PeeWee44 skrev 2019-07-23 21:07:14 följande:
Grattis, vad kul!
Sista gången bodde vi på ett hotell som heter Dynasty, det låg bara 2 min från kliniken, ok hotell och ok pris.
Hermitaget är något att gå på, boka biljetter hemifrån, kolla om det går att skriva ut en karta på det, när vi var där så hade dom bara kartor på ryska och kinesiska. Vi har åkt en tur på floderna men det var bara på ryska (förra sommaren när det var 30 grader varmt).
Sök gärna visum för några dagar tidigare och några dagar efter ni ska åka hem.
Det är det jag kommer på nu.
Grattis till bra kub-test!!! Så roligt att ni har lyckats!!
Ja det kändes så skönt att hon inte såg några större problem med att försöka med ivf. Och till babygaranti (hade inte tagit ivf utan det. Då hade vi kört donation). Precis som jag misstänkte tyckte hon att vi har blivit stimulerade för kraftigt härhemma. Att de har försökt få ut fler ägg än vad kanske min kropp kan/vill producera och då mognar de kanske inte 100 (har aldrig fått några omogna ägg. Däremot har de utvecklats långsamt, vilket hon menar kan vara ett resultat av för hög stimulering). Elena vill hellre fokusera på att få ut tex 3-4 riktigt bra ägg än 6-7 som inte riktigt är redo. Hon frågade på slutet om vi hade funderat på äggdonation. Sa att det var det vi var förberedda på. Då skrattade hon hjärtligt och sa: där är vi inte än! Du är ung och jag tror på dina egna ägg! Så länge jag tror på dem kör vi ivf! Såååå skönt!!!
Tack för alla tips på grejer att göra. Vi är lite inne på air bnb. Mest för att kunna laga mat och sådär. Blir ju ändå så att vi är där över en vecka i första omgången.
Ok! Så det är bra att visumet är längre än vistelsen? Är det för att saker kan dra ut på tiden? Flygbiljetter brukar ju kosta en slant att boka om så jag hoppas att datumen de ger oss funkar! Hur långt innan bokade du flyg och sådär?