• Ava44

Äggdonation S:t Petersburg 2019

Hej,
    undrar om det finns någon som skall göra ÄD i Ryssland nu snart som vill följas åt?
    Är nyss fyllda 45 och är Såå exalterad! Om allt går enl plan åker vi i mitten av februari. Vi har misslyckade ivf och ett misslyckat ÄD (inte i Ryssland) bakom oss.

• Svar på tråden Äggdonation S:t Petersburg 2019
  • PeeWee44
    Solhällan skrev 2019-07-24 18:33:13 följande:

Hej!

Hade 154 i HCG på blodprovet (testdagen) igår! Weehoo! :)

Det konstiga var att jag gjort testa-tidigt som bara visade ett svagt streck på stickan. Gjorde ett nytt i morse (med känslighet på endast 10 mlU/ml och även det bara ett svagt streck). Tyckte det var märkligt med så svaga streck på testa-tidigt-stickor om jag hade 154 i HCG på blodprovet dagen innan.

Kan tillägga att det var första gången någonsin jag plussat trots 2,5 års försök med både IVF-försök i Sverige och ÄD-försök i Polen. Nu lyckades jag på mitt första försök i Ryssland! Med tunn slemhinna dessutom. ;)

Nu håller vi tummarna att det vill stanna kvar också!

Grattis! Vad skönt med så fint hcg, Jag har alltid använt Clearblue digitaltest så man vet vilken vecka det står.

Dom är så proffsiga i St Petersburg, många som lyckas på första försöket när dom misslyckats på andra kliniker precis som du och jag på tredje försöket.
  • Solhällan
    PeeWee44 skrev 2019-07-24 18:50:50 följande:

Grattis! Vad skönt med så fint hcg, Jag har alltid använt Clearblue digitaltest så man vet vilken vecka det står.

Dom är så proffsiga i St Petersburg, många som lyckas på första försöket när dom misslyckats på andra kliniker precis som du och jag på tredje försöket.

Tack! :)
  • TyckOmMig
    PeeWee44 skrev 2019-07-23 21:09:56 följande:

Idag har vi varit på kub, en liten på 6,9 cm och allt såg bra ut.

Tack Elena för din kompetens! Utan henne tror jag inte att vi skulle bli gravida på 11:e insättningen, tredje i St Petersburg. Idag v 13+0.

Grattis till bra KUB och graviditeten.Så glad för din/er skull.
  • Sjuttiosjuan
    Solhällan skrev 2019-07-24 18:33:13 följande:

Hej!

Hade 154 i HCG på blodprovet (testdagen) igår! Weehoo! :)

Det konstiga var att jag gjort testa-tidigt som bara visade ett svagt streck på stickan. Gjorde ett nytt i morse (med känslighet på endast 10 mlU/ml och även det bara ett svagt streck). Tyckte det var märkligt med så svaga streck på testa-tidigt-stickor om jag hade 154 i HCG på blodprovet dagen innan.

Kan tillägga att det var första gången någonsin jag plussat trots 2,5 års försök med både IVF-försök i Sverige och ÄD-försök i Polen. Nu lyckades jag på mitt första försök i Ryssland! Med tunn slemhinna dessutom. ;)

Nu håller vi tummarna att det vill stanna kvar också!

Åhhh, vilken lycka!! Stort grattis!!!
  • PeeWee44
    TyckOmMig skrev 2019-07-24 19:26:10 följande:

Grattis till bra KUB och graviditeten.Så glad för din/er skull.

Tack! Hur gamla är dina tvillingpar och den lille?

Sista gången åt jag antibiotika innan som du gjort och lyckades.
  • TyckOmMig
    PeeWee44 skrev 2019-07-24 20:11:24 följande:
    Tack! Hur gamla är dina tvillingpar och den lille?

Sista gången åt jag antibiotika innan som du gjort och lyckades.
    Mina tvillingpar flickorna är nu drygt 5 1/2 och pojkarna nästan nyss fyllda4 år.
    Minstingen är 2 1/2 år.
  • Mariasg76

Vi åker nästa söndag till St Petersburg. Ska bli spännande. Så roligt att läsa om att det gått så bra för flera av er ?

Under test perioden nu innan så har jag tagit progynon och provera tills förra torsdagen. Tyvärr så blev slemhinnan inte tillräckligt tjock och imorgon var det tänkt att jag skulle börja medicineringen igen inför ÄD. Men eftersom min mens inte vill komma så ska jag avvakta. Börjar bli orolig att det kommer att påverka behandlingen. Någon som varit med om liknande?

• Sjuttiosjuan
    Mariasg76 skrev 2019-07-25 13:58:40 följande:

Vi åker nästa söndag till St Petersburg. Ska bli spännande. Så roligt att läsa om att det gått så bra för flera av er ?

Under test perioden nu innan så har jag tagit progynon och provera tills förra torsdagen. Tyvärr så blev slemhinnan inte tillräckligt tjock och imorgon var det tänkt att jag skulle börja medicineringen igen inför ÄD. Men eftersom min mens inte vill komma så ska jag avvakta. Börjar bli orolig att det kommer att påverka behandlingen. Någon som varit med om liknande?

Hej! Hoppas den kommer igång för då kanske vi ses där:) Vi åker också nästa sön hoppas jag, var på VUL imorse och inget fel på slemhinnan men hade nån liten vätskesamling som var lite oklar. Väntar på svar från kliniken nu.

Hoppas vi ses!
  • PeeWee44
    Skogskantarellen skrev 2019-07-25 14:13:39 följande:

Ni som gör äggdonation i Ryssland och får kortison - hur hög dos kortison har ni fått? 

Tack för info. 

Jag fick 10 mg första gången, dom andra två bara Filgrastim, fast på sista försöket tog jag 40mg vid insättning som jag sen trappat ner så nu äter jag 10mg. Är i vecka 14.
Svar på tråden Äggdonation S:t Petersburg 2019