• Desire223

En tråd för oss frustrerade som försöker och försöker

Hej på er!

Jag börjar tycka det är jobbigt att inte kunna prata med någon i samma eller liknande situation, samtidigt som jag inte har någon lust att skrika ut bland vänner och bekanta att vi försökt bli gravida i tio månader nu. Så jag startar en tråd här så vi kan stötta, hjälpa, inspirera, motivera och vara förstående med varandra, samt förhoppningsvis kunna dela med oss av våra efterlängtade plus.

Vår historia är som följer: två år tillsammans, han är 33, jag är 28. Har försökt i tio månader och under den tiden har jag bara haft ägglossning fyra gånger, så det känns lite hopplöst. Har varit till gyn som sett massa äggblåsor, men får ändå inte hjälp förrän tidigast i februari. Började med rosenrot förra månaden och fick äntligen äl efter tre månader utan, hoppet var större än någonsin då jag tyckte mig se plus dagen före julafton men mensen kom på julaftonsmorgonen. Snacka om käftsmäll.

Är så himla frustrerad och rädd att något är fel, då jag tycker vi prickat äl så precis när jag väl haft. Kanske har jag den senare än jag trott trots tempning.

Berätta om er situation så tar vi hand och kämpar ihop. Kram!

• Svar på tråden En tråd för oss frustrerade som försöker och försöker
  • tesselessan
    UndrandeSökare skrev 2019-04-04 07:20:20 följande:

Ta ett nytt test om några dagar. Tar du Lutinus eller Crinone? Vissa får ömma bröst och mår dåligt av dessa mediciner (progesteron).

Nej jag tar inga andra mediciner, bara sprutan
  • UndrandeSökare
    tesselessan skrev 2019-04-04 07:38:17 följande:

Nej jag tar inga andra mediciner, bara sprutan

Gå in på www.fass.se och sök på läkemedelsnamnet (Ovitrelle var det eller hur?) Och läs i bipacksedeln över möjliga biverkningar.
  • tesselessan
    UndrandeSökare skrev 2019-04-04 09:21:56 följande:

Gå in på www.fass.se och sök på läkemedelsnamnet (Ovitrelle var det eller hur?) Och läs i bipacksedeln över möjliga biverkningar.

FASS säger att det sitter kvar i 10 dagar så det borde ha gått ut kroppen vid det här laget.b
  • tesselessan
    UndrandeSökare skrev 2019-04-04 09:21:56 följande:
    inga av mina symtom är några av biverkningarna.
  • tesselessan

Jag fick en kemisk graviditet men alla symtom. Fick mensen i söndags så jag hann vara undeebart lyckligt gravid i 3 dagar.

Har fortfarande kvar alla gravidsymtom så det är dags att gå till läkaren för att se vad det är som gör att jag är konstant illamående.

Detta bakslag var brutalt så vi kommer pausa försöken för detta har tärt för mycket på mig. Ska leta efter ett nytt jobb för att gå ned k stressnivå och fortsätta gå ned i vikt.

• UndrandeSökare
    tesselessan skrev 2019-04-11 06:08:26 följande:

Jag fick en kemisk graviditet men alla symtom. Fick mensen i söndags så jag hann vara undeebart lyckligt gravid i 3 dagar.

Har fortfarande kvar alla gravidsymtom så det är dags att gå till läkaren för att se vad det är som gör att jag är konstant illamående.

Detta bakslag var brutalt så vi kommer pausa försöken för detta har tärt för mycket på mig. Ska leta efter ett nytt jobb för att gå ned k stressnivå och fortsätta gå ned i vikt.

Beklagar att du fick en kemisk graviditet.

Hoppas du får bra hjälp hos läkaren.
  • Anonym (2årärlänge)

Vi har nu varit på besöket. Det blir kort protokoll med bemfola.

Har haft extremt humör senaste dagarna och vrålgråter. Trodde det skulle kännas lättare att få neg test precis innan sprutstart men känns nästan ännu värre än tidigare. Tror jag fått nån emotionell reaktion på att vi börjar behandlingen snart nu i dagarna. Som att man inser att ivf faktiskt ska bli av och att det inte var såhär man ville att det skulle gå till.

Får också efter-reaktioner på missfallet förra året. Sorgen slår som ett slag igen, vi skulle ha fått barn om 1 månad men här står man utan att ens ha hunnit förbi nån ivf. Känns så tungt och vill bara vara hemma.

Har svårt att känna nåt hopp, är för medveten om att det kanske inte kommer funka trots allt lidande. Är nog orimligt skeptisk inför ivf.

• SamiraBudva
    Hejsan tänkte kolla med er som har lite mer kunskap! När jag var gravid för jag utrogestan 100 mg utskrivet pga minskade fosterrörelser, Men vågade ej ta. Kan man använda läkemedlet till något annat eller ska jag bara slänga det ?

• lilagrodautanben

Otrivellspruta för 24 timmar sen. Hade riktigt ont inatt med spyor och kqllsvettningar, så ont gjorde det. Trodde äl va då men imorse tog jag ältest och då visade det mycket positivt, starkare än kontrollstrecket! Har jag äl ikväll då tro?

• Anonym (Tiden går och går)

Nu idag, äntligen, efter 134 dagar fick jag mens igen efter provera kur som var lika psykisk påfrestande som sist. Ska börja med letrozol om 2 dagar och sen får vi se vad som händer. Jag vågar,inte hoppas nått förutom att eventuellt få tillbaka min normala cykel.

Sist jag var in på ultraljud för att se om de två cystor på äggstockarna försvunnit av provera så var de kvar. Men läkaren bestämde då att tömma dem där ock då så vi kunde fortsätta planen. Så min förhoppning är att det var dessa två cystor som ställde till allt.

Svar på tråden En tråd för oss frustrerade som försöker och försöker