Hej!
Skrev i Atentråden som varit min hemvist i många år, men testar här också då jag vet att många bytt till Olgas klinik (obs inte ett alternativ för oss). Det verkar som att vi kommer bli erbjudna ny äggdonator under våren varför jag nu behöver ta ställning till vilka förberedelser jag vill/orkar göra denna gång. Vi är överens om att denna behandling är vårt sista försök inkl ev frysåterföringar. Vi har inte ekonomi till fler försök och då vi hållit på sen 2011 så finns inte mer ork att investera. Jag har i pausen från jakten på syskon i mitt huvud redan ställt in mig på att vi inte kommer att lyckas, främst för att vår erfarenhet är att det inte går men också utifrån att jag denna gång faktiskt inte har en ny strategi eller något nytt behandlingsinslag. Har svårt att se varför det plötsligt skulle gå efter alla missfall. Skänker väl lite hopp till att förra omgången kan ha motarbetats av att min syster var donator, om det nu finns Nån matchningsproblematik. Men jag tror inte att jag har lösningen varför chansen till lyckas graviditet är liten.
Nu önskar jag er hjälp kring vad jag ändå kan göra, för att det inte ska vara helt bortkastade pengar. Har gjort hysto i Grekland inför förra syskonförsöket och är nöjd, men då jag hamnade på intensiven pga reaktion på narkosen är det inte ett alternativ igen. Har nog antibiotika till en behandlingsomgång utifrån serums mensblodstestordination. Visst har det även florerat tips om en kort antibiotikakur inför införandet? Har kortison och utrogestan. Kommer antagligen få fragmin. Har möjlighet att få IL-dropp satta, men behöver då skaffa IL och utrustning på egen hand. Är tveksam till om jag orkar dra igång den cirkusen igen. Kommer definitivt inte ta FBC detta försök då jag försöket inte får ta över mitt liv denna gång. Men jag borde boosta med d-vitamin och omega3 tänker jag? Och sambon borde boosta med den där vitaminkuren, någon som har koll på vad den innehöll?
I övrigt tänker jag fråga läkaren om jag kan bli nedreglerad några månader inför återföringen, vilket jag förstått är vanligt upplägg i Ryssland? Ni som har erfarenhet, har ni tagit en spruta i månaden och hur länge? Vet ni hur lätt det är att få tag i nedregleringssprutor utan en läkarordination? Skulle också vilja testa progesteronsprutor, men det är ju hopplöst att få tag på utan att ha klinik i Ryssland eller resa till Grekland :(
Något annat ni rekommenderar att jag testar som inte kräver för stor antsträngning från min sida? Har varit patient hos D och haft kontakt med Serum tidigare försök så grunderna till immunsupport är jag välansat och van vid, men då jag inte varit så aktiv de senaste åren kan det ha kommit nya grejer som jag missat.