• Desire223

En tråd för oss frustrerade som försöker och försöker

Hej på er!

Jag börjar tycka det är jobbigt att inte kunna prata med någon i samma eller liknande situation, samtidigt som jag inte har någon lust att skrika ut bland vänner och bekanta att vi försökt bli gravida i tio månader nu. Så jag startar en tråd här så vi kan stötta, hjälpa, inspirera, motivera och vara förstående med varandra, samt förhoppningsvis kunna dela med oss av våra efterlängtade plus.

Vår historia är som följer: två år tillsammans, han är 33, jag är 28. Har försökt i tio månader och under den tiden har jag bara haft ägglossning fyra gånger, så det känns lite hopplöst. Har varit till gyn som sett massa äggblåsor, men får ändå inte hjälp förrän tidigast i februari. Började med rosenrot förra månaden och fick äntligen äl efter tre månader utan, hoppet var större än någonsin då jag tyckte mig se plus dagen före julafton men mensen kom på julaftonsmorgonen. Snacka om käftsmäll.

Är så himla frustrerad och rädd att något är fel, då jag tycker vi prickat äl så precis när jag väl haft. Kanske har jag den senare än jag trott trots tempning.

Berätta om er situation så tar vi hand och kämpar ihop. Kram!

• Svar på tråden En tråd för oss frustrerade som försöker och försöker
  • fannylinnea
    lilagrodautanben skrev 2019-04-26 14:14:18 följande:

Har fått tid till Marie den 3e nu så ska ta tåget ner :)

Stort lycka till <3 Hoppas att du får bästa tänkbara hjälp!
  • Anonym (Artur)

varför ger ni inte upp? Kanske om ni slutar försöka så mkt så händer det.Kyss

• LillaLuna
    Anonym (Artur) skrev 2019-04-27 08:09:06 följande:

varför ger ni inte upp? Kanske om ni slutar försöka så mkt så händer det.

Gå iväg. Kom inte tillbaka, tack. Det finns faktiskt ingen här inne som varken uppskattar eller vill ha dina åsikter. Ok?
  • lilagrodautanben
    fannylinnea skrev 2019-04-27 07:18:26 följande:

Stort lycka till <3 Hoppas att du får bästa tänkbara hjälp!

Tack! Hoppas verkligen på detta nu! <3
  • fannylinnea
    Anonym (Artur) skrev 2019-04-27 08:09:06 följande:

varför ger ni inte upp? Kanske om ni slutar försöka så mkt så händer det.Kyss

Att säga sådär är ungefär som att säga åt oss att sluta andas.
  • Anonym (Tiden går och går)
    Anonym (Tiden går och går) skrev 2019-04-23 22:51:37 följande:

Här har det varit natt svart ett tag och känner igen mig väl i det ni skriver. Jag försöker ömsom gräva ner mig i träning och kost ömsom i jobbet. Sambon blir frustrerad för jag jobbar så mycket men det är ett av få ställen jag slipper tänka och kan vara glad o h känna att jag bidrar.

Nu har jag dock fått besked att min letrozol kur verkar fungera och ska vänta på ägglossning första förmodligen sen vi börja för 15 månader sen. Inte jätte länge ändå så det kan ju gå bra...Men tror det inte riktigt än.

Jag fick ingen ägglossning efter besöker som de trodde men igår fick jag ovitrell och ni visas saker på ägglossninhstesten. Det är fortfarande tungt men snart är det semester och hoppas livet blir lite lättare. Tror egentligen inte det här kommer fungera men vi får se om 2 veckor ungefär.
  • Anonym (Tiden går och går)
    Anonym (Tiden går och går) skrev 2019-04-30 10:33:21 följande:

Jag fick ingen ägglossning efter besöker som de trodde men igår fick jag ovitrell och ni visas saker på ägglossninhstesten. Det är fortfarande tungt men snart är det semester och hoppas livet blir lite lättare. Tror egentligen inte det här kommer fungera men vi får se om 2 veckor ungefär.

Enligt progesteron testet fick jag ingen ägglossning förra månaden och ultraljudet dör den här månaden visade en ny cysta. Ska vänta på att en liten blåsa ska växa till och sen ta ovitrelle men hon jag prata med lät inte så hoppfull.

Det verkar som letrozol inte fungerar för mig så är tillbaka på ruta 1. Jag som för en gång skull lät mig hoppas lite...

Får bli Rosé på balkongen i sommar.
  • Mawie
    lilagrodautanben skrev 2019-04-26 17:13:27 följande:

Tack! Ska bli så spännande men jag får åka själv då maken börjar ett nytt jobb den dagen :/ ska se om nån kompis vill följa med :)

Hej! Hur har det gått, har också bokat tid på fertilitetsplus!?
    Ängeldotter 6/9-18
  • UndrandeSökare
    Mawie skrev 2019-05-31 19:07:26 följande:

Hej! Hur har det gått, har också bokat tid på fertilitetsplus!?

Mawie- Grodanutanben har varit hos Marie på Fertilitetplus nu och tagit provet sa hon, du hittar henne i Atentråden numera.

Hur har det gått föt dig Mawie? Har du varit hos Fertilitetplus eller ska du vända dig till Dr D på Life clinic i Aten istället?

Jag kan tipsa dig om att köpa och läsa boken "is yout body babyfriendly" Av Alan E Beer på Bokus eller Adlibris för 300kr. Jättebra bok som berättar allt man behöver veta om fertilitetsproblem och immunförsvaret.
Svar på tråden En tråd för oss frustrerade som försöker och försöker