Anonymochorolig18 skrev 2020-12-10 21:22:01 följande:
Vi har idag haft konsultation med Olga kliniken pch även sett ett webinarie. Vi ska inte göra äggdonation utan testa med egna ägg pch spermier , blir gravid lätt men fått 9 missfall.
Tänkte dock chansa i denna tråd om det finns någon med liknande problem som fått hjälp av Olga?
Vår enda oro är att de inte verkar fokusera på mannen (ingen dna fragmentation sperm test) hur vet de då om dåligt resultat efter PGT-a på embryo om det behövs spermie eller äggdonation?
de viftade bort frågan så ska försöka ställa den igen men frågar här också, så stort beslut för oss detta efter alla misslyckanden.
undrar också om de tar några immuntester? väljer mellan olga clinicen och serum i grekland, någon som varit både i grekland och ryssland och kan hjälpa oss på traven kring skillnader?
tusen tack och hoppas ok trots att det inte gäller ÄD (troligtvis)!
Hej!
Jag har ingen erfarenhet av Serum men har hört gott om dem. Vi går hos Olga just nu (inte egna ägg) och är väldigt nöjda. De lade mycket tid på oss innan vi hade betalat en enda krona, vilket kändes seriöst, vi har verkligen fått tid att ta del av allt de har att erbjuda. Hela processen med äggdonation kändes först som en resa till Mars, så det har varit till stor hjälp för oss. Det är dyrare på Olga än på de flesta andra ställen men man får något för de extrapengarna också, tycker jag.
Om det blir så att ni behöver äggdonation i slutändan skulle jag definitivt överväga Olga. Man får väldigt info om och hjälp med att välja donator (om man så önskar). Upplever kliniken som väldigt flexibel, vilket jag är glad och tacksam över.
Lycka till med vad ni än väljer!