• Desire223

En tråd för oss frustrerade som försöker och försöker

Hej på er!

Jag börjar tycka det är jobbigt att inte kunna prata med någon i samma eller liknande situation, samtidigt som jag inte har någon lust att skrika ut bland vänner och bekanta att vi försökt bli gravida i tio månader nu. Så jag startar en tråd här så vi kan stötta, hjälpa, inspirera, motivera och vara förstående med varandra, samt förhoppningsvis kunna dela med oss av våra efterlängtade plus.

Vår historia är som följer: två år tillsammans, han är 33, jag är 28. Har försökt i tio månader och under den tiden har jag bara haft ägglossning fyra gånger, så det känns lite hopplöst. Har varit till gyn som sett massa äggblåsor, men får ändå inte hjälp förrän tidigast i februari. Började med rosenrot förra månaden och fick äntligen äl efter tre månader utan, hoppet var större än någonsin då jag tyckte mig se plus dagen före julafton men mensen kom på julaftonsmorgonen. Snacka om käftsmäll.

Är så himla frustrerad och rädd att något är fel, då jag tycker vi prickat äl så precis när jag väl haft. Kanske har jag den senare än jag trott trots tempning.

Berätta om er situation så tar vi hand och kämpar ihop. Kram!

• Svar på tråden En tråd för oss frustrerade som försöker och försöker
  • fannylinnea
    lilagrodautanben skrev 2019-04-25 18:29:54 följande:

Tre ägg och ovitrelle och nu försök 22 efter mitt 11 missfall som jag blöder ut nu... orkar inte mer

Vet att jag nyss svarade i en annan tråd men du ska ha all kärlek och stöd som finns. Jag lider med dig.
  • UndrandeSökare

Tre ägg och ovitrelle och nu försök 22 efter mitt 11 missfall som jag blöder ut nu... orkar inte mer

Är det inte dags att du ringer nån läkare utomlands och bokar en besökstid nu? Det är ju tydligt att detta inte funkar för dig.

Om du absolut inte kan tänka dig att vända dig utomlands, så ring och prata med Marie på Fertilitetplus så får du mer hjälp iallafall. Hon kan bland annat hjälpa dig få intralipiddropp, vilket är den viktigaste immunmedicinen.
  • lilagrodautanben
    UndrandeSökare skrev 2019-04-25 18:44:29 följande:

Är det inte dags att du ringer nån läkare utomlands och bokar en besökstid nu? Det är ju tydligt att detta inte funkar för dig.

Om du absolut inte kan tänka dig att vända dig utomlands, så ring och prata med Marie på Fertilitetplus så får du mer hjälp iallafall. Hon kan bland annat hjälpa dig få intralipiddropp, vilket är den viktigaste immunmedicinen.

Skickade in mensblod som visade ingenting förra månaden. Då hade jag inget missfall men heller ingen äl. Ska ta och ringa henne imorgon!
  • lilagrodautanben
    fannylinnea skrev 2019-04-25 18:32:58 följande:

Vet att jag nyss svarade i en annan tråd men du ska ha all kärlek och stöd som finns. Jag lider med dig.

Tack <3
  • Anonym (2årärlänge)

Men fy faan :( Livio Falun har ju nån studie på immunförsvar nu, vet inte var i landet du finns men går det att få vara med där via en annan klinik (med din historik kanske)?

Såg att en man på Instagram skrev att hans fru fått ta prov på NK celler vilket skickats till just Falun!
  • lilagrodautanben
    Anonym (2årärlänge) skrev 2019-04-25 19:37:44 följande:

Men fy faan :( Livio Falun har ju nån studie på immunförsvar nu, vet inte var i landet du finns men går det att få vara med där via en annan klinik (med din historik kanske)?

Såg att en man på Instagram skrev att hans fru fått ta prov på NK celler vilket skickats till just Falun!

Aha spännande! Jag bor i Norrland så det är ju en bit. Har utredning hos fryklunds heter han men dom gör inget ät immunisering. Dom ger bara medicin för äl men det har jag spontant så jag fattar ingenting.. men ska kolla upp dom!
  • lilagrodautanben
    Anonym (2årärlänge) skrev 2019-04-25 19:37:44 följande:

Mailat dom nu och ska se va jag får till svar! :) tack för hjälpen!
  • UndrandeSökare
    lilagrodautanben skrev 2019-04-25 19:45:51 följande:

Aha spännande! Jag bor i Norrland så det är ju en bit. Har utredning hos fryklunds heter han men dom gör inget ät immunisering. Dom ger bara medicin för äl men det har jag spontant så jag fattar ingenting.. men ska kolla upp dom!

IvfFalun hjälper ENDAST dem som gör ivf via deras klinik, ej de som blir gravida naturligt, jag var i kontakt med dem en gång tidigare och blev då upplyst om detta.
  • lilagrodautanben
    UndrandeSökare skrev 2019-04-25 21:56:29 följande:

IvfFalun hjälper ENDAST dem som gör ivf via deras klinik, ej de som blir gravida naturligt, jag var i kontakt med dem en gång tidigare och blev då upplyst om detta.

Åh :( ja ivf vill jag inte då jag vet att gravid blir jag naturligt. Men då vet jag! Har ställt larm på fertilitetsplus teletid imorgon så ska ringa dom då :)
Svar på tråden En tråd för oss frustrerade som försöker och försöker