Vårt väntrum skrev 2019-11-13 06:49:54 följande:
Tack tjejer!
Vi har varit på ett seminarium, det har jag skrivit om i bloggen:)
Samt haft skypesamtal med dem.
Jag gillade dock inte att de hade ett bemötande som kändes nonchalant för allt annat vi gått igenom och alla undersökningar jag gjort. Även nyligen. De vill uppenbarligen att man ska göra allt där och det är väldiga summor pengar.
Vi påvisade att vi ville göra dubbeldonation i så fall men de ville göra vanlig ivf. Vi hade en del att prata om och har mailat massor. Så jo, vi har definitivt koll på den kliniken...
Nu i dagarna började de maila och ringa utan förvarning igen trots vi sagt att vi vill fundera så det känns inte helt bra alls faktiskt.
Vi har hållit på med olika behandlingar i 7 år så pengar saknas ju verkligen, vi kan inte glida iväg så lätt längre.
Hur har alla andra råd om man får fråga en sån personlig sak?
Vi har inte heller upplevt det du beskriver. Vi köpte ett paket med tre embryodonationer. Då får man väja donatorer på första försöket, vi misslyckade med det sen fick vi välja mellan att fortsätta med det vi hade valt eller från det dom hade i frysen, vi valde nya kombinationer varje gång. Vill dom göra hysto så ska du absolut göra det, dom är helt klart bäst på det. Utan OLGA fertility hade vi fått leva barnlösa. Och som sagt dom tyckte vi skulle använda mannens spermier men vi stog på oss så det blev embryodonation. Jag har lagt till lite egen medicin som jag tagit, man vet ju bäst själv vad som fungerar och inte.