• Ava44

Äggdonation S:t Petersburg 2019

Hej,
    undrar om det finns någon som skall göra ÄD i Ryssland nu snart som vill följas åt?
    Är nyss fyllda 45 och är Såå exalterad! Om allt går enl plan åker vi i mitten av februari. Vi har misslyckade ivf och ett misslyckat ÄD (inte i Ryssland) bakom oss.

• Svar på tråden Äggdonation S:t Petersburg 2019
  • UndrandeSökare
    Sjuttiosjuan skrev 2019-10-05 08:13:49 följande:

Man gör ju såklart som man vill fast just vid kub kan det ju vara lämpligt så man får rätt siffror på testet. Om det inte är så att man är typ jämnårig med sin donator givetvis men för oss skiljer det 10 år så dom siffrorna skulle ju inte stämt alls:)

Har du kub snart? Lycka till!!!

Alldeles riktigt, precis som jag skrev i mitt svar till maccookie att man måste berätta äggdonatorns ålder vid kub annars blir det fel siffror ! Detta berättade en barnmorska för mig vid min förra graviditet.
  • Lillivanilli

[quote=79942595][quote-nick]Sjuttiosjuan skrev 2019-10-05 08:13:49 följande:[/quote-nick]Man gör ju såklart som man vill fast just vid kub kan det ju vara lämpligt så man får rätt siffror på testet. Om det inte är så att man är typ jämnårig med sin donator givetvis men för oss skiljer det 10 år så dom siffrorna skulle ju inte stämt alls:)

Har du kub snart? Lycka till!!![/

Ja, det skiljer många år på mig och donatorn..

Jag är nu i vecka 8, så ett tag kvar.

Ett pickande hjärta och 12mm embryo såg vi i onsdags... så härligt äntligen efter 9 års kamp... trägen vinner;)

Olgas team är fantastiskt - är så glad att jag valde dem till slut.

Både peny och ava Riga menade på att det inte skulle gå att använda min mans spermier, men Olga hävdade annat, hon är så kompetent och skicklig...

Lycka till nu

Sjuttiosjuan:)

• PeeWee44
    Lillivanilli skrev 2019-10-06 11:38:20 följande:

Jag hette tidigare Lill_111 men fick byta så ni vet:)))

<3 kram
  • Sjuttiosjuan

Hallå alla! Fick just svar på vårt hcg prov och det låg på 231 el/l Det var vårt andra FET och våra sista embryon så får hoppas på det här nu!!

• PeeWee44
    Sjuttiosjuan skrev 2019-10-14 19:58:13 följande:

Hallå alla! Fick just svar på vårt hcg prov och det låg på 231 el/l Det var vårt andra FET och våra sista embryon så får hoppas på det här nu!!

Grattis igen! Perfekt hcg. Nu håller vi tummarna att det fortsätter gå bra. Kram
  • Lillivanilli

[quote=79963571][quote-nick]Sjuttiosjuan skrev 2019-10-14 19:58:13 följande:[/quote-nick]Hallå alla! Fick just svar på vårt hcg prov och det låg på 231 el/l Det var vårt andra FET och våra sista embryon så får hoppas på det här nu!![/

Härligt!! Supergrattis!!

• Epi
    Hej!

Är det någon här som har genomgått behandling vid Scanfert (AVA Clinic i Sankt Petersburg) på sistone? Jag vet att Olga har slutat där och startat OLGA Fertility Clinic, men är det någon som använder sig av den ?gamla? kliniken Scanfert? I så fall, vilka är era upplevelser av Scanfert? Vilka läkare och embryologer arbetar där nu (jag har inte hittat någon tydlig information om detta på webben)?

Hälsningar från ny i tråden

• PeeWee44
    Epi skrev 2019-10-16 21:25:06 följande:
    Hej!

Är det någon här som har genomgått behandling vid Scanfert (AVA Clinic i Sankt Petersburg) på sistone? Jag vet att Olga har slutat där och startat OLGA Fertility Clinic, men är det någon som använder sig av den ?gamla? kliniken Scanfert? I så fall, vilka är era upplevelser av Scanfert? Vilka läkare och embryologer arbetar där nu (jag har inte hittat någon tydlig information om detta på webben)?
    Hälsningar från ny i tråden

Vi gick där innan OLGA och övriga bröt sig ut, men följde med till nya kliniken. Ångrar oss inte en sekund att vi gjorde det. Varför vill du inte gå till OLGA fertility? Dom har dom bästa läkarna och embryologer, kliniken har toppmordern utrustning. På Ava var det bara skitigt och gammalt. Alla läkare och sköterskor är på nya stället, även den bästa embryologen följde med. Finns inget bättre team i Europa.
  • Sjuttiosjuan
    PeeWee44 skrev 2019-10-17 08:52:32 följande:

Vi gick där innan OLGA och övriga bröt sig ut, men följde med till nya kliniken. Ångrar oss inte en sekund att vi gjorde det. Varför vill du inte gå till OLGA fertility? Dom har dom bästa läkarna och embryologer, kliniken har toppmordern utrustning. På Ava var det bara skitigt och gammalt. Alla läkare och sköterskor är på nya stället, även den bästa embryologen följde med. Finns inget bättre team i Europa.

Håller med, nya kliniken är ju ljusår från den gamla:) Väldigt fint och proffsigt men nu hoppas jag på att slippa åka dit nåt mer:)
Svar på tråden Äggdonation S:t Petersburg 2019