• Ava44

Äggdonation S:t Petersburg 2019

Hej,
    undrar om det finns någon som skall göra ÄD i Ryssland nu snart som vill följas åt?
    Är nyss fyllda 45 och är Såå exalterad! Om allt går enl plan åker vi i mitten av februari. Vi har misslyckade ivf och ett misslyckat ÄD (inte i Ryssland) bakom oss.

• Svar på tråden Äggdonation S:t Petersburg 2019
  • PeeWee44
    Limarie skrev 2019-08-28 14:49:49 följande:

Vi ska idag på Olgas seminarium i Göteborg. Det blir spännande att höra lite mer. Och så många frågor man har

Ni som har varit i behandling där. Vilket paket valde ni? Eller tog ni "single" försök?

Kul att gå på deras seminarie. Vi gjorde vårt val när det Ava Peter så det är inte riktigt lika nu.

Vet inte din historia, vi hade gjort tre är med 8 insättningar när vi kom o kontakt med dom, 4 insättningar i Riga och 4 i Aten. Vi valde embryodonation fast det inte var fel på spermierna (kollade med DNA-Fragmentering i Aten). Då fick vi tre försök för 7990 euro men det var förra våren. Vi lyckades på vårt tredje och sista försök, annars hade vi blivit barnlösa.

Vad dom erbjuder dig och vad du väljer så kommer du bli nöjd!
  • Limarie
    PeeWee44 skrev 2019-08-28 15:14:20 följande:
    Kul att gå på deras seminarie. Vi gjorde vårt val när det Ava Peter så det är inte riktigt lika nu.

Vet inte din historia, vi hade gjort tre är med 8 insättningar när vi kom o kontakt med dom, 4 insättningar i Riga och 4 i Aten. Vi valde embryodonation fast det inte var fel på spermierna (kollade med DNA-Fragmentering i Aten). Då fick vi tre försök för 7990 euro men det var förra våren. Vi lyckades på vårt tredje och sista försök, annars hade vi blivit barnlösa.

Vad dom erbjuder dig och vad du väljer så kommer du bli nöjd!
    Det var verkligen lärorikt igår. Och Olga är verkligen sympatisk.

Vi har så klart många frågor fortfarande och det blir spännande att höra om de vill att vi gör äggdonation eller kanske ändå testa IVF igen. Efter ett första samtal med henne så kände hon så. Men vi är mycket tveksamma till detta. Det känns som ett stort steg att "testa" igen när vi i princip inte har något hopp att vi kan lyckas med mina ägg. Det är en ganska lång förberedelse och tid på plats för att sedan kanske igen inte ha ett enda ägg som blir befruktad.
    1 IVF - lågt AMH-värde - 5 ägg - 0 befruktades -- IVF 2: 4 ägg - ICSI - ?
  • Skogskantarellen

Hej, 

Ni som haft besvär med för tunn slemhinna etc ... 

Jag har följande problem som lett till fler missfall: 
    - för tunn slemhinna vid frysta återföringar
    - atrofisk endometrieslemhinna (syntes på hysteroskopi). Atrofisk innebär att blodförsörjningen verkar försämrad.
    - höga halter uterina NK celler (bekräftades i samband med biopsi vid hysteroskopi)

På vilket sätt har ni blivit hjälpta? Nuepogen/Filgastimsköjningar? Annat? 

• PeeWee44
    Skogskantarellen skrev 2019-09-02 11:47:34 följande:

Hej, 

Ni som haft besvär med för tunn slemhinna etc ... 

Jag har följande problem som lett till fler missfall: 

- för tunn slemhinna vid frysta återföringar

- atrofisk endometrieslemhinna (syntes på hysteroskopi). Atrofisk innebär att blodförsörjningen verkar försämrad.

- höga halter uterina NK celler (bekräftades i samband med biopsi vid hysteroskopi)

På vilket sätt har ni blivit hjälpta? Nuepogen/Filgastimsköjningar? Annat? 

Maila till kliniken och fråga vad dom gör åt det.
  • Skogskantarellen
    PeeWee44 skrev 2019-09-02 12:52:16 följande:
    Maila till kliniken och fråga vad dom gör åt det.
    Kliniken har noll koll. Därav min fråga. 
  • UndrandeSökare
    Skogskantarellen skrev 2019-09-02 15:03:02 följande:

Ang slemhinneproblem så kan ta en gratis telefonkonsultation med Penny, chef för ivfSerum i Aten. Hon har säkert nåt tips.

Annars vänd dig till Dr Gorgy i London, han behandlar uNK med Humirasprutor vet jag.
  • UndrandeSökare

Annars gå på gratis föreläsning med Olgas klinik så kan du ju fråga Olga direkt vad hon har för förslag? De verkar ju komma till Stockholm, Göteborg och Malmö ganska många gånger per år.
  • PeeWee44

Har du mailat till OLGA?
  • PeeWee44
    Skogskantarellen skrev 2019-09-03 09:51:57 följande:

Jo det har jag. Väntar på svar. 

Bra, för dom kanske har koll på vad som behövs.
Svar på tråden Äggdonation S:t Petersburg 2019