att göra ÄD. Sen har vi sökt efter den rätta kliniken rätt länge och har planerat i 1 år då vi har stött på oseriösa kliniken enligt våra åsikter. 
  • Virpan

Jag har lite medicin kvar sen min äd, inte så mycket men lite iaf. Om det är någon som behöver så säg till. Känns väldigt onödigt att slänga.

• maccookie
    Virpan skrev 2019-06-03 18:33:57 följande:

Jag har lite medicin kvar sen min äd, inte så mycket men lite iaf. Om det är någon som behöver så säg till. Känns väldigt onödigt att slänga.

Ja gärna ???? inboxa mig vad du har så kan jag kolla om det är något jag behöver tack.
  • maccookie
    Virpan skrev 2019-06-03 18:33:57 följande:

Ja gärna ???? inboxa mig vad du har så kan jag kolla om det är något jag behöver tack.
  • PeeWee44

I fredags fick vi se ett pickande hjärta! Så glad att vi hittade till Ava Peter, 11:e försöket för oss, tredje hos ava/Olga.

Ni som valt OLGA har gjort ett mycket bra val.

Någon som är på väg att åka snart?

Svar på tråden Äggdonation S:t Petersburg 2019