Zwillinge86 skrev 2020-05-25 13:53:55 följande:
Panik! Min hemortsgyn har semester när jag behöver göra Vul inför återföring varför jag är i desperat behov av någon som kan hjälpa mig med detta. Har ni några tips på gynekologer som är smidiga att ha att göra med när det gäller att utföra Vul och förmedla resultat till en annan klinik?
Jag svarar på båda dina frågor här.
Angående östrogen, har gjort en behandling med IVF och nu med ÄD och det är bara Progynon (tabletter). Det har inte varit några problem med att bygga upp slemhinnan med tabletterna. Jag har heller inte gått in i klimakteriet ännu (däremot på god väg ;)).
I vilka städer söker du? Det bästa stället för VUL som jag varit på är ultraljudskliniken Crocus i Stockholm (de är inte gynekologer). Deras teknik (programvaran), mätningarna och hur de hanterar allt (mejlar direkt till kliniken) har varit fantastiskt. Var faktiskt väldigt förvånad när jag skulle göra en undersökning på Gynhälsan/Minerva hur det gick tillväga.
Fick Crocus rekommenderad från en IVF-klinik i Danmark som inte ville att jag skulle göra mätningarna hos en gynekolog.