Limarie skrev 2019-07-30 09:31:39 följande:
Hej!
Så spännande att följa er alla här och att läsa om era positiva erfarenheter. Vi har gjort bara en IVF privat i Sverige men tyvärr blev inga ägg befruktade. De sa att man kan prova 1-2 gånger till, annars rekommenderar man donation.
Jag blev mycket nyfiken på att vända sig till Olgakliniken även om vi inte ännu har blivit kallad till Sahlgrenska (här har vi dock väntat så länge redan och man tror att det tar 3-4 månader till innan det är vår tur).
Mitt respektive vårt fall liknar lite till en av era. Jag, 33, inga tidigare barn, AMH 0,4. Kort protokoll med 6 ägg, 5 mogna enligt de, ICSI då dålig spermiogram. Sambon har då och då relativ ok värde, de hade 2 missfall i tidigare förhållande.
En av er hade ju en liknande situation och blivit erbjuden ett paket trots lågt AMH. Brukar de göra så? Spelar det med paketet respektive garanti någon roll om de måste göra ISCI (eller gör de det kanske alltid vid bara 2-5 ägg, antagligen).
Vi har anmält oss till seminariet nu i augusti och ska prata med de därefter. "Tyvärr" har vi dock planerat att köra en omgång iVF privat nu i augusti. Jag är nästan nära att inte börja nu när mensen kommer för att investera 40000 hellre till Olgakliniken. Är ju nästan halva beloppet av t.ex. paketet.
Men när ni räknade ut extra kostnader, hur mycket blev det per omgång? 12000 för läkemedel, 4000-5000 per flyg för 2, boende för 4000? Hur mycket tillkommer för alla extra ul, provtagningar, tillläggssaker osv? Vad får vi räkna med?
Jag har nu bokat flyg och boende och köpt mediciner prover ingår I paketpriset(vilket du nu väljer ) och är uppe i 37 000 kr utöver paket priset.
Då är ultraljuden som ska göras I Sverige innan vi åker medräknade.