R84 skrev 2019-07-09 16:25:16 följande:
Visst är det så..... Försöker tänka att det ju räcker med ett som är av bra kvalitet. Samtidigt var inte resultaten från våra ivf:er så bra och därför känner jag att värdet ändå gör det mer klart för mig att min äggreserv är sådär och kvaliteten (baserat på resultatet från våra ivf:er) är sådär. Det gör att jag känner ännu mindre hopp i att vi ska lyckas med mina egna ägg. Så är såååå glad över att vi har hittat den här kliniken och inte bara fortsatte på privat klinik härhemma i Sverige. För det känns ändå som att de jobbar på ett annat sätt och kan erbjuda behandlingar som faktiskt kanske kan ge oss ett barn. I stället för att göra ivfer härhemma och få ut fyra ägg där inga utvecklas riktigt ordentligt.
Håller med är också glad över att detta alt finns, samtidigt som det är en process att "ta sig igenom " så att säga, att gå vägen med donerade ägg. Fick mina barn 2009 o 2015 på första ivf försöket. Har levt i en relativt naiv verklighet att det bara är att dyka upp på ivf kliniken så kommer barnet 9 mån senare. Men all medvind vände i våras vid det 3e försöket. 2 blastos i frysen sedan 2014 resulterade i en graviditet men MA i v 7 och ett embryo som inte överlevde tining. Satsade trots min ålder på en ny ivf på cvl som gav 7 ägg varav 4 befruktade. Det i magen tog sig inte och 1 av de övriga 3 blev en blasto i frysen. Denna blasto kommer dock inte användas pga att vi vill olika. Nu kommer jag gå vidare själv. Har haft möte med olga samt möte med en fd patient på olga. Samtidigt har cvl sagt att jag kan göra en ivf till. Men då blir det med donerade spemier. Frågan är om jag ska försöka med egna ägg innan jag kör olga. Detta tänkte jag klura ut under semestern. Kostar 50 k så det blir både mer och när man inte har kostnaden att dela på blir det även dubbelt upp.Pengarna är dock eg inte det som styr. Det viktigaste är att jag inte sitter om 5 år och ångrar att jag inte försökte.