PeeWee44 skrev 2019-05-23 08:54:14 följande:
Vi har köpt ett paket med embryodonation, så vi har bytt donatorer varje gång. St Petersburg är billigt att leva om du inte går på huvudgatan, allt från billigt till dyrt att bo beroende på hur mycket pengar man vill lägga. Vi bodde sist på ett hotell som heter Dynasty som var ok men inte så mycket mer, ligger på en bargata så det var rätt mycket liv på natten men massor av fantastisk restauranger.
Jag har kikat på alla deras olika alternativ. Helst vill vi ju såklart göra ivf med mina ägg och min mans spermier. Vår utredning visar att det inte är något fel på någon av oss. Speciellt inte min man. Kliniken vi har gått hos tyckte han skulle bli donator för allt såg så bra ut. Så jag känner väl att det är mina ägg det hänger på.
Sen tvekar jag lite mellan äggdonation och embryoadoption. Kanske allra mest för det är så stor prisskillnad. Det hade varit fint om det kunde vara min mans spermier och att jag bär barnet. Då känner jag att det oavsett ägg är en bit av oss båda. Men klart att priset påverkar. Det trillar ju liksom upp 100000kr vid äggdonation.
Ja ett foto på embryot vore ju superfint! Har hittat en sida där man kan få både embryobilder och ultraljud målade. Så jag hade velat ha en sån bild på embryot. På den kliniken vi har gått på via landstinget har inte haft den möjligheten med bild på embryot.