• Ava44

Äggdonation S:t Petersburg 2019

Hej,
    undrar om det finns någon som skall göra ÄD i Ryssland nu snart som vill följas åt?
    Är nyss fyllda 45 och är Såå exalterad! Om allt går enl plan åker vi i mitten av februari. Vi har misslyckade ivf och ett misslyckat ÄD (inte i Ryssland) bakom oss.

• Svar på tråden Äggdonation S:t Petersburg 2019
  • Zwillinge86

Ni som medicinerat mot överaktivt immunförsvar, tex genom de.D, innan ni bytte till Olgas klinik, har ni fått/tagit IL-dropp även vid behandlingarna i Ryssland? Eller har ni som slutligen lyckats hos Olga (ÄD) gjort det utan dropp?

• astmatiker

Hej Zwillinge,

jag lyckades hos Olga utan att ta något IL. De ordinerade prednisolon, folsyra, inte Trombyl men däremot Klexane. Utöver det fortsatte jag med omega 3 och d vitamin men det var inget de rekommenderade. Som du ju redan vet så ordinerar de höga doser hormoner. Man tar östrogen både oralt och via plåster. Progesteron både vaginalt och via sprutor.

Lycka till!

• astmatiker

Hej Zwillinge,

jag lyckades hos Olga utan att ta något IL. De ordinerade prednisolon, folsyra, inte Trombyl men däremot Klexane. Utöver det fortsatte jag med omega 3 och d vitamin men det var inget de rekommenderade. Som du ju redan vet så ordinerar de höga doser hormoner. Man tar östrogen både oralt och via plåster. Progesteron både vaginalt och via sprutor.

Lycka till!

• Zwillinge86
    astmatiker skrev 2020-03-25 20:10:06 följande:

Hej Zwillinge,

Lycka till!

Tack för svar! Hade ju varit fantastisk att kunna strunta i droppen, men det är ju hopplöst att få så höga ordinationer på progesteron och östrogen i Sverige. Har bunkrat så att jag själv kan öka doserna, men det gäller bara tabletter och vaggisar för jag blir ständigt nekad både plåster och sprutor. Kan få tag på några ampuller ändå, men inte tillräckligt för att kunna behandla (vågar ju inte börja om jag vet att jag kommer behöva sluta tvärt) men kanske som akut beh vid ev plus och blödningar/hotande missfall.... men är lite nervös för att sätta dem själv. Hur har det funkat för dig?
  • Zwillinge86

Ingen tidigare patient hos Olga som har sprutor och/eller progesteronampuller över att sälja? Har fått tips om att det går att köpa i Turkiet men lite svårt att resa dit nu :/

• Zwillinge86

Hur ser ni på återföring i naturlig cykel? Har aldrig gjort det då ingen tidigare brytt sig om att jag fortfarande har egen ägglossning, men nu föreslår läkaren det och jag vet inte om jag ska välkomna det eller motsätta mig det :/

• Sjuttiosjuan
    Zwillinge86 skrev 2020-04-15 16:57:49 följande:

Hur ser ni på återföring i naturlig cykel? Har aldrig gjort det då ingen tidigare brytt sig om att jag fortfarande har egen ägglossning, men nu föreslår läkaren det och jag vet inte om jag ska välkomna det eller motsätta mig det :/

Jag har inte testat det pga att det blir ytterst svårt att planera med en resa till Ryssland med visum, flyg och allt vad det innebär. Däremot verkar det ju funka bättre för vissa och om man kan tänka sig vara på plats en längre period så är det väl värt ett försök. Man slipper ju dessutom en del av den både kostsamma och lite bökiga behandlingsplanen med alla hormoner man måste ta i stimulerad cykel.
  • Zwillinge86
    Sjuttiosjuan skrev 2020-04-15 18:56:08 följande:

Jag har inte testat det pga att det blir ytterst svårt att planera med en resa till Ryssland med visum, flyg och allt vad det innebär. Däremot verkar det ju funka bättre för vissa och om man kan tänka sig vara på plats en längre period så är det väl värt ett försök. Man slipper ju dessutom en del av den både kostsamma och lite bökiga behandlingsplanen med alla hormoner man måste ta i stimulerad cykel.

Mmm har också läst att en del lyckas bättre, men misstänker ju att ett av mina problem är att jag inte producerar tillräckligt med progesteron och då kanske det är dumt att slösa en fin donerad blastocyst på en naturlig cykel med dåligt hormonellt utgångsläge...
Svar på tråden Äggdonation S:t Petersburg 2019